Alkaako luminen talvi nykyään marraskuussa ja loppuu huhtikuussa?
Vkl satoi Turussakin lisää lunta eikä talven loppua näy edes etelässä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joskus 2000 luvun alussa nurmikko saattoi vihertää vielä uutena vuotena etelä suomessa joten ilmeisesti ilmastonmuutosverot mitä ollaan maksettu joka tuotteen ja palvelun hinnassa ovat parantaneet asiaa ja ns "kunnon talvet" ovat palanneet?
Kerrotko mitä ilmastonmuutosveroja Suomessa on otettu käyttöön?
Onhan niitä vaikka mitä. Mehupillitkin on pahvia nykyään :(
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa on joka tapauksessa. Meinasin laittaa jo loaferit jalkaan ja ottaa välikausitakin käyttöön 😥
Talvivaatteet on muutenkin niin tylsiä ja ikäviä pitää.
Eikä oo. Tänään sai laittaa toppapuvun. Ja se niin kivasti kahisee ja hohtaa hienosti auringossa. Mun mielestä noi on tosi mukavat ja pehmeet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa on joka tapauksessa. Meinasin laittaa jo loaferit jalkaan ja ottaa välikausitakin käyttöön 😥
Talvivaatteet on muutenkin niin tylsiä ja ikäviä pitää.
Eikä oo. Tänään sai laittaa toppapuvun. Ja se niin kivasti kahisee ja hohtaa hienosti auringossa. Mun mielestä noi on tosi mukavat ja pehmeet päällä.
Just! Mä haluaisin kahista ja hohtaa jo kevättrenssissä.
Kevätpäivän tasauskin on tulossa, että periaatteessa näin kova kylmyys ei pitäisi olla edes mahdollista.
Voiko kevätpäivän tasauksen jälkeen siirtyä kevätvaatteisiin? Alan olla jo ihan kärsimätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella oli tänä talvijaksona etutalvi (silloin marraskuussa), varsinainen talvi (joulu-tammikuussa) ja nyt sitten takatalvi. Harvemmin noita kaikkia kolmea on.
Ei maaliskuussa ole mikään takatalvi. Ihan se on talvi. Takatalvi on jos toukokuussa vihertäville nurmikoille pyryttää 10 senttiä lunta.
Sama pätee elokuuhun. Ei elokuussa ole mikään takakesä. Se on useina vuosina ollu jopa se kesän kuumin kuukausi.
Mutta oikeaa kesää ei ollut kuin 2 viikkoa kesäkuussa. Heinäkuussa alkoi etusyksy.