Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaminen telttaan kesäksi

Vierailija
18.03.2024 |

Hei, onko kellään kokemusta pidempiaikaisesta asumisesta teltassa? Sain kesätyöpaikan toiselta puolelta Suomea ja vuokra-asuntoa ei tahdo löytyä. Kaikissa ilmoituksissa sanotaan, että pitäisi muuttaa vähintään vuodeksi, mutta tarvitsen asuntoa vaan kolmeksi kuukaudeksi. Jos asuisin teltassa niin jokamiehenoikeudet eivät kai anna lupaa pidempään majoittumiseen niin telttaa tarvitsee ilmeisesti siirrellä. Tarvitseeko telttaa siirtää joka päivä? Entä voisinko mennä aina samaan metsään ja siirtyä vaikka sata metriä? Olisin iloinen jos joku telttailusta tietävä jaksaisi vastata :)

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paikkakunnalla opiskelijoita? Jos on, on todennäköisesti myös asuntoja kesällä vapaana. Ja jos on joku pikkupaikka, missä ei opiskelijoita, laittaisin ilmoituksen vaikka paikallislehteen tai kaupan ilmoitustaululle, jos joku mummo ottaisi alivuokralaiseksi. Tai paikkakunnan Facebookin puskaradioon. Pikkupaikkakunnilla voi kysyä myös työpaikalta tietävätkö mistä voisi saada asunnon.

Yksityinen tuskin antaa jälleenvuojrata edes kesäksi. Itse vuokraan yhtä ja sopimuksessa on kielto. 

Jos on opiskelijoita, on yleensä myös jonkin säätiön tms. opiskelija-asuntoja, asuntola. Niissä voi yleensä jälleenvuokrata tai omistajakin saattaa vuokrata tällaisen.

Itse olen asunut nuorena kesätöissä ollessani sekä opiston asuntolassa, parissa opiskelija-asunnossa, joiden vuokralainen oli itse muualla töissä sekä perheen luona alivuokralla.

Vierailija
42/42 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla