Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi johtua äkillinen lievähkö "kuvotuskohtaus"?!

Vierailija
19.03.2024 |

On nyt viikkoja kestänyt tämä vaiva, satunnaisesti ilmenee ihan puskista, tulee kuuma ja sellaista heikotuksen ja oksetuksen tunnetta...ei oikein tiedä pitäisikö mennä pitkäkseen vaiko lähemmäs wc:tä. kestää ehkä pari minuuttia ja menee sitten hiljalleen ohi.

Kovasti olen miettinyt mistä voisi johtua...ainut muutos mitä olen tehnyt on monivitmiinivalmisteen syöminen. Minulla on lievää anemiaa, johon tulisi syödä rautaa, mutta vahvat valmisteet sekoittaa pakin, niin tyytynyt monivitamiinin 25grammaan, voisko kuitenkin tämäkin olla liikaa ja aiheuttaa huonoa vointia? Vaiko sitenkin vaihdevuosioire? Olen tosin vasta 38.

Raskaana en missään tapauksessa voi olla, joten ei kyse ole ainakaan siitä.

Saa ehdottaa jos keksii jonkin syyn tälle oireelle, ahdistavaa kun tulee ihan tyhjästä tämä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tulossa?

Vierailija
42/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi ikänäkö oireilla juurikin 38-vuotiaana ja justiinsa tuolla oudolla heikotus/kuvotus-kohtauksella joka meni ihan hetkessä ohi ja joskus oli ihan sellainen tunne kuinka joku olisi "katkaissut virrat" joksikin sekunnin tuhannesosaksi. 

Sen jälkeen sitten ei mennyt vuottakaan kun alkoi esivaihdevuodet kuumotella, joka sekin on aivan erilainen kuumuuden tunne kuin vaikkapa saunassa tai auringonlämmössä istuessa. Se lämmön tuntemus kun ei tule ulkoa ihon kautta vaan kumpuaa jostain sisuksista, mutta ei myöskään samalla tavoin kuin lenkillä/treenatessa. Vastaavalla tavalla voi sitten tulla myös kylmä aalto eikä silloinkaan varsinaisesti palele eikä vilusta vaan sen vain tuntee kuinka jostain sisuksista hohkaa kylmyys. Itse en siis vielä ole kuin pari kertaa päässyt kokemaan sen, että yöllä ensin hikoaa yöpaidankin märäksi ja sitten herääkin siihen että hampaat kalisee ja koko kropan läpi menee vilunväristyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asentohuimaus?

Hyvänlaatuinen asentohuimaus ei kyllä ole noin nuoren ihmisen sairaus.

No mitä kukkua! Voi olla nuorellakin!

Vierailija
44/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku hyvin lievä vatsapöpökin. Itse oireilin joskus kuusi viikkoa sen jälkeen kun olin syönyt intialaista mausteista ruokaa, koska ilmeisesti olen allerginen jollekin mausteelle. 

Itse sain vähän tuollaisia oireita syksyllä kun sairastin lievän koronan. Oireet oli niin lieviä etten ollut muistaa tehdä testiä ja en ollut uskoa silmiäni, kun testin tulos kerrankin oli positiivinen. Oli pelkkää heikotusta välillä. 

Vierailija
45/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissulje. Laita ylös mitä söit ja mihin aikaan ja tuleeko kuvotus niiden jälkeen millä viipeellä. Jos se ei liity ruokailuun niin voi olla hormoniperäistä, ja moni muukin kuin munasarjat erittää hormonia, esim kilppari.

Vierailija
46/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä monivitamiini sulla on? Useimmissa monivitamiineissa ei ole rautaa mukana käsittääkseni. Eli voi olla että syöt ihan turhaan sitä.

Mieti että voisiko kuvitus tulla ihan siitä anemiasta?