Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi johtua äkillinen lievähkö "kuvotuskohtaus"?!

Vierailija
19.03.2024 |

On nyt viikkoja kestänyt tämä vaiva, satunnaisesti ilmenee ihan puskista, tulee kuuma ja sellaista heikotuksen ja oksetuksen tunnetta...ei oikein tiedä pitäisikö mennä pitkäkseen vaiko lähemmäs wc:tä. kestää ehkä pari minuuttia ja menee sitten hiljalleen ohi.

Kovasti olen miettinyt mistä voisi johtua...ainut muutos mitä olen tehnyt on monivitmiinivalmisteen syöminen. Minulla on lievää anemiaa, johon tulisi syödä rautaa, mutta vahvat valmisteet sekoittaa pakin, niin tyytynyt monivitamiinin 25grammaan, voisko kuitenkin tämäkin olla liikaa ja aiheuttaa huonoa vointia? Vaiko sitenkin vaihdevuosioire? Olen tosin vasta 38.

Raskaana en missään tapauksessa voi olla, joten ei kyse ole ainakaan siitä.

Saa ehdottaa jos keksii jonkin syyn tälle oireelle, ahdistavaa kun tulee ihan tyhjästä tämä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut ap:n kuvaamia oireita esim. Beroccasta, vihreä tee-kapseleista yms. Tunti tai pari vitskun nappaamisen jälkeen.

Joo, tuo munkin oirehdinta on hyvinkin samankaltaista kun mitä tullut jos juonut tyhjään vatsaan vihreää teetä! Siinähän on muistaakseni jotain mikä saattaa aiheuttaa pahoinvointia.

Taidan nyt kuitenkin varmuudeksi kokeilla jättää ne vitamiinit, josko katoaisi tuo vaiva.

Vierailija
22/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niin tyytynyt monivitamiinin 25grammaan"

Siis kuinka monta purkillista päivässä vedät "monivitamiinejasi"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriö, nestehukka?

Vierailija
24/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappi

Vierailija
25/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"niin tyytynyt monivitamiinin 25grammaan"

Siis kuinka monta purkillista päivässä vedät "monivitamiinejasi"?

APUA, tossa pitäisi olla 2,5mg ja siis se on se raudan osuus siinä :)

Vierailija
26/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin paska maa ettei mikään ihme.

Vierailija
27/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nestemäistä rautavalmistetta. Se saattaa ärsyttää vatsaa vähemmän. Vitamiinista voi tulla huono olo. Varsinkin jos otat tyhjään mahaan. Sitten kyse voi myös olla lievästä huimauksesta tai sitten suolen toiminnasta. Anemia voi myös aiheuttaa heikotusta.

Vierailija
28/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla tulee huonosti syötyäkin, niin ehkä juotuakin.

Vierailija
29/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anemian syy selvitetty?  Se pitää selvittää.

Vierailija
30/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalääke, niissä ei varmaan ole ainuttakaan joka ei ärsyttäisi vatsaa, tosin nestemäisiä en ole vielä kokeillut Minulla on myös anemia mutta kuvotuksen tunne ei ole anemian oire.

Minulla aina mennyt rautalääkkeiden kanssa niin, että ensin sietää hyvin ja sitten ihan yllättäen ei enää sovikaan, joten nytkin epäilen voisiko tuo monivitamiinin pienehkä määrä aiheuttaa kuitenkin oireita...pitäisi ehkä kokeilla jättää se pois, mutta toisaalta tarvitsisin varmaankin sitä rautaakin.

Minäkin epäilin sappiongelmaa mutta ihan rautalääkkeen syytä se oli, ongelma hävisi samantien kun jätin pois sen annospusseissa myytävän Sideralin jo pari kk sitten. Anemian oireita on mm. huimaus, hengenahdistus,päänsärky, tolkuton väsymys ja energian puute mutta ei se vatsaan vaikuta. Minulla anemia johtuu myoomista ja kuukautisten ekat päivät ihan painajaismaisia, onneksi terveyskeskuslääkäri on hommannut rautainfuusion n kerran vuoteen 1500 mg mutta vaikutus ei ole pitkäaikainen.

Vierailija
31/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olet vain lievästi raskaana?

Vierailija
32/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 mg rautaa? Ei taida riittää kyllä mihinkään anemian korjaukseen. Ei alkuunkaan.

Voi olla että tää monivitamiini pikkusen ärsyttää vatsaa, mutta kuvotus menee pian ohi.

Vierailija
33/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi mieti onko elintavat ok.

Vierailija
34/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaus?

Vierailija
35/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, se kuvotuttaa. Armahda itseäsi, muista levätä.Lepo on tärkeää hyvinvoinnille .

Ethän juo liikaa vettä, sekin kuvottaa ja siihen voi kuollakin.Paremmin vähän kerrallaan pitkin päivää kuin liikaa kerralla.

Esimerkiksi Bruce Leen on todettu kuolleen juotuaan liikaa vettä.

Tuli myös mieleeni ,että minua kuvottaa myöskin juotuani liian ison kupillisen teetä.

Vierailija
36/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenikohtaus. Se voi olla kivuton.

Vierailija
37/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus tulossa tai lievänä? Sitä on nyt liikkeellä? Olisitko voinut sen saada jostain?

Närästys? Tuleeko kahvinjuonnin ruuan syömisen jälkeen? Onko stressiä? Tai sitten mahahaava.

Onko sinulla todettu migreeniä? Migreeniin voi liittyä monet erilaiset mahaoireet , mm närästys, ripuli, ummetus yms

Vierailija
38/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentohuimaus?

Hyvänlaatuinen asentohuimaus ei kyllä ole noin nuoren ihmisen sairaus.

Vierailija
39/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olet. Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu kauttasi. 

Vierailija
40/46 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berocca tekee itselle saman. Syötkö vitamiinia poretablettina, joka sisältää makeutusaineita?