Miksi suosit kiinalaista etkä suomalaista?
Suomalaiset ostavat yhä enemmän tuotteita Kiinasta. Suomalaisten verkkokauppojen myynti supistui nyt toista vuotta peräkkäin. Onko hinta ainoa määräävä tekijä? Miten takuu tai palautus?
Muutama härski huijausjuttu on tullut vastaan, jossa kiinasta tilattua tuotetta on yritetty palauttaa meille ja vaatia rahoja takaisin, koska meillä on samaa tuotetta myynnissä. Emme ota niitä vastaan, tuotteissamme on sarjanumerot ja tiedämme jokaisen tuotteen, joka on myyty meiltä, kiinasta tilattua tavaraa emme ota vastaan "palautuksena".
Jos kiinalaisessa verkkokaupassa tuote maksaa 10€, meillä se maksaa n 14€. Se neljä euroa kattaa nopeamman toimituksen, palautusoikeuden ja jonkinlaisen kuluttajasuojan takuun ym muodossa. Mieti hetki, kannattaako todellakaan tilata kiinasta?
Ylellä oli tänään keskiviikkona uutinen tästä kiinan verkkokauppojen kasvusta:
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-216957
Kommentit (125)
Kumman ostat esimerkkinä täysin sama lämmitin eroavaisuutena pelkästään myyjä suomessa halvimmillaan 350€
ja kiinan kaupassa 160€ sisältäen toimituskulut?
Vierailija kirjoitti:
Kumman ostat esimerkkinä täysin sama lämmitin eroavaisuutena pelkästään myyjä suomessa halvimmillaan 350€
En osta mistään pelkästään nimen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on täysin sama lämmitin, niin eipä tuota tarvitse kauaa miettiä. Huomattavaa tosin on, että 160€ menee verotusrajan yli, joten tiedossa on ylimääräinen tullimaksu.
Ei kannata ostaa mitään sieltä jos mahdollista. KOM diktatuuri ja sodan tukeminen riittää argumentiksi
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään sieltä jos mahdollista. KOM diktatuuri ja sodan tukeminen riittää argumentiksi
Ihan mikä asia hyvänsä käy jokaiselle omaksi argumentiksi. Itse en osta mitään Nigeriasta, koska en tykännyt niiden tekemästä Pitsasta kun kävin siellä. Mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset pitää ne perustelunne omana tietonanne. Jos minä haluan ostaa jotain Kiinasta, niin teidän argumenteilla ei ole pätkääkään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
En suosi kiinalaista. Ostan vain CE-merkittyjä tuotteita.
Tiesitkö että CE-merkitty tuote voi toki olla valmistettu Kiinassa?
Tai siis missä vain. Itsekin olen kattellut tuotetta jossa oli CE-leima ja toisella puolen luki Made in China.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei saa suomessa valmistettuna, mutta kaikkea saa Euroopasta.
Niinkö? Missäs päin Eurooppaa on kännyköiden tai läppäreiden valmistusta?
Ethän sä niitä muutenkaan sieltä tehtaasta osta. Varastoja on ympäri maailmaa mitkä toimittaa tuottita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosi kiinalaista. Ostan vain CE-merkittyjä tuotteita.
Tiesitkö että CE-merkitty tuote voi toki olla valmistettu Kiinassa?
Tai siis missä vain. Itsekin olen kattellut tuotetta jossa oli CE-leima ja toisella puolen luki Made in China.
CE-merkintä tarkoittaa, että tuote täyttää EU:n direktiivit ja että sitä saa myydä vapaasti EU:n alueella. Itse tuote voi olla valmistettu ihan missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Kiinasta tuotteita eikä mitään ongelmia ole ollut. En ymmärrä miksi en ostaisi sieltä suoraan samaa tuotetta? Toisaalta ostan muutenkin hyvin vähän mitään.
Et koe siis ongelmaa tuoteturvallisuudessa? Tai haittaohjelmissa? Kiinalaistuotteissa on usein myrkyllisiä kemikaaleja, kuten lyijyä. Lyijy on haitallista kehittyvälle sikiölle ja pienille lapsille vaikuttaen keskushermoston kehitykseen.
Suomen tuotavat markkinoille tuotteet on tutkittava ensin maahantuojan toimesta, jos tilaa suoraan Kiinassa, on itse vastuussa tuoteturvallisuudesta.
Miksi sössötöt asiasta josta et edes tiedä? Ei sähkölaitteita tai mitään esim elintarvikkeiden kanssa kosketuksissa olevia tuotteita mitenkään pakko ole testata ennen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Kiinasta tuotteita eikä mitään ongelmia ole ollut. En ymmärrä miksi en ostaisi sieltä suoraan samaa tuotetta? Toisaalta ostan muutenkin hyvin vähän mitään.
Et koe siis ongelmaa tuoteturvallisuudessa? Tai haittaohjelmissa? Kiinalaistuotteissa on usein myrkyllisiä kemikaaleja, kuten lyijyä. Lyijy on haitallista kehittyvälle sikiölle ja pienille lapsille vaikuttaen keskushermoston kehitykseen.
Suomen tuotavat markkinoille tuotteet on tutkittava ensin maahantuojan toimesta, jos tilaa suoraan Kiinassa, on itse vastuussa tuoteturvallisuudesta.
Miksi sössötöt asiasta josta et edes tiedä? Ei sähkölaitteita tai mitään esim elintarvikkeiden kanssa kosketuksissa olevia tuotteita mitenkään pakko ole testata ennen myyntiä.
Kyllä ne sähkölaitteet on testattava ennen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös, että kun myytte kiinaroskaa eteenpäin, olette vastuussa tuotteista.
Myyjä on aina ensisijaisesti vastuussa tavaran virheestä. Virhevastuun kestolle ei ole kiinteää ylärajaa. Kaikki tavarassa olevat viat eivät kuitenkaan kuulu myyjän vastuulle. Myyjä ei ole esimerkiksi vastuussa siitä, jos asiakas ei ole noudattanut tavaran käyttö- tai hoito-ohjeita.
Höpö. Eikait tämä Kiina-ilmiö haiskahda jotenkin johdetulta kirjoittelulta....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös, että kun myytte kiinaroskaa eteenpäin, olette vastuussa tuotteista.
Myyjä on aina ensisijaisesti vastuussa tavaran virheestä. Virhevastuun kestolle ei ole kiinteää ylärajaa. Kaikki tavarassa olevat viat eivät kuitenkaan kuulu myyjän vastuulle. Myyjä ei ole esimerkiksi vastuussa siitä, jos asiakas ei ole noudattanut tavaran käyttö- tai hoito-ohjeita.
Höpö. Eikait tämä Kiina-ilmiö haiskahda jotenkin johdetulta kirjoittelulta....?
Joku krääsän myyjä täällä kiukuttelee kun kukaan ei osta mitään ja konkurssi lähestyy
Totta, ei mitään tarvetta maahantuojan testata tai lakia joka määräisi.
Kiinalainen on halvempaa ja laadukkaampaa ja niitä on helpompi löytää kaupoista kuin näennäisesti suomalaista joka saattaa yllätys yllätys ollakin valmistettu kiinassa tai jossakin aasian maassa.
Saksan Amazonilta saa myös paljon halvemmalla kuin Suomesta.
Sama jengi hehkuttaa kiinalaisia Marimekon muumimukeja sekä Finlaysonin malesialaisia pyyhkeitä, samalla kuin näpyttää viestiä kiinalaisella iPhonella.
Höpönpöppö.
Sama tuote ostetaan sieltä, mistä halvimmalla kuluttaja saa.
koska kiinalainen nainen on parempi kuin suomalainen
EU:ssa on tiukkoja vaatimuksia esimerkiksi kosmetiikalle, lelujen, terveydenhuollon tarvikkeiden ja sähkölaitteiden turvallisuudelle sekä elintarvikkeiden, lääkkeiden ja kemikaalien sisältämille aineille.
Kun kuluttaja ostaa tuotteita itse suoraan EU:n ulkopuolelta, nämä vaatimukset eivät välttämättä täyty. Viranomaisten tiedossa on tapauksia, joissa kaukomailta ostetusta laturista on syttynyt raju tulipalo, ravintolisä on sisältänyt muuntohuumetta, kosmetiikka on aiheuttanut vakavia allergisia reaktioita ja kuluttajat ovat ostaneet kemikaaleja, joiden myynti ja käyttö on turvallisuussyistä EU:ssa kielletty.
Kun tilaa suoraan Kiinasta, saa mitä tahansa romua.
Lähde: https://www.kkv.fi/ajankohtaista/tiedotteet/omalla-vastuulla-kampanja-o…
Vierailija kirjoitti:
koska kiinalainen nainen on parempi kuin suomalainen
Niillä on pilhu poikittain
Jaa, eli hinta on se ongelma? Miksi ihmeessä samasta tuotteesta pitäisi maksaa enemmän? Mitä tulee tuotteen kestävyyteen, muovituote on muovituote tehtiin se sitten Suomessa tai Kiinassa.
Ihan höpöhöpö juttuja. Mikset sano suoraan, että sua vtuttaa kun kukaan ei osta sulta niitä tuotteita.