Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle

Vierailija
20.03.2024 |

Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...

Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen. 

Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.

Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.

Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.

Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.

Ei hyvä, ei todellakaan.

Kommentit (516)

Vierailija
301/516 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, missä nykyään käy kauppa ja ostajat? Minulla olisi myytävää, mutta en tiedä jaksaako nähdä vaivaa torin suhteen jos siellä kukaan edes ole ostamassa. Mieluummin laitan sinne missä nykyään homma toimii!

Ei oikein missään. Kivijalkakirppiksillä ehkä jos sattuu sadepäivä.

Mikä tahansa on parempi kun tori, ihan mikä tahansa.

Vierailija
302/516 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tori.fi voi myös antaa palautetta sekä ostaja myyjälle että myyjä ostajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/516 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli ilmoituksen laitossa muuttunut sanamuoto lähetyksen kohdalla. Aiemmin siinä luki "en voi lähettää toridiilillä" jolloin ilmoitus näkyi ostajille kuitenkin "voin lähettää" tiedolla (mutta ilman diiliä). Nyt lukee "en voi lähettää " siis ollenkaan eli ilmoitukset joissa luvataan toridiili on etusijalla ja joka ei suostu sitä käyttämään on nyt "en voi lähettää ollenkaan" mikä on valhe. Sekavasti selitetty mutta tosi paskamainen teko myyjille. Jotta saa minkäänlaista näkyvyyttä ilmoitukselle, pakotetaan käyttämään diiliä.

Vähän samaan tapaan etsy teki muutama vuosi sitten eli kaikki ilmoitukset joissa postimaksu sisältyy hintaan tulee haku toiminnolla ylimmäksi. Muut jää viimeiseksi jos tulevat ollenkaan näkyviin hakutuloksissa. 

Tuo viimeisinhän nyt ei ole mikään ongelma? Sisällyttää vain sen postimaksun hintaan ja vielä vähän extraa pääl

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin postimaksun leipominen tuotteen hintaan!

Esim mikä on silloin tuotteen hinta jos haen tuotteen? Usein on turvallisempaa kun hakee tuotteen niin voi tarkastaa tuotteen samantien. Moni myyjä ilmoittaa, ettei haku onnistu (miksi? eikö tuote olekaan niin hyvässä kunnossa kun ilmoituksessa luvataan?)

Tai: mikä on hinta jos haluan ostaa vaika kolme tuotetta. Tuotteet maksavat 30e, 35e ja 40e, kaikissa ilmoitettu postimaksun sisältyvän hintaan. Noista tulee yhteensä 105e. Siitä postimaksut pois eli 3x6,90e=20,70e. 105-20,70=84,30e. Myykö myyjä tuolla 84,30e hinnalla? Ei myy, näitä myyjiä on tullut useampi vastaan ja aina jäänyt kaupat tekemättä.

Vierailija
304/516 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilillä saa myydä tuoteväärennöksiä? 23h tuntia ollut Vuittonin tuoteväärennös, lukee ilmoituksessa EI AITO, tori.fi on kuitenkin hyväksynyt tämän ja näitähän on ollut aiemmin kymmeniä kertoja.Tori ei siis noudata edes omia sääntöjä.

Vierailija
305/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilillä saa myydä mitä tahansa sääntöjen vastaista kuten airsoftaseita, ilmakivääreita, tuoteväärennöksiä yms., näin tori.fi.

Vierailija
306/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla välikäsiä myynnissä?

Ettekö osaa ostaa suoraan käteisellä?

Hakekaa tavara ja maksakaa rahalla.

Vierailija
307/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori Diilistä on nyt paljon kokemusta. Tavara menee sinne, minne rikolliset haluaa. Seurasin pakettini kulkua, sitä ei ollut tarkoitettukaan lähettää minulle, mutta "lainattiin" minun sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. Tuossa pitäs näköjään Diilin ja Postin kurssittaa toisiaan.

Vierailija
308/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana totean että tämä uudistunut tori on todella surkea,erittäin vaikeaselkoinen, aivan sekava.Olen ostanut yli 7 vuotta torin kautta hyvin paljon erilaista tavaraa 6 hengen talouteen sekä mökille.Nyt oli niin sekava että piti mennä rautakauppaan ostoksille.T.entinen ostaja.

Vierailija
309/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori Diilistä on nyt paljon kokemusta. Tavara menee sinne, minne rikolliset haluaa. Seurasin pakettini kulkua, sitä ei ollut tarkoitettukaan lähettää minulle, mutta "lainattiin" minun sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. Tuossa pitäs näköjään Diilin ja Postin kurssittaa toisiaan.

Siis nyt en tajunnut. Kerrotko enemmän, mitä oikein tapahtui. Kiinnostaa tietää.

Vierailija
310/516 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori sallii tuoteväärennöksiä jatkuvasti diilillä ja ilman, en luota noin epärehelliseen yritykseen.

Vierailija
311/516 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuittonin vyö 20€, ollut nyt 3 päivää tämä vyö, tuoteväärennös torissa myynnissä toridiilillä.

Vierailija
312/516 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toimiva, selkeä sivusto piti muuttaa tuollaiseksi?

Miksi toimiva, selkeä maa piti muuttaa monikulttuuriseksi helvetiksi?

Vierailija
313/516 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Ostit siis jotain toridiilillä, mutta rikolliset lähetti sen jonnekin muualle vai? No ethän sinä siinä menetä rahojasi. Kuulostaa oudolta. Toridiilihän lähetetään sillä valmiilla koodilla, ei rikollisten keksimillä osoitetiedoilla.

Vierailija
314/516 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella surkea koko tori.fi nykyisin, lopetin käytön, ei ole ostajia, ei tule kauppaa, reilu vuosi sitten kauppoja tuli kymmeniä viikossa, nyt pari kauppaa kuukaudessa.

Vierailija
315/516 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiiliä en suosittele ketään ottamaan.

Vierailija
316/516 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella surkea koko tori.fi nykyisin, lopetin käytön, ei ole ostajia, ei tule kauppaa, reilu vuosi sitten kauppoja tuli kymmeniä viikossa, nyt pari kauppaa kuukaudessa.

Huuto.net on vielä hiljaisempi.

Vierailija
317/516 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli ilmoituksen laitossa muuttunut sanamuoto lähetyksen kohdalla. Aiemmin siinä luki "en voi lähettää toridiilillä" jolloin ilmoitus näkyi ostajille kuitenkin "voin lähettää" tiedolla (mutta ilman diiliä). Nyt lukee "en voi lähettää " siis ollenkaan eli ilmoitukset joissa luvataan toridiili on etusijalla ja joka ei suostu sitä käyttämään on nyt "en voi lähettää ollenkaan" mikä on valhe. Sekavasti selitetty mutta tosi paskamainen teko myyjille. Jotta saa minkäänlaista näkyvyyttä ilmoitukselle, pakotetaan käyttämään diiliä.

Vähän samaan tapaan etsy teki muutama vuosi sitten eli kaikki ilmoitukset joissa postimaksu sisältyy hintaan tulee haku toiminnolla ylimmäksi. Muut jää viimeiseksi jos tulevat ollenkaan näkyviin hakutuloksissa. 

Tuo viimeisinhän nyt ei ole mikään ongelma? Sisällyttää vain sen

Haku ei onnistu, koska minulla ei ole mitään halua päivystää kotona tuntitolkulla odottamassa ostajaa, joka ei koskaan saavu, vaan aina laittaa viestiä, että ei saanut kyytiä tai lähtikin lasten kanssa rannalle tms. ja haluaa sopia uuden noutoajan.

Vierailija
318/516 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo viimeisinhän nyt ei ole mikään ongelma? Sisällyttää vain sen

Nämä on näitä persaukisten ongelmia 

Vierailija
319/516 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, en tilaa ilman Toridiiliä, se on turvallisin ostajalle ja myyjälle

Tuon ylläolevan viestin sain ostajalta, kun kerroin, etten käytä ToriDiiliä. Oon ollut yli 10 vuotta tori.fi:ssä ja viimeisen vuodenkin aikana tehnyt kauppaa satojen eurojen edestä, lähinnä myyjänä. Olen vahvasti tunnistautunut torissa. Tuo ostaja, jolta tuli ylläoleva viesti olisi ollut ostamassa 25 euron tuotetta. Paskan marjat, tuo lause: se on turvallisin myyjälle. Ei todellakaan ole turvallisin myyjälle. 

Vierailija
320/516 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, en tilaa ilman Toridiiliä, se on turvallisin ostajalle ja myyjälle

Tuon ylläolevan viestin sain ostajalta, kun kerroin, etten käytä ToriDiiliä. Oon ollut yli 10 vuotta tori.fi:ssä ja viimeisen vuodenkin aikana tehnyt kauppaa satojen eurojen edestä, lähinnä myyjänä. Olen vahvasti tunnistautunut torissa. Tuo ostaja, jolta tuli ylläoleva viesti olisi ollut ostamassa 25 euron tuotetta. Paskan marjat, tuo lause: se on turvallisin myyjälle. Ei todellakaan ole turvallisin myyjälle. 

Meinasin laittaa ostajaehdokkaalle, että viimeisen viikon sisällä olen tehnyt kaksi noin 300 euron kauppaa ja molemmat sovittu niin, että lähetän tavaran. Eikä todellakaan millään ToriDiilillä 😂