Ujous/introversio ja rakkaus
Onko sisäänpäinkääntyneet ja etenkin ujot hitaasti lämpenevät ihmiset ns. ei-hotteja deittimarkkinoilla? Olisi kiva seurustella ja löytää elämänkumppani, mutta kukaan ei tunnu olevan minusta vastavuoroisesti kiinnostunut. En ole koskaan seurustellut +30v. elämäni aikana, toisaalta en ole liittynyt deittiapplikaatioihin vaan yrittänyt olla näkyvillä/tarjolla erilaisissa yhteisöissä.
Mistä te muut löydätte kumppanin? Itse en juo alkoholia, joten baariin en lähde.
Kommentit (22)
Minulla on hyvin ekstrovertti veli, jolla on tavattoman laaja kaveripiiri. Muistan kuinka lapsena seurasin sitä jatkuvaa menemistä kavereiden kanssa. Ajattelin jo silloin, että en ikinä huolisi samanlaista kyläluutaa itselleni. Makuja on siis monia. Introvertit, ujot ja rauhalliset ihmiset ovat toisille juuri se, mikä kiinnostaa.
Netti taitaa nykyisin olla helpoin tapa etsiä seuraa.
Kannattaako deittimarkkinoilla mainita olevansa ujo ja/tai introvertti? -Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo. Myös se että tekstaat mieluummin kuin puhut puhelimeen. Laitan saman aina työhakuun, että ujouteni vuoksi en vastaa puheluihin ja en hoida asioita puhelimitse.
Ainakin ujot ja introvertit naiset ovat minun makuuni.
En sitten tiedä onko ujoille miehille kysyntää. Itse olen ujo mies ja aina olen menevää esittänyt, kun olen naisia riiustellut. Menestys on ollut vähän niin ja näin, mutta ikinä ei ole tullut ujolla reseptillä yritettyä.
Nyt toki olen ollut jo pitkän tovin poissa markkinoilta.
Ei ne taida olla, kun sitä (seksuualista) kemiaa pitäisi olla ensimmäisillä treffeillä ja seksiä viimeistään kolmansilla. Hitaasti lämpenevä ihminen ei pärjää tinderissä, vaikka voisi olla parempi kumppani kuin flirttailijat.
Tajusin juuri muuten, että mulla on sisäänpäinkääntyneenä ujona huono sosiaalinen kiinnostumiskyky toiseen ihmisen tutustumisessa ja kyselyssä. Oletan, että toinen kertoo mitä haluaa jakaa ja siitä syntyy keskustelua. Haittaako tämä sosiaalinen rajoite deittimarkkinoilla?
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri muuten, että mulla on sisäänpäinkääntyneenä ujona huono sosiaalinen kiinnostumiskyky toiseen ihmisen tutustumisessa ja kyselyssä. Oletan, että toinen kertoo mitä haluaa jakaa ja siitä syntyy keskustelua. Haittaako tämä sosiaalinen rajoite deittimarkkinoilla?
Tuosta tulee helposti vaikutelma ettet ole kiinnostunut. Ehkä joku ns moottoriturpa sopisi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tulee helposti vaikutelma ettet ole kiinnostunut. Ehkä joku ns moottoriturpa sopisi sinulle.
Olen minä jos on aihe mitä ymmärrän. Introverttiyteni on sen verran rajoittavaa sorttia etten esimerkiksi tykkää käydä sosiaalista keskustelua eli sellaista puoliharmitonta small talkia ihmisten elämästä sen kummemmin. Tämä kiinnostaa kuitenkin ekstrovertteja.
Enemmän tykkään käydä aihepiireistä keskustelua ja pysyä itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minä jos on aihe mitä ymmärrän. Introverttiyteni on sen verran rajoittavaa sorttia etten esimerkiksi tykkää käydä sosiaalista keskustelua eli sellaista puoliharmitonta small talkia ihmisten elämästä sen kummemmin. Tämä kiinnostaa kuitenkin ekstrovertteja.
