Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia yleisiä valemuistoja ihmisillä on?

Vierailija
19.03.2024 |

Esimerkiksi se että 9/11 puhuessaan monet väittää aamupäivällä katsoneensa livekuvaa Yleltä wtc-tornien tuhosta. Suomen aikaan tämä tapahtui iltapäivällä eikä Suomen peruskanavat lähettäneet mitään livekuvaa taan toistivat muilta uutistoimistoilta saamiaan videoita, joten muisto sellaisenaan ei siis ole mahdollinen.

Monet myös tuntuu olevan ihan varmoja siitä että Erotripin Matkustaja-kappale joutui soittokieltoon Konginkankaan onnettomuuden vuoksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Kekkosen aikaan kaikki oli hyvin. Ei todellakaan ollut.

Vierailija
2/6 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on itellä 1. Liittyy kirkkoon kaupungissa missä asun. Mulla on ihan selkeä muistikuva että tätä kirkkoa rakennettiin kun mä olin lapsi ja että se oli uusi kirkko. Sitä kirjaimellisesti kutsuttiinin "uudeksi kirkoksi". Myöhemmin aikuisiällä mulle selvisi että kirkko oli ollut olemassa kymmeniä vuosia ennenkuin mä edes synnyin. Olin todella hämilläni pitkään koska muistan olleeni paikalla kun sitä rakennettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija
4/6 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä vaikka mitä

Vierailija
5/6 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Kekkosen aikaan kaikki oli hyvin. Ei todellakaan ollut.

Kyllä oli. Ei minkänlaisia huonoja muistoja.

Vierailija
6/6 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nuoretkin ihmiset väittävät viettäneensä lapsena juhannusta sen oikealla paikallaan kesäkuun 23.-24. päivänä. Juhannuksen siirto viikonlopulle on kuitenkin tapahtunut jo... Niin, milloin?