Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuksen kannattajat - kannatatteko oikeasti tälläisiä politiikan keinoja?

Vierailija
20.03.2024 |

Olen kokoomuslaisesta perheestä (lähisukulaiseni on entinen kansanedustaja) ja kannatan hallitusohjelmaa. En kuitenkaan lainkaan hyväksy tätä muutosta politiikassa, jonka hallitus on saanut aikaan. Ala-arvoista käytöstä, sormien osoittelua, rasismin puhtaaksipuhumista, jne. Tuntuu kuin kansaa koitettaisiin tarkoituksella usuttaa toistensa kimppuun. Varsinkin kun meillä on käsillä ajat, jolloin Suomen yhtenäisyys olisi jo turvallisuudenkin kannalta tärkeää. 

Aion jatkossakin äänestää Kokoomusta, mutta toivon todella, että Orpo vaihdetaan ja Kokoomus palaa uuden johtajan kautta takaisin arvokkaaseempaan politiikkaan. Nykyinen hallitus on häpeä Suomelle. Vaikka alkuun syytin asiasta lähinnä persuja, niin vika taitaa kuitenkin olla tällä hetkellä kotipesässä, Kokoomuksessa, joka tämän sirkuksen mahdollistaa. 

Oppositiosta meno oli paljon siistimpää, vaikka PS oli sielläkin samalla puolella. 

En jaksa uskoa olevani ainoa, joka ei hyväksy tälläistä apinointia eduskunnassa. 

Vai olenko?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisesta perheestä (ja suvusta) minäkin. Kummatkin vanhempani ovat yrittäjiä ja itse jatkanen myös yrittäjäksi kunhan työkokemus karttuu. Lähipiiri on suurimmilta osin Kokoomuslaisia ja meidän kaveriporukasta eräs on kunnanvaltuustossakin. 

Kyllä, todellakin hävettää tämä hallituksen toiminta! Kokoomus on mielestäni aina ollut siisti ja järkevä puolue. Nyt se ei ole kumpaakaan. 

Haluan, että *velkalaiva* saadaan takaisin satamaan, mutta sitä ei voida tehdä hajottamalla kansa. Olen aina ollut ylpeä suomalaisuudestani ja se on tarkoittanut suomalaisia kansakuntana. Tälläinen erottelu on kestämätöntä ja häpeä joka ikiselle joka tälläisen hyväksyy. 

Vierailija
22/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiitos, lisää tätä. Tämä on juuri sitä mitä tarvitaan. Vassarointia ja muiden taskuilla roikkumista rajoitetaan, mitä on saanut odottaakin. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen. Ainoastaan sdp julistettaisi virallisesti järjestäytyneeksi rikollisjärjestöksi, mitä se onkin, ihan kuten cannonball :it ja muut, niin vasta sen jälkeen voisi olla täysin tyytyväinen.

Kenenkähän taskuilla kokoomuksen kädet ovat olleet viimevuosina? Eivät ainakaan omissa taskussaan. Joutas koko puolueen kieltämään terroristi järjestönä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisesta perheestä (ja suvusta) minäkin. Kummatkin vanhempani ovat yrittäjiä ja itse jatkanen myös yrittäjäksi kunhan työkokemus karttuu. Lähipiiri on suurimmilta osin Kokoomuslaisia ja meidän kaveriporukasta eräs on kunnanvaltuustossakin. 

Kyllä, todellakin hävettää tämä hallituksen toiminta! Kokoomus on mielestäni aina ollut siisti ja järkevä puolue. Nyt se ei ole kumpaakaan. 

Haluan, että *velkalaiva* saadaan takaisin satamaan, mutta sitä ei voida tehdä hajottamalla kansa. Olen aina ollut ylpeä suomalaisuudestani ja se on tarkoittanut suomalaisia kansakuntana. Tälläinen erottelu on kestämätöntä ja häpeä joka ikiselle joka tälläisen hyväksyy. 

En minäkään usko että kaikki kokoomuslaiset ovat tuota orpon ja häkän porukkaa. Siihen ps joka kelpaa kokoomukselle nyt kun sillä saa duunarit kyykkyyn. Sen jälkeen evvk koska mainehan tuossa menee. Nollatoleranssi ja pinokkio ministerinä. Otahan orpo uusi kalja ja muista nitrot. Aina pitää olla nitrot mukana. 

Vierailija
24/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin sanomissa oli erään oikeistokokoomukselaisen mielipidekirjoitus, jossa selvästi ilmaisi ettei hyväksy veronalennuksia itselleen, jotka kustannetaan leikkauksilla.Näin ajattelee jokainen järkevä ihminen tässä maan taloustilanteesa oli sitten oikeilla, keskellä tai vasemmalla.

Olisiko tämä se sellainen "sivistysporvari", joita väitetään elelevän keskuudessame, mutta jota kukaan ei ole koskaan nähnyt? Olen alkanut epäillä, että se on sellainen satuolento, mutta tuo Hesarin mielipidekirjoitus pisti miettimään uudestaan.

Itse olen kotoisin Kauniaisista ja uskoisin suurimman osan tuntemistani Kokoomuslaisista olevan juuri näitä "sivistysporvareita". 

Veronalennukset on täysin perustelematon peliliike tässä taloudellisessa tilanteessa. Velkalaiva on uppoamaisillaan: vähennetään verotuloja? 

En ole kuullut kenenkään erityisemmin iloitsevan näistä veroaleista kun se aiheuttaa aivan täysin turhaa kuohuntaa valmiiksi vaikeassa tilanteessa. Kaikelle on aikansa, nyt ei ole veroalennusten aika. 

Itse en tiedä äänestänkö Kokoomusta enää jatkossa. Itse asiassa tässä tilanteessa en tiedä enää ketä ääneistäisin. 

Vierailija
25/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole laisinkaan varma, että -ap- on kokoomuslainen. Minusta hallitus on ajamassa juuri niitä asioita, joiden puolesta äänestin. Mölyämistä näyttäisi syntyvän aivan jossain muualla, eikä pelkästään oppositiossa

Ymmärrätkö hallituksen ajaman politiikan seuraukset reaalimaailmassa vai onko kannatuksesi puhtaan emotionaalis-ideologinen etkä välitä seurauksista jo valmiiksi heikossa asemassa oleviin ihmisiin?

Lähimmissä verrokkimaissa Ruotsi ja Tanska on työmarkkinauudistukset jo tehty. Lisäksi julkistalous on pidetty tasapainoisena eikä paisutettu vuosikymmeniä velkarahalla. Minusta on taas kummallista, että julkistaloutta pitäisi kasvattaa edelleen velkarahalla ja odottaa, että milloin lainottajat kuten IMF laittavat lainahanat kiinni ja asettavat ehtoja uudistuksille - uudistuksille, jotka ovat paljon n

Ruotsissa ja Tanskassa uudistukset tehtiin pitkällä aikavälillä eikä rytinällä, kuten täällä nyt väkisin ollaan tekemässä. Ja se on väärin!

Vierailija
26/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannatan! Ihanaa päästä ulostamaan laiskojen vetelehtijoiden ja muun suorittavan tason väen hiuksille ja suuhun.

Vierailija
27/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatan.

Tuilla loisiminen pois ja ihmiset töihin.

Vierailija
28/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin sanomissa oli erään oikeistokokoomukselaisen mielipidekirjoitus, jossa selvästi ilmaisi ettei hyväksy veronalennuksia itselleen, jotka kustannetaan leikkauksilla.Näin ajattelee jokainen järkevä ihminen tässä maan taloustilanteesa oli sitten oikeilla, keskellä tai vasemmalla.

Olisiko tämä se sellainen "sivistysporvari", joita väitetään elelevän keskuudessame, mutta jota kukaan ei ole koskaan nähnyt? Olen alkanut epäillä, että se on sellainen satuolento, mutta tuo Hesarin mielipidekirjoitus pisti miettimään uudestaan.

Itse olen kotoisin Kauniaisista ja uskoisin suurimman osan tuntemistani Kokoomuslaisista olevan juuri näitä "sivistysporvareita". 

Veronalennukset on täysin perustelematon peliliike tässä taloudellisessa tilanteessa. Velkalaiva on uppoamaisillaan: vähennetään verotu

Jotakuinkin samalla taustalla olen, ja vähän saman dilemman ääressä eli en tiedä enää ketä äänestäisin. Kokoomukseen olen pettynyt, PS ei ole vaihtoehto, RKP olen pettynyt, Keskusta ei jaa samaa arvopohjaa ja mokasi soten. Tarkemmin ajatellen nyt olisi hyvä hetki uudelle puolueelle (esim Olli Rehn olisi vetovoimainen) ja saattaisin hyvin antaa vaaleissa ääneni uudelle tulokkaalle, jolla on edes vähän realistisia mahdollisuuksia nousta eduskuntaa.

-eri

Vierailija
29/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole laisinkaan varma, että -ap- on kokoomuslainen. Minusta hallitus on ajamassa juuri niitä asioita, joiden puolesta äänestin. Mölyämistä näyttäisi syntyvän aivan jossain muualla, eikä pelkästään oppositiossa

Ymmärrätkö hallituksen ajaman politiikan seuraukset reaalimaailmassa vai onko kannatuksesi puhtaan emotionaalis-ideologinen etkä välitä seurauksista jo valmiiksi heikossa asemassa oleviin ihmisiin?

Lähimmissä verrokkimaissa Ruotsi ja Tanska on työmarkkinauudistukset jo tehty. Lisäksi julkistalous on pidetty tasapainoisena eikä paisutettu vuosikymmeniä velkarahalla. Minusta on taas kummallista, että julkistaloutta pitäisi kasvattaa edelleen velkarahalla ja odottaa, että milloin lainottajat kuten IMF laittavat lainahanat kiinni ja asettavat ehtoj

Molemmissa maissa on myös parempi työntekijän turva, sekä työttömäksi jäätyä sosiaaliturva. Suomessa se on sen vähän päälle 500€, Tanskassa 1300€. Työpaikoilla neuvotellaan oikeasti ja työntekijöillä on vahva osa siinä. Suomeen ajetaan sanelupolitiikkaa Kiinan malliin.

Ruotsin joutuminen niin pahoin koronan kynsiin johtui osittain tuosta, että ensimmäinen sairauspoissaolo menee omasta pussista. Ihmiset tulivat koronassa töihin ja levittivät tautia.

Vierailija
30/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähemmistössä ap.

Me hallituksen kannattajat haluamme ay-mafian ajettavan alas ja vassareiden aatteen kieltämisen.

Vierailija
31/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi vuonna 1917 välien selvittely kesken ja pian otetaan uusintana. Tällä kertaa punakaarti häviää kokonaan.

T. Kokoomuslainen 

Vierailija
32/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmistössä ap.

Me hallituksen kannattajat haluamme ay-mafian ajettavan alas ja vassareiden aatteen kieltämisen.

Tämä ketju on suunnattu Kokoomuslaisille, ei teille persuille. Me Kokoomuslaiset ymmärrämme kommenttisi järjettömyyden. 

Vierailija
33/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin köyhiä ja työttömiä. Ei ole valtion tehtävä heitä auttaa. Auttakoon itseään, jokainen on  itsensä herra/rouva. 

Palkkajoustot ovat pakollisia. Ne tulevat joko hyvällä tai pahalla.

Vierailija
34/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmistössä ap.

Tämä ketju on suunnattu Kokoomuslaisille, ei teille persuille. Me Kokoomuslaiset ymmärrämme kommenttisi järjettömyyden. 

Kokoomuslainen olen. Se on vain sinun vaikea sisäistää. Olemme nuorempaa sukupolvea emmekä halua enää kommariaatetta tähän maahan. Vanhemmat, joita sinä varmaan edustat, olette vähenemässä ajan kuluessa. Lopulta me johdamme Kokoomusta.

Vierailija
35/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmistössä ap.

Fasisteilla on tahtonut olla ruma loppu.

Vierailija
36/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikuva oli mauttomuuden huippu. On vaikea kannattaa hallitusta, kun pääministeri ei edes yritä hillitä näin ala-arvoista käytöstä. Mielestäni tämä ei ollenkaan ole kokoomuslaista toimintaa, mutta jos Orpo ei pääministerinä tee asialle mitään, niin kyllä hän on silloin osasyyllinen. 

Hallitusohjelmassa on paljon hyvää mutta näin joustamattoman ja kovan politiikan harjoittaminen solvauksineen sun muineen ei ole kenenkään etu. 

Toivottavasti tilanne paranee lakkojen jälkeen. 

Vierailija
37/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmistössä ap.

Fasisteilla on tahtonut olla ruma loppu.

Olemme Natossa eli meillä mitään hätää ole. Venäjä ei teitä tällä kertaa auta. Maanpuolustustahto lähes 90%. 10% varmaan sitten puolustaa teitä?

Vierailija
38/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä höpöhöpöä. Et tosiaan ole kokoomuksen kannattaja. Tekstisi on näennäisesti asiallinen, mutta kyllä siitä paistaa vasemmistolaisuus täysin läpi...

Vierailija
39/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoomuslainen, mutta en arvosta yhtään hallituksen linjauksia. En Eurovaaleissa äänestä kokoomusta vaan osoitan mieltäni johdolle. En vain voi kannattaa ja tukea tällaista toimintaa.

Vierailija
40/151 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmistössä ap.

Kokoomuslainen olen. Se on vain sinun vaikea sisäistää. Olemme nuorempaa sukupolvea emmekä halua enää kommariaatetta tähän maahan. Vanhemmat, joita sinä varmaan edustat, olette vähenemässä ajan kuluessa. Lopulta me johdamme Kokoomusta.

Nuori ikä toki selittää lyhytnäköisyyttäsi ja ymmärtämättömyyttäsi. Toivottavasti ette pääse valtaan puolueessa, sillä tuollainen ajattelu on täysin kestämätöntä. Tosin ei hätää, meitä järkeviä Kokoomuslaisia on varmasti edelleen enemmistö. 

-eri