Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hautajaisten muistotilaisuudessa tarjota pari lasia viiniä vieraille? Ruokana pihviä kastikkeessa. Myös pappi osallistuu

Vierailija
20.03.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Pidä vain huoli ettei pappi ja kuokkavieraat hodi kaikkea viiniä. Kokemusta on.

Vierailija
22/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarjoaisi, ei minusta sovi kirkollisiin tilaisuuksiin.

Mies ehtoollinen. Jeesus reki vedestä viiniä häissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa shamppanjahautajaiset. Varmaan voi ne kukat ja koristeetkin vaihtaa pinkiksi ja glitteriksi?

Vierailija
24/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai, mutta jos kyseessä on isompi tilaisuus mihin tulee etäisempiäkin sukulaisia, voi olla, että jonkun kontrolli pettää. Pienessä intiimissä tilaisuudessa en näkisi ongelmaa, mutta nimenomaan isoissa juhlissa joiltain voi lähteä lapasesta alkoholin kanssa, eikä tilaisuuden luonne ole enää se, mitä haluttiin.

no miten se ny lähtee kontrollisra häh,jos tarjoillaan suoraan lasiin tarjoilija esim, tai on annosmäärät 2 lasia per sureva, ei ooooo enempäää mistä ottaa. mitoitettu kuten se piffikin, no onhan aina joillain taskumatti jos kiva tai vee tilaisuus, tuskin isompia juomia moni ainakaan taloon tuo kasseissaan, no jos kuski, autossaan voi käydä välillä puhelin tauolla ns

Vierailija
25/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Tiedän yhden vanhan miehen, joka osti lempi konjakkiaan useamman pullon omia hautajaisiaan varten. Muistotilaisuudessa konjakit juotiin kahvin kera ja muisteltiin vainajaa.

Vierailija
26/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ehtoollinen. Jeesus reki vedestä viiniä häissä. 

Pari kirjoitusvirhettä kun kännykkä oikolukee mutta, muut kuin se oikeikirjoitushullu ymmärtää tekstin

Vierailija
27/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki humalassa hautajaisissa? Hienoa. Puhetta kuunnellen?

Jos sulla on ongelma ettet osaa ottaa lasillista ruoan kanssa ilman että se johtaa känniin niin kaikilla ei varmaan ole. 

Vierailija
28/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jättäisin se papin kutsumatta. Oliko vainaja oikeasti uskovainen?

Vierailija
29/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai.  Mun tulevassa muistotilaisuudessa tarjotaan ainakin kahvia ja konjakkia/likööriä. Virsiä ei lauleta, vaan soitetaan mun lempimusiikkia. Näin olen jälkeenjääville kirjoittanut "Kun minä olen kuollut" -kirjeeseen, kuten muutkin hoidettavat asiat.

En usko. Hautajaiset menevät vainajan lukuun.

Tottakai kaikki kuoleman jälkeiset kulut menee vainajan varoista

Olen varannut siihen sen verran rahaa, että kattaa kaikki kulut, hautajaisista perunkirjoitukseen. Ja jos siis minulla (tai kellä muulla tahansa) on toivomuksia kuoleman jälkeen, niin jälkeenjäävillä on velvollisuus toteuttaa ne.

Vierailija
30/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa shamppanjahautajaiset. Varmaan voi ne kukat ja koristeetkin vaihtaa pinkiksi ja glitteriksi?

Kyllä, varsinkin jos vainaja on niin eläessään toivonut.

Vierailija
31/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärrätkä viinin väärin.ja ei noi billeet ole ellei vainaja haluu. euroopassa ihan ruokajuomaaa ja on toi ehtoollisviinikin, raamattu viininmaistamista täynnä zilakan kylkeen määrämittaha annos 2 lasia per safka, ei noo varmaan känniin tuu,aikuinen pullero

Vierailija
32/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma se pappi siinä on. 

Vierailija
33/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä järjestää vapaamuotoiset muistelut vaikka myöhemmin, jotka ovat rennommat. Kirkolliset hautajaiset mennään kuitenkin kaavan mukaan, ei alkoholia.

Vierailija
34/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut itse Jesse, joka muutti veden viiniksi? Vai muistanko väärin?

jessepä hyvinkii, sekin ol että ei tässä nyt ves linjalla aleta olla,hyvät taikoikin ja murkinaa

Vierailija
35/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi, jos haluaa. Harva haluaa, kun tulee aika kalliiksi. Kelvollinen viini maksaa 50 e/pullo, ja siitä riittää kolmelle pari lasia.

Vainajahan sen maksaa, toisin pois perikunnalta.

Ei muistotilaisuus aina ole kirkollinen juhla, muistotilaisuuden voi pitää myös kirkkoon kuulumattomalle eikä sen tarvitse olla "siunaus"tilaisuuden yhteydessä.

Olen vuoden sisään ollut kahdessa eri muistotilaisuudessa, kumpikin oli ravintolan kabinetissa. Vainaja oli jo tuhkattu ja läheiset olivat keskenään hoitaneet myös vainajan tuhkan jo eteenpäin Muistotilaisuus oli jälkikäteen ja siellä muisteltiin vainajaa; muistot oli aika hauskojakin, enemmän siellä naurettiin kuin itkettiin. Kummassakin tarjottiin a la carte listalta alku-, pää- ja jälkiruoka. Kummassakin sai tilata myös viiniä, olutta tms ruokajuomaksi. Osa tilasi, osa ei. Tosista tietääkseni lähdettiin myös jatkoille johonkin.

Vierailija
36/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky aikana kun kaikki on mahdollista  niin eiköhän tuo pari lasia viiniäkin meni .

Vierailija
37/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muistotilaisuus kirkollinen? Se on eri asia kuin kirkossa/kappelissa suoritettava siunaustilaisuus.

Vierailija
38/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi, jos haluaa. Harva haluaa, kun tulee aika kalliiksi. Kelvollinen viini maksaa 50 e/pullo, ja siitä riittää kolmelle pari lasia.

Vainajahan sen maksaa, toisin pois perikunnalta.

Ei muistotilaisuus aina ole kirkollinen juhla, muistotilaisuuden voi pitää myös kirkkoon kuulumattomalle eikä sen tarvitse olla "siunaus"tilaisuuden yhteydessä.

Olen vuoden sisään ollut kahdessa eri muistotilaisuudessa, kumpikin oli ravintolan kabinetissa. Vainaja oli jo tuhkattu ja läheiset olivat keskenään hoitaneet myös vainajan tuhkan jo eteenpäin Muistotilaisuus oli jälkikäteen ja siellä muisteltiin vainajaa; muistot oli aika hauskojakin, enemmän siellä naurettiin kuin itkettiin. Kummassakin tarjottiin a la carte listalta alku-, pää- ja jälkiruoka. Kummassakin sai tilata myös viiniä, olutta tms ruokajuomaksi. Osa tilasi, osa ei. Tosista tietääkseni lähdettiin myös

Tämä on ihan eri asia, tottakai tuolla voi lasillisen ottaa. 

Vierailija
39/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Jättäisin se papin kutsumatta. Oliko vainaja oikeasti uskovainen?

Miksei voisi kutsua pappia jos haluaa?

Vierailija
40/96 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat nykyään niin sivistyneitä, että se viini kuuluu näköjään ihan joka tilaisuuteen. Lisänä tietysti vielä perinteinen perjantaipullo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän