Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?

Vierailija
20.03.2024 |

Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osu. Ja varkaita varten on virkavalta, vankilassa sitten ei tarvitse itkeä tukien pienuutta.

Ai meinaat että jauhelihapaketin nyysimisestä saa linnaa? Hauska veijari olet.

hauska veijari olet jos luulet perkeleen loinen et voit vapaasti varastella.mun kaupasta saat ainakin turpaa.

Minkä eläimen turpaa kaupastasi saa?

Vierailija
202/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osu. Ja varkaita varten on virkavalta, vankilassa sitten ei tarvitse itkeä tukien pienuutta.

hauska veijari olet jos luulet perkeleen loinen et voit vapaasti varastella.mun kaupasta saat ainakin turpaa.

hitto kun olet hauska nauroin parituntia mahakippurassa iha itekkö keksit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sanotaan nyrkillä kasvoihin jos varastat minulta joko nyt ymmärsit?

Vierailija
204/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen ilmiselvästi "Ylikseltä" peräisin olevalle tomppelille pitääkin v-tuilla. Mitä tyhmempi kommentti, sen parempi.

Vierailija
205/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä hekotin tälle. Ei virkavaltaa mitkään varkaudet kiinnosta, kokemusta on.

Vierailija
206/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen ilmiselvästi "Ylikseltä" peräisin olevalle tomppelille pitääkin v-tuilla. Mitä tyhmempi kommentti, sen parempi.

turpa kiinni pösilö oot nolo!

Vierailija
207/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä hekotin tälle. Ei virkavaltaa mitkään varkaudet kiinnosta, kokemusta on.

hekotit? ei vissii päässä kaikki kunnossa?

Vierailija
208/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varastanut. En halua maksaa kalja-Perojen varkauksia.

Vierailija
209/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuvat. Jatkossa on vieläkin enemmän töitä ja työmahdollisuuksia.

- lastenkodin ohjaaja

Vierailija
210/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näpistykset, varkaudet, kellarimurrot, puhelinten viemiset kädestä...Nämä yleistyvät ihan pian.

tai laiskan loisen töihin lähtö.

Vierailija
211/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.15 eur puuttuu kahvipaketin hinnasta. Niin siis siitä xtra 2.49eur huonosta kahvista. Jos en nyt löydä ulkoileen lähtiessä löydä pulloja sen vertaa niin joudun valitettavasti näpistämään ja osta maitopurkin hämäykseksi. 

Vierailija
212/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot nousevat. Matkakuluvähennys pienenee. Polttoaineen hinta nousee. Kotitalousvähennyt pienenee (remontti kesken). Ruoan hinta nousee. Onhan noita...

Vierailija
213/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot nousevat. Matkakuluvähennys pienenee. Polttoaineen hinta nousee. Kotitalousvähennyt pienenee (remontti kesken). Ruoan hinta nousee. Onhan noita...

Sulla on yli 7000€ matkalukuja? Ajat Hangosta Ivaloon päivittäin töihin?

Vierailija
214/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on yli 7000€ matkalukuja? Ajat Hangosta Ivaloon päivittäin töihin?

80km yhteen suuntaan.

Vierailija
215/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 126 km per päivä , jo 30 vuotta.

Vierailija
216/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 126 km per päivä , jo 30 vuotta.

pölvästi! .mulla 2km jo 20v.

Vierailija
217/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka suunnasta. Asumistuki, soviteltu työttömyysraha, sitten tietysti kaikki työelämän heikennykset koskevat jokaista työssäkäyvää, samoin yhteiskunnan tukiverkkojen pilaaminen ja terveydenhuollon vaikeudet. Verokertymän leikkaaminen vaikeuttaa myös aivan jokaisen elämää pitkällä ja lyhyellä tähtäimellä, kun Suomi valtiona köyhtyy ja kaikki hiljalleen rapistuu. Nämä leikkaukset koskevat myös työnantajia joko suorien valtionosuusten leikkausten myötä ja/tai alvn noston myötä ja/tai ihmisten ostovoiman hiipumisen myötä. Joka aiheuttaa tietysti henkilökohtaiseen talouteen lisää kireyttä, kun työt vähenee. Opiskelumahdollisuudet on leikattu pois, vuorotteluvapaa on leikattu pois ja se vaikuttaa kahdesta suunnasta: ei voi jäädä vapaalle eikä toisaalta voi tulevaisuudessa päästä töihin sen kautta. Asuntolaina on varmaan loppuiäksi suljettu vaihtoehto, kun määräaikaisuutta lisätään ja epävakaus kotitalouksien rahatilanteessa lisääntyy.

Vierailija
218/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on leikattu eläkkeensaajan asumistukea 18 e/kk ja toimeentulotuen saamista on hankaloitettu (pitää toimitella lääkärin tai sosiaalityöntekijän lausuntoja milloin mistäkin asiasta, kun Kela ei saa enää käyttää omaa harkintaa, jos vaikka vesilasku ylittää eurollakin hyväksyttynä pidetyn rajan. Tottahan minulla sairaseläkeläisenä on vesilasku suurempi kuin työssäkäyvällä, kun olen kotona 24/7, vaikka käytän vettä todella säästeliäästi).

Lisäksi olen ennen saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea kunnalta 100 e vuodessa uimalippuihin, koska vesiliikunnan on katsottu edistävän terveyttäni, ja muunlainen liikunta ei ole tuki- ja liikuntaelinsairauksien takia mahdollista. Tämän maksaminen lopetettiin tänä vuonna.

Ei suoria leikkauksia, mutta nyt tulevat lääkkeiden ja terveydenhuoltomaksujen korotukset kauhistuttavat jo etukäteen. Minulla on noista paljon menoja, mutta toimeentulotukea en kumminkaan saa joka kuukausi, että se kompensoisi korotukset, kuten ei myöskään kompensoi tuota asumistuen leikkausta kuin niinä kuukausina, kun saan toimeentulotukea.

Vasemmistolle menee minun ääneni, nyt ja ikuisesti. Elleivät ala joskus tekemään oikeistolaista politiikkaa.

Vierailija
219/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäinen tuki itku menossa taas.

Vierailija
220/221 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vttu super stara.