Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet tänä talvena ollut flunssassa 2-4 kertaa

Vierailija
17.03.2024 |

Oletko muinakin vuosina ollut kipeänä niin usein? Meillä töissä useampi on ollut töistä pois flunssan takia ainakin kolmatta kertaa syksyn jälkeen. Itse en ole kipeä kuin max kerran vuodessa. Sairastaako työkaverini usein vai minä harvoin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sinä sairastat harvoin. 

Vierailija
2/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät enää käytä maskeja. Itse laitan aina kun on vähänkin oireita. 

Vierailija
4/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut sairas 2 kertaa tänä talvena. Ensin influenssassa ja sitten tavallisessa flunssassa. Tätä ennen en vuosiin ole ollut kunnolla sairaana.

Vierailija
5/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin, silloin sitäkin kovemmin. Korona ei tullut tänä(kään) talvena.

Vierailija
6/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella kerta tai kaksi vuodessa on normaalia. 

Vierailija
7/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan sinkkiasetaattiin. Aivan sama, että onko se suuhun suihkutettavaa vaiko tablettimuodossa. Sitä pitää alkaa ottaa heti kun tuntuu, että on sairastumassa. Sillä tavalla olen väistänyt flunssat tänä talvena.

Vierailija
8/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ihanaa, tajusin juuri että en ole sairastanut yhtään flunssaa tänä talvena! Yhden mahdollisen koronan viime vuoden puolella. Olen työtön ja lähinnä vietän aikaa kotona. 

Vierailija
9/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kipeä kohta 8kk, siihen nähden olen vaikuttanut vähän. En kuitenkaan koskaan aiemmin ole ollut tällä tavoin jatkuvasti enemmän tai vähemmän sairaana!

Eka sairauspoissaolokin tuli vasta 35 vuotiaana, että että...

Vierailija
10/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairastanut viime vuonna ollenkaan, eikä tänä talvenakaan ole ollut mitään flunssaa.

Vierailija
11/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin korona viime marraskuussa, 2 viikkoa. Nyt vähän aikaa sitten joku pahempi flunssa viikon. Toivottavasti se olisi siinä. Vähän enemmän kuin normaalisti. Useimmiten ollut vain muutamia päiviä silloin tällöin.

Vierailija
12/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen ollut sairas 2 kertaa tänä talvena. Ensin influenssassa ja sitten tavallisessa flunssassa. Tätä ennen en vuosiin ole ollut kunnolla sairaana.

Itsekään en ollut sairaana ainakaan viiteen vuoteen (maskit, koronarajoitukset yms varmaan suojannut) mut nyt saanut kaksi virustartuntaa jostain yhtäkkiä (ei tutuilta). Toisessa ei tullut kuumettakaan, mutta kova nuha kuitenkin.

Vierailija
13/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos viimeisestä flunssasta jo 7-8 vuotta.  En tarkalleen muista, mutta syön epäterveellisesti, poltan tupakkaa vajaan askin päivässä, työskentelen ulkona.

Vierailija
14/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako jos viimeisestä flunssasta jo 7-8 vuotta.  En tarkalleen muista, mutta syön epäterveellisesti, poltan tupakkaa vajaan askin päivässä, työskentelen ulkona.

No olet väärässä ketjussa, mutta muuten tietty hyvä tuon sairastelun suhteen. 

Vierailija
15/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen sairaana kerran vuodessa, tänä talvena 3 kertaa. 

Vierailija
16/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on joka vuosi monta flunssaa. On ollut melkein aina. Ainoa poikkeus oli, kun tein ensin lopputyötä joten en ollut suuremmin ihmisten ilmoilla pitkään aikaan ja sitten sen jälkeen olin etätöissä. Lopulta flunssia alkoi tulla, niitä tuli kerran kuussa nelisen kuukautta. Työnantaja ei tykännyt, mutta enpä minä niitä flunssia tahallani saanut. Ne tulivat mitä ilmeisimmin palavereista, joissa olin paikalla, koska muuten en suuremmin tavannut ihmisiä tuolloin, puolisoa lukuun ottamatta.

Eli jos olen ihmisten ilmoilla, