Pakastekala on aika halpaa. Ostatteko usein?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Talvella käyn pilkillä ja viikonloppuisin pidän verkkoja. Vapaan veden aikaan kalastan monella eri tavalla. Omia saaliita on aina pakastimessa. Joskus ostan lohta, silakkaa ja muikkua kaupan tuoretiskistä, sekä seitiä pakastettuna.
Mikäs siinä jos asuu maalla vesistön äärellä.
Mulla on melkein aina seitiä pakkasessa hätävarana. Helpompaa ruuanlaittoa ei ole kuin laittaa uunivuokaan pari seitipötköä ja samaan vuokaan kuorineen viipaloituja perunoita ja bataattia. Niihin päälle öljyä ja suolaa. Kalan päälle sipulia, suolaa ja kalamaustetta. Vuoka uuniin 200 asteeseen 35 min. Loppuvaiheessa kaadan kalan päälle kermaa. Helppoa ja halpaa kuin saippua.
Aika harvoin kun sekin on liian kallista mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset raaski tuoretta ostaa? Perus lohifile on usein edullista. Hyvää terveellistä ruokaa.
Onko n. 7-8e/kg?
Oli talvella Supermarketissa.
Kylällämme on K-market ja S-market.
Lohifileen kilohinta yleensä 40€ huiteilla.
Kokonainen kirjolohi on joskus ollut S-marketissa 25€/kg.
Pikkunököllä ei 5-henkistä perhettä ruokita.
Kyllä kala pöydässämme on yleensä pakasteseitä.
Kalaisia vesistöjäkään ei ole lähistöllä.
Joskus ostan naapurikylällä käydessä Prisman kalatiskiltä haukea tai ahventa.
Pitäisikin muistaa ostaa, S marketissa halvempaa,
16 €/ kg oli viimeksi kun katsoin. Ostamatta jäi, tykkään kyllä, mutta liian kallista mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella käyn pilkillä ja viikonloppuisin pidän verkkoja. Vapaan veden aikaan kalastan monella eri tavalla. Omia saaliita on aina pakastimessa. Joskus ostan lohta, silakkaa ja muikkua kaupan tuoretiskistä, sekä seitiä pakastettuna.
Mikäs siinä jos asuu maalla vesistön äärellä.
Asun kaupungissa mutta käyn kalassa n. 50km päässä mummulassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset raaski tuoretta ostaa? Perus lohifile on usein edullista. Hyvää terveellistä ruokaa.
Onko n. 7-8e/kg?
Oli talvella Supermarketissa.
Täällä ei ole. Ovat n. 20e/kg.
Itse teen hyvän ja edullisen sopan Reinpou kalapuikoista Tyhjän paketin laitan pakastimeen Keitän siitä keväällä hyvän vellin
Kalastaminen on halpaa, jopa ilmaista. Saa terveellistä ravintoa ja samalla raitista ilmaa. Suomessa on aika vähän paikkakuntia joissa luonnonvesiin on ylivoimainen matka. Nyt esim. saa pilkillä komeita ahvenia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut seikään halpaa, pitkästä aikaa meinasin ostaa, en raaskinut.
SEI maksaa NELJÄ euroa pikku paketti, se mitään halpaa ole!
Vierailija kirjoitti:
Kalastaminen on halpaa, jopa ilmaista. Saa terveellistä ravintoa ja samalla raitista ilmaa. Suomessa on aika vähän paikkakuntia joissa luonnonvesiin on ylivoimainen matka. Nyt esim. saa pilkillä komeita ahvenia.
Mutku eihän sitä jaksa lähtee kalaan. Helpompaa istua perseellään sohvassa kuin pilkkijakkaralla ja käydä fisunsa marketista, vaikka ne usein on monta pv sitten pyydystettyjä. Kesäl vois onkia tai virvelöidä, mut itikat syö ja punkit puree 😱
Ei, vaan jos ostaa pakasteseitin ja pyytää sille mausteeksi lohenruotoja.