Miten säännöllinen alkoholinkäyttö näkyy kasvoilla?
En nyt tarkoita mitään täysin alkoholisoituneen juopon habitusta vaan jostain luin, että jo viikottainen säännöllinen käyttö (esim. pullo viiniä per viikonloppu) näkyisi etenkin naisten kasvoilla. En kyllä ole huomannut itsessäni tai kavereistani. Ikääkin jo melkein 50.
Kommentit (31)
Huomasin kun lopetin miten nopeasti lähti silmäkulmista juonteet. Täytin juuri 38 ja olen tosin ennenkin kuullut näyttäväni ikäistäni nuoremmalta. Ainakin kaikki kuorinnat ja ihonhoidot näkyvät nyt kunnolla ihosta. Iho on paljon kirkkaampi, samoin silmät ja tuntuu kuin olemus olisi nuorentunut kymmenen vuotta. Syy lopetukseen oli raskaus jos joku ihmettelee.
Tässä jutussa hyvä esimerkki, ennen ja jälkeen kuvat. 42 päivää aikaa intensiivistä juomista välissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ba4966c4-a51f-482b-af02-d8e922a8c578
rentro ilme, hymy, vapautuneisuus.
siinäpä noita.
Ei sitä pysty erottamaan. Esim. punoitus voi johtua couperosasta tai ruusufinnistä, jotka on Suomessa tosi tavallisia. Pöhötys voi johtua ihan ylipainosta, verenpaineesta, synnynnäisistä imusuonten heikkoudesta, esidiabeteksestä tai 2-tyypin diabeteksesta... Tai sitten alkoholista, mutta et voi ikinä kenenkään kohdalla tietää pelkästä ulkonäöstä.
Ja tuo on tosi yksilöllistä. Mun sisko juo joka päivä, on tosin töissä selvänä mutta iltaisin tissuttelee pullon verran viiniä, perjantaina enemmän, ja sen viisikymppisiä kun just juhlittiin, niin katselin että menisi kyllä 10 vuotta nuoremmasta ja on tosi freesin näköinen. Itse en ole opiskeluvuosien jälkeen juonut kuin hyvin satunnaisesti juhlissa, ja näytän enemmän siltä miltä alkoholistin oletetaan, koska vaihdevuodet on tuoneet painoa ja on couperosaa nenällä ja poskilla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa hyvä esimerkki, ennen ja jälkeen kuvat. 42 päivää aikaa intensiivistä juomista välissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ba4966c4-a51f-482b-af02-d8e922a8c578
leikkasiko juominen kulmakarvoista osan pois ja parturoiko? älkää ny viitsikö, miksi sitä raittiutta pitää aina ajaa valehtelemalla?
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu niin ihmisestä. Mun vuosikymmeniä juopotellut äitini on näyttänyt alta viisikymppisistä asti turvonneelta, mutta kuitenkin niin, että naama on valahtanut alas yhtäaikaa maksimaalisten silmäpussien kanssa. Kuivat hiukset, kuiva iho, pömppömaha.
Sitten taas ystäväni joka saattaa helposti olla vaikkapa kolme viikkoa humalassa jos sille päälle sattuu, näyttää ikäisekseen (45) aivan käsittämättömän hyvältä.
Itse juon aivan varmasti heittämällä yli riskikäyttäytön rajojen vai mikä se oli. Useamman päivän putki saa mut myös väsyneen ja turvonneen ja per.een näköiseksi, mutta se häviää muutamassa päivässä heti kun lopetan. Olen 42-vuotias. Ns. normaalissa olotilassani kukaan ei arvaisi kuinka paljon todellisuudessa juon. Ja joo joo, "kyllä kaikki näkee, luulet vaan, että eivät". Ei. Eivät ihmiset oikeasti huomaa. Ehkä asiaa auttaa se, että syön tosi terveellisesti ja harrastan liikuntaa silloin kun en juopot
Kun käyt viiden vuoden välein passikuvassa, huomaat 🥶
Sylkirauhaset turpoavat ja se näkyy kyllä kuka käyttää alkoholia paljon. Katsokaa vaikka venäläisiä poliitikkoja ja kenraaleita uutiskuvissa.
Mä näytän 33 vuotiaana 23 vuotiaalta.
Pitsaa ja olutta on mennyt.
Onneksi en näyttänyt kymmenen vuotta sitten nelikymppiseltä
kahteen viikkoon jos et juo mitään, niin heleytyy, pöhö lähtee,,siis hoikallakin voi ja onki tietty pöhö. uormat häipyy jos et juo, tukassakin näkyy alko. ja karvat kasvaa joka puolelle noeammin, ns viiksikarvat, kainalot yms,, kiihtyy kuten kuumeessa. massupömppö ja ummetuskin. kasvot punoittaa, silmänvalkuaiset tooodella rikkinäisen näköiset,,kuin limakalvo irtoaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyyhän se, mutta riippuu mitä sillä termillä tarkoitetaan. Kenenkään naamaa katsomalla ei voi sanoa, että hänellä kuluu paljon alkoholia. Ei se niin toimi. Mutta jos on vaikka identtiset kaksoset, joista toinen juo ja toinen ei. Sitten kun vertaillaan kuvia, niin ero kyllä näkyy. Alkoholi saa aikaan pöhötystä, ihon punertavuutta, iho vanhenee, ihohuokoset laajenee, silmät ovat sameammat ja niin edelleen. Mutta kuten sanoin, niin sillä tavalla sitä ei voi katsoa, että "ahaa tuolla on punertava iho ja silmät eivät ole aivan kirkkaat, että varmaan siis kuppi maistuu".
Niinpä. Minulla on ollut teini-iästä lähtien couperosa-iho, siis punoittaa sieltä täältä kun verisuonet ovat aivan pinnassa, ja pienestäkin liikunnasta tai esim. kylmästä tai kuumasta ulkoilmasta muutun punaiseksi kuin tomaatti. Ja huokosetkin ovat olleet isot jo puberteetista asti. Ei näille m
Mulla on ihan sama. Mutta oikean juopon tunnistaa siitä, että sillä ei ole mitään lihaksia. Ruoka jää usein toissijaiseksi, kun alko riittää. Siitä syystä kaikki lihakset katoaa.
Ns. viinanaama
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005265411.html
punoitusta tai ryppyjä silmien välisellä alueella
suurentuneet ihohuokoset
roikkuvat silmäluomet
kuiva iho ja juonteet poskilla
punoitusta poskissa ja nenässä