Eli toisin sanoen et ole kiinnostunut keskustelukumppanistasi? Jos näin, tuo todellakin on suuri haaste.
Arvosta itseäsi. Et tarvi ketään, harmia vaan on kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit väärin. Hän ei siis välitä lätinöistä eli small talkista, mutta voi hyvinkin heittäytyä syvällisiin keskusteluihin. Ei se tarkoita sitä, etteikö välittäisi keskustelukumppanistaan.
Tuntemani introvertit eli ystäväni pystyvät käymään keskustelua yhteisistä mielenkiinnon aiheista eikä meidän tarvitse jakaa kokemuksia sosiaalisesta elämästämme juurikaan. Se ei meitä kiinnosta ellei siinä ole esimerkiksi huolia ja murheita joita voisi yhdessä käsitellä.
Tämä ei tarkoita sitä etteikö toinen ihminen olisi kiinnostava; pikemminkin päinvastoin minä tykkään kuulla toisen ihmisen pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, niin kannattaa: menekki on taattu. Jos olet mies, niin vältä viimeiseen asti: naiset inhoavat ujoja ja introvertteja miehiä.
Meitä on kaksi keski-ikäistä introverttia tässä ollut parisuhteessa useamman vuoden, löydettiin toisemme deittisaitilta ja heti alkuun kerrottiin toisillemme aika suoraan luonteistamme ja todettiin olevan aika samanlaisia. Se on kiva kun toinen ymmärtää että välillä tarvitsee sitä omaa aikaa ladata akkuja.
Olen ujohko introvertti nainen, jonka löysi (aiemmin karttamastani) deittisovelluksesta rohkeampi introvertti mies. Kumpikin hitaasti lämpeäviä, ainakin tunnepuolella. Ollaan vielä tapailuasteella mutta ainakin nyt tuntuu että on löytynyt sopivin kumppani koskaan. Meissä on paljon samaa, mutta sopivasti erilaisuutta. Hän kiinnostui kovasti jo ekoilla juttelukävelytreffeillä, minulta meinasi lähteä jalat alta toisilla hänen halauksessaan ja jo kolmansilla oltiin hullaantuneita kuin teinit :) Tavataan ja kirjoitellaan, kumpikaan ei pidä soitteluista. Ollaan nelikymppisiä, aiempiin parisuhteisiin vähän kuin ajauduttu, tämä taas tuntuu selkeältä valinnalta.
Et halua ihmistä, joka ei ole sinusta kiinnostunut.
Olisin varmaan yhä yksin, jos ei olisi tullut vastaan ihmistä, joka halusi olla kanssani mutta sieti myös sen, että minulla kesti aikani lämmetä. Loppujen lopuksi on paljastunut aika samanlaiseksi ihmiseksi kuin minäkin. Tai sanoisinko saanut siunauksen olla sellainen kuin on.
"Ymmärsit väärin. Hän ei siis välitä lätinöistä eli small talkista, mutta voi hyvinkin heittäytyä syvällisiin keskusteluihin. Ei se tarkoita sitä, etteikö välittäisi keskustelukumppanistaan."
Siinä tapauksessa ei liene ongelma, pitää vain löytää joku samatyyppinen. Ajattelin jos että ap on niitä jotka luennoivat kylmästi jostain aihepiiristä ilman mitään henkilökohtaista tulokulmaa. Olen joskus ollut tällaisen ihmisen kanssa treffeillä ja kyllä, kommunikointi oli älyttömän haastavaa. Tuntui kuin olisi jossain luentosalissa istunut.
Vierailija kirjoitti:
Arvosta itseäsi. Et tarvi ketään, harmia vaan on kaikista.
Kunpa asiat olisivat niin yksioikoisia kohdallani. Selkeästi kaipaan kumppanista seuraa ketä minua arvostaa omana itsenäni, kuten arvostan muita omina itsenään.
Jos ujot tai introvertit eivät voisi löytää kumppania, he olisivat jo kauan sitten kuolleet sukupuuttoon.
Deittisovellukset kannattaa ehdottomasti ladata