Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi ei suostu puhumaan minulle

Vierailija
19.03.2024 |

Olemme tunteneet kolme vuotta. Jos kysyn häneltä jotain / kerron hänelle jotain niin hän tuijottaa isäänsä ja vastaa tälle. En saa katsekontaktia. Lisäksi lapsi ei tottele. Jos kehoitan vaikka petaamaan sängyn, mitään ei tapahdu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapinoi sitä vastaan että et ole hänen äitinsä. Haluaisi että omat vanhemmat olisivat takaisin yhdessä ja kun ei ole rankaisee siitä sinua.

Vierailija
2/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset on uhmakkaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ole ollut kovin mukava sitä kohtaan.

Vierailija
4/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän kunnon kotidiktaattorina ja pirttihirmuna vaadit ja raivoat huomiota ja tykkäystä lapselta?

Vierailija
5/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsen mielestä muikku ja semmoisen kuvan sinusta saa tästä aloituksestakin niin kannattaisikonitse kohdella poikaa paremmin jos kerran vaadit arvostusta ja kunnioitusta 

Vierailija
6/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et merkitse lapselle mitään.Lapsella ei ole mitään tunnesiteitä sinuun.

Vierailija
7/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lapsen mielestä muikku ja semmoisen kuvan sinusta saa tästä aloituksestakin niin kannattaisikonitse kohdella poikaa paremmin jos kerran vaadit arvostusta ja kunnioitusta 

Muikku 🐟

Vierailija
8/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se silti ihan kiva hengata sellaisen lapsen kanssa, jolla on käytöstavat versus tollasen niskoittelijan t. Eri

Vierailija
9/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siltä vaikuttaa. Mutta olen mä ollut hänen elämässä kolme vuotta. Ostanut lahjoja, laittanut ruokaa, pelannut lautapelejä ja viettänyt vapaa-aikaa yhdessä. Ollut läsnä ja halunnut tutustua, mutta lapsi tuntuu oikeasti inhoavan minua. 

Ap

Vierailija
10/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siltä vaikuttaa. Mutta olen mä ollut hänen elämässä kolme vuotta. Ostanut lahjoja, laittanut ruokaa, pelannut lautapelejä ja viettänyt vapaa-aikaa yhdessä. Ollut läsnä ja halunnut tutustua, mutta lapsi tuntuu oikeasti inhoavan minua. 

Ap

Anna olla. Ole vaan perus kohtelias ja anna lapsen mököttää rauhassa. Säästyt turhalta vaivannäöltä. 

Vierailija
11/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutteluun ei tarvita tunnesidettä tai merkityksellisyyttä. Harva uusperheen vanhempi edes odottaa, että tuollaisia häneen lasten taholta luodaan. 

Tuossa voi olla kyse ujoudesta ja/tai siitä, että lapsi pitää tilannetta, jossa isällä on uusi kumppani kummallisena tai kiusallisena. Myös se on mahdollista, että ap on lapsen mielestä inhottava.

Meillä oli tuota samaa alkuun yllättävän pitkään, lapsi ei puhunut minulle oma-aloitteisesti mitään, eikä kysynyt mitään suoraan minulta, vaikka kyseessä olisi ollut asia, johon vain minulla on vastaus. Esimerkiksi minun tavarani tai minun laittamani ruoka. En tuosta kuitenkaan loukkaantunut tai ahdistunut sen kummemmin. Tuollaisessa tilanteessa vastasin vaan lapselle, vaikka kysyi isällään. Ajan kanssa ja pikkuhiljaa tuo helpotti ja "perheemme" dynamiikka on normalisoitunut.

Vierailija
12/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi luulee kalaksi? 

Vierailija
13/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten lapsen vanhemmat asiaan suhtautuu? Yleensä lähtee purkautumaan sitä kautta, että vanhemmat sanovat lapselle, että epäkohtelias käytös ei käy enää. 

Vierailija
14/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen mies on nk munakas, hän ottaa varmasti asian puheeksi lapsen kanssa, tai siis olisi ottanut jo.

Vierailija
15/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katsellut tuollaista käytöstä KOLME VUOTTA????? Ei tullut mieleen aikaisemmin että ei ole ihan normaalia? Edes sen kakaran isälle? Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
16/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voitko vielä selventää miski lapsen biovanhempi ei ole puuttunut peliin KOLMEN VUODEN AIKANA????

Vierailija
17/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se haarapeikko tulee sinulta sitten teininä jotain pyytämään, vastaat vain hänen isälleen, että tuuleeko täällä kun nurkista kuuluu ininää.

Vierailija
18/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole uhmaa vaan selektiivistä mutismia. Lapsi ei pysty puhumaan sinulle ja painostaminen pahentaa tilannetta. Oma lapseni kävi esim. kolme vuotta soitto-opetuksessa ilman että puhui opettajalle sanaakaan. Mutismi menee yleensä itsestään ohi jossain vaiheessa, mutta aikuiset saattaa omalla toiminnallaan tehdä siitä pysyvää.

Vierailija
19/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis haloo? Minkä hemmetin takia tuhlaat rahojasi tuollaiseen pentuun ostamalla lahjoja? Ja pelaat jotain hiton lautapelejä? Pentu ei selvästikään osaa olla kiitollinen mistään, joten anna nyt hyvänen aika olla ja jätä huomioimatta kakara yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
20/33 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän. On. Valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan