Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan?

18.01.2007 |

Minulla on vakituinen työpaikka josta olen jäämässä äippäloman jälkeen vielä kotiin,

ja olen harkinnut tehdä toiselle firmallle töitä kotoakäsin.

Menetänkö työpaikkani josta olen hoitovapaalla?

Onko kenelläkään kokemusta?

Kiitos

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisen työn vuoksi saa 2 vuotta vapaata, sen jälkeen pitää päättää palaako takaisin vai irtisanoutuuko. Eli siis vapaata ei 2 vuoden jälkeen enää saa.

Vähän vaihtelee firmoittain eli suosittelisin kyllä kysymään työnantajalta. Jos teet jotain pientä postitusta tai puhelinjuttua tms. kotoa käsin niin se tuskin haittaa nykyistä työnantajaasi mutta jos teet oman alasi töitä toiselle firmalle niin se varmasti haittaa.

Vierailija
2/3 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä ei saa työsuhteen kestäessä (siis ei hoitovapaallakaan) ryhtyä toimintaan, joka on ristiriidassa työnantajan intressien kanssa. Eli jos kotoa käsin teet jotain aivan työnantajasi harjoittaman liiketoiminnan kaltaista hommaa, ei ole hyvä homma. Jos taas olet vaikka sairaanhoitaja ja hoitovapaan aikana meinaat tehdä vähän puhelinmyyntityötä jollekin lehtifirmalle, niin ei ole mitään etujen ristiriitaa.

Vakityönantajasi tuskin tulee missään vaiheessa tietämään toisesta työstäsi. Mistä ihmeestä hän sen saisi tietoonsa???

Muistathan kysyä Kelalta, millaista työntekoa hoitovapaalla sallitaan. Voi hyvinkin olla jotain rajoitteita. Ja verotus kannattaa kanssa selvitellä etukäteen, että jääkö jotain käteenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jämässä lapseni takia kotiin, mutta olisi pakko tehdä jotain pientä hommaa että saisi laskut maksettua.

Tuttu tilanne varmasti monelle....

Eikä harkitsemani työ viittaa mitenkään nykyiseen työhöni,

mutta kun omatunto kalvaa siitä etten menisi nykyiseen työpaikkaan heti mammaloman päätyttyä vaan jäisin kotiin tekemään toiselle työnantajalle töitä.

Ja taas jos menisin nykyiseen työpaikkaani takaisin omatunto kalvaisi että jätin lapsen hoitoon kun toinen on niin pieni....

ja sitten vielä pelottaa jos nyk.työn.ant. saisi tietää, että teen kotona hommia - menetänkö nykyisen paikkani.....

KAMALAA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi