Herkuttelun lopettaminen
Tai edes vähentäminen erityistilanteisiin.
Kärsin ahmimisesta ja siitä irti pääseminen tuntuu järjettömän vaikealta. Olen huomannut ahmimiseni pahentuvan niinä päivinä, kun olen syönyt pienissä määrin jotain herkkua, oli se sitten sipsiä tai pari palaa suklaata. Vaikka olisin hetken tyytyväinen syömääni määrään, eikä enempää tee mieli, sorrun viimeistään illalla syömään suuria määriä ruokaa. Joten haluan yrittää päästä eroon herkuttelusta ainakin aluksi kokonaan ja tulevaisuudessa ehkä aina välillä maistaa jotain herkkua.
Jos täällä on joku muu lopettanut herkuttelun kuin seinään, kauanko kesti, ettei niitä tee koko ajan mieli? Että aivot ja keho lopettavat epäterveellisen rasva- ja sokerimätön himoamisen? Koska olen jo paristi yrittänyt ja olen usein sortunut parissa viikossa vanhoihin tapoihin :( Nyt aion oikeasti yrittää.
Kommentit (2)
Kaikki lihavat ovat syömishäiriöisiä.
Sama. Juuri katselin tiktokissa ketodieetti - videoita. Olen aikaisemmin ketoa kokeillut ja se on kaatunut siihen, että on haluttanut esim sipsejä aivan älyttömästi.
Itsestä kaikki on kiinni. Pakko olisi laihduttaa ja saada joku tolkku syömiseen. Viime syksystä painoa on tullut seitsemän kiloa. Sitä ennenkin oli ylimääräistä. Vaatteet puristaa. Mitään kohtuutta ei herkun syömisessäni ole. Pitää syödä aina paljon.