Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?
Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.
Kommentit (221)
Eivät tietääkseni ja jos osuvatkin niin hyvä niin. Tämä taloustilanne on oikeasti otettava vakavasti.
Ei osu eikä haittaa. Ihan kohtuullista, että ylenmääräisiä tukia järkeistetään.
Työmarkkinatuki 590 euroa samalla tasolla ollut 20v, nyt poliitikot päätti että leikataan jättämällä inflaatiokorjaus tekemättä.
Sote-leikkausten myötä vaikuttaa. Olen käynyt läpi rintasyöpähoidot ja näin lääkärin livenä vain 3 kertaa, enkä yhtäkään kertaa samaa henkilöä. Myöskään aktiivihoitojen päätyttyä ei ollut mitään lääkärikäyntiä, vaan ainoastaan Maisassa lähete seurantaan vuoden kuluttua, joka kuulemma tulee myöhästymään.
Vierailija kirjoitti:
Hui kun on on palkon tukijusseja ja tukitiinoja täällä. Minä taidan olla ainoa joka ei ole koskaan saannut opintorahaa,asumistukea,työttömyystukea,lapsilisää,toimeentulotukea... En varmaan edes osaisi hakea tukia kelalta tai sossulta.
T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on hyvä
En ymmärrä minäkään, että miten näin suuri joukko elää pelkillä tuilla kun mitä täälläkin vaikuttaa.
Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui kun on on palkon tukijusseja ja tukitiinoja täällä. Minä taidan olla ainoa joka ei ole koskaan saannut opintorahaa,asumistukea,työttömyystukea,lapsilisää,toimeentulotukea... En varmaan edes osaisi hakea tukia kelalta tai sossulta.
En ymmärrä minäkään, että miten näin suuri joukko elää pelkillä tuilla kun mitä täälläkin vaikuttaa.
Järkyttävää.
Pelkillä tuilla? Harva täällä pelkillä tuilla elää, vaan saa tukia palkan lisäksi, että olisi edes jotenkin inhimilliset tulot.
Olkaa onnellisia, jos olette syntyneet niin kultalusikka perseessä, ettei ole edes opiskellessa mitään tukia tarvinnut. Kaikilla ei ole vanhempia, jotka pystyvät opiskellessa tukemaan.
On todella omituista, että jotkut elää kuplassa, missä ei tunne ketään osa-aikaista työtä tekevää, kuten ravintolan työntekijää tai ketään ikinä lomautettua, kuten rakennusalalla työskentelevää. Kai sellaisella kuplassa elävillä kai sitten oma kaveri- ja sukulaispiiri koostuu korkeakoulutetuista, jotka ovat päässeet valmistuttuaan suoraan työelämään ja sellaiseen suojatyöpaikkaan, missä ei tunneta lomautuksia ja missä tehdään töitä kokoaikaisesti.
Itse sain vakituisen työpaikan heti valmistuttuani ja olenkin samassa työpaikassa ollut 15 vuotta. Lomautuksia on sinä aikana ollut viitenä talvena, vaihdellen n.1-4kk. Silloin olen saanut ihan oikeutetusti ansiosidonnaisia, jatkossa jos lomautuksia talvella tulee ja kestää kauemmin kuin 2kk, joudun hakemaan lisäksi tukia Kelalta, koska töitä talvisin ei vain ole. Ja toki pimeitä töitä siihen lisäksi, kun et saa ansaita enää yhtään euroa ilman että vaikuttaa ansiosidonnaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt ei, mutta elämässä ei voi koskaan tiedä mitä tapahtuu. Ja jos omaisuutena ei ole kymmenien tuhansien eurojen säästöjä...tai mielellään satoja tuhansia, niin voi yllättää ihan keskituloisenkin elämäntilanteen niin muuttuessa.
Ja jos ei rahallisesti, niin terveydenhuollosta leikkaaminen voi satuttaa rikkaimpiakin, sillä kaikki meistä voi sairastua ja loukkaantua ja tarvita julkisen terveydenhuollon sairaanhoitopalveluja. Myös Purra ja Orpo.
Ministereille on laaja työterveyshuolto veronmaksajien piikkiin.
Kansalaisena ajattelen, että on syytäkin olla. Heillä ei ole sijaisia ja olisi mahdotonta, että esim. tänäkin aikana vaikkapa Satosen pallilla ei olisi ketään, koska Satonen odottaisi saikulla pääsyä tyräleikkaukseen ehkä kaksikin vuotta.
Ei osu leikkaukset minuun mitenkään. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, työkykyä kuitenkin vielä vähän jäljellä. Pystyn silloin tällöin tekee keikkaa eri hoitolaitoksissa, eli siinä mielessä hyvä tilanne. Mitään tukia en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus ennen max 60e/ vuosi. Nyt 41,50 kerta! No.. Nyt tuli tieto, että terveyskeskus poistuu kokonaan, ja lähin on 15km päässä.
Kiinnostaa että missä noussut noin paljon? Meillä on edelleen kerta 20,90 ja se kolme kertaa niin ei sen jälkeen mene maksua. Lähetteellä yo sairaalan tutkimukseen maksoi tuon n 41e.
Tämä 41,50 on siis maksu, jos haluaa heti päivystysajan. Tämän minä olen aina tarvinnut. Jos haluaa kiireettömän ajan kahden kuukauden päähän, niin sitten se on tuo pari kymppiä. Asun lähellä Turkua, alue on siis Varha.
Meillä etälääkärin muutaman minuutin soitto lääkkeistä ja hoito-ohjeista maksaa 41.80€ kerta. Esim. labratulosten jälkeen, jos lääkitystä joud
Olen ollut vuosia työkyvytön ja ollut työmarkkinatuen varassa. Pari kertaa käynyt mammografiassa, seulonnoissa. Löysivät muka jotain mikroskooppisen pientä jota piti sitten operoida kahteen kertaan. Käynnit maksoivat minulle yhteensä lähemmäs tonnin matkakuluineen. Mitään ei sitten löytynyt mutta operaatio meni pieleen ja oireita piti juosta korjaamassa monessa paikassa. Viimeksi jätin väliin kuvaukset. Kuitenkin taas olisivat jotain epäilyttävää nähneet. Taisin olla hyvä lypsylehmä, kirjaimellisesti, ja mitään ei oikeasti edes kuvissa näkynyt.
Ansiosidonnaista leikataan ja joudun siirtymään toimeentulotuelle. Toisaalta toimeentulotukilaskurin mukaan pärjään niin paremmin kuin pienellä ansiosidonnaisellani. Lyhyiden keikkahommien tekeminen vaan muuttuu kannattamattomaksi ja yhteiskunnalle toimeentulotukiasiakas on kalliimpi elätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt ei, mutta elämässä ei voi koskaan tiedä mitä tapahtuu. Ja jos omaisuutena ei ole kymmenien tuhansien eurojen säästöjä...tai mielellään satoja tuhansia, niin voi yllättää ihan keskituloisenkin elämäntilanteen niin muuttuessa.
Ja jos ei rahallisesti, niin terveydenhuollosta leikkaaminen voi satuttaa rikkaimpiakin, sillä kaikki meistä voi sairastua ja loukkaantua ja tarvita julkisen terveydenhuollon sairaanhoitopalveluja. Myös Purra ja Orpo.
Ministereille on laaja työterveyshuolto veronmaksajien piikkiin.
Kansalaisena ajattelen, että on syytäkin olla. Heillä ei ole sijaisia ja olisi mahdotonta, että esim. tänäkin aikana vaikkapa Satosen pallilla ei olisi ketään, koska Satonen odottaisi saikulla pääsyä tyräleikkaukseen ehkä kaksikin vuotta.
<
Ja siihenkö ei korvaajaa löytyisi? Varmaan parempikin.
Työkkärintuella opiskellut ja tehnyt välillä keikka hätävuoroja henkilökohtaisena avustajana mutta eipä tarvi tehdä enää. 😅
Ei vaikuta mitenkään. En saa mitään tukia ja käyn työterveyshuollossa.
Leikkaukset eivät kosketa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
Mitä järkyttävää siinä on? Poliitikkojen vika että on luotu systeemi jolla voit elellä tekemättä mitään.
Jos olen vielä joulukuussa työtön niin asumistuki laskee noin 40€. Mutta ei niin ihmeellinen muutos kun asumistuki nousi viime joulukuussa noin 30€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus ennen max 60e/ vuosi. Nyt 41,50 kerta! No.. Nyt tuli tieto, että terveyskeskus poistuu kokonaan, ja lähin on 15km päässä.
Kiinnostaa että missä noussut noin paljon? Meillä on edelleen kerta 20,90 ja se kolme kertaa niin ei sen jälkeen mene maksua. Lähetteellä yo sairaalan tutkimukseen maksoi tuon n 41e.
Tämä 41,50 on siis maksu, jos haluaa heti päivystysajan. Tämän minä olen aina tarvinnut. Jos haluaa kiireettömän ajan kahden kuukauden päähän, niin sitten se on tuo pari kymppiä. Asun lähellä Turkua, alue on siis Varha.
Meillä etälääkärin muutaman minuutin soitto lääkkeistä ja hoito-ohjeista maksaa 41.80€ kerta.
Just tämä. Aloitin hormonikorvaushoidon 2019, olin 48v. Gynekologi sanoi että olisi hyvä käydä mammografiassa. Menin synlabiin omalla kustannuksella ja vasemmasta rinnasta löytyi muka jotain. Olisi biopsia maksanut 500€, sanoin että varaan julkiselle puolelle ajan ja kävin tyksissä jossa ei löytynyt mitään. Tarinan opetus että yksityiset lypsää rahaa aina jos voivat.
Todellinen syy näille leikkauksille on se, että sotimiseen pitää saada nyt rahaa ja äkkiä. Suomi on nyt sotataloudessa ja Eurooppa myös. Kun Venäjä ja Ukraina sotii, niin koko maailma on sodassa. Jenkit ottaa Ukrainan uutena Vietnamia ja Kuwaitina. Kattokaa nyt, miten Suomi leikkaa omalta kansalta ja pistää kaikki rahat varustautumiseen. Pelkästään itärajaan, muuriin ja vartiointiin, ollaan pistämässä melkein 90 miljoonaa.
Eihän tää nyt hyvältä näytä.
Tulevat veronkorotukset viimeistään osuvat minuunkin. Nehän ovat jo seuraavalla listalla tulossa. Kukaan ei voi kohta sanoa ettei kosketa häntä.
Ja luulisin ettei aleta nipistämään ekan saikkupäivän palkkiota.