Miksi tuntematon mies tuijottaa silmiin useamman sekuntin?
Vein lasta tänään kouluun. Vastaan tuli jonkun lapsen isä, täysin tuntematon siis minulle tuo isä. Hän tuijotti ainakin 5 sekuntia suoraa silmiin. Tervehti sitten.
Ei minua se mitenkään haitannut. Jäin vaan miettimään tuota suoraa silmiin katsomista noin pitkän ajan. En ole koskaan törmännyt vastaavaan kokemukseen. Yleensä ihminen vilkaisee vastaantulijaa silmiin ja kääntää katseen muualle.
Miten suhtautuisitte tuohon?
Kommentit (38)
Saattaa olla lievää tourettea tai jotain muuta pakko-oire yhtymää. Olen itsekin tuollainen tuijottaja. Vilpitön anteeksipyyntö kaikille joita olen tuijottanut.
M 54
Iso osa miehistä on sikoja ja himoitsee meitä naisia. Tuollaisista tapauksista voi ja kannattaa tehdä metoo-ilmo.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa miehistä on sikoja ja himoitsee meitä naisia. Tuollaisista tapauksista voi ja kannattaa tehdä metoo-ilmo.
Mille metoo poliisille meet valittaa?
U2:lle?
Hyvin kasvatettu mies, rajattu tila, lapset samassa koulussa, oletettavasti ekaluokkalaisia, luultavasti samalla luokalla, Pikku-Lassi on sanonut tuo on kaverini Matti kun olet hakenut Mattia koulusta. Lassin isä osaa käytöstavat ja olettaa että sinäkin osaat ja tervehdit ensin. Jos et osaa kerron, naisen kuuluu tervehtiä ensin.
Tuttavalla sama ominaisuus. Nuoresta lähtien jäänyt tuijottamaan ketä tahansa vastaantulijaa pitkäksi aikaa. Jotkut ärsyyntyneet. Ihmetellyt, miksi tuntemattoman arviointi kestää niin pitkään. Epäillyt joskus lievää autismia.
Mulla on tapana tuijottaa. Odotan että vastapuoli laskee katseensa maahan. Olen alfamies ja katson alamaisia pitkään ja hartaasti. Se katse painetaan sinne maihin.
Olit jotenkin oudon/hullukurisen näköinen, että jäi tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana tuijottaa. Odotan että vastapuoli laskee katseensa maahan. Olen alfamies ja katson alamaisia pitkään ja hartaasti. Se katse painetaan sinne maihin.
Olet varmasti laajalti rakastettu ja kaivattu jokaisessa seurassa.
Aggressiivinen.
On kirjoittamaton sääntö, että tuntemattomia voi katsoa silmiin korkeintaan 2 sekuntia, sen jälkeen katse käännetään muualle.
Pätee sekä ihmis-että eäinkunnassa.
Ei sinä ärsytät häntä, tai siis provosoituu sinusta ja hän uhkaiee sinua noin.
Tämä ei ole sinun vikasi.
Mutta sinun täytyy vältellä kyseistä henkiöä oman turvallisuutesi vuoksi. Esim,. koiratkin tuijottavat slimiin toisiaan ennen tappelua.
Pelokas koira saattaa kääntyä pois häntä koipien väissä, mutta useimmiten olen todistanut, ettei kumpikaan väisty, vaan seuraa paha tappelu ja mahdollisesti verenvuodatus.
Suomeksi sanottuna: sinua uhkailaan, ole varovainen.
Kaikilla kädellisillä, ihminen mukaan luettuna, pitkähköllä kiinteällä tuijotuksella on VAIN kaksi viestiä.
Se on joko taisteluhaaste tai parittelukutsu.
Tämä on se syy, minkä vuoksi kun tuolla Afrikassa on tarjolla turisteille myös sellainen ihme, kuin istuskelua gorillalauman lähistöllä, turisteille annetaan seuraava ohje:
Älä missään nimessä katso gorilloja silmiin, vain lyhyt vilkaisu sallittu, sillä pidempi tuijotus voi johtaa aggressiiviseen toimintaan gorillojen taholta.
Ihasteleva, ihastunut katsoo silmiin. Vähintään kiinnostunut on.
se funtsaili omia juttujaan eikä ollut tietoinen elekielestään höh
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että naisen kuuluu tervehtiä ensin? Mies tervehtii ensin, tietenkin!
Tiedä tuota. Ehkä sillä oli univelkaa ja siksi silmät seisoi päässä?
Mietti, että onko nähnyt OF kuvasi vastikään. Ja onhan se varmastikin.
Voi ei, taas tämä silmiintuijotushullu
Kaihi vaivaa näytit naapurin Sirpalta.
Luki ajatuksesi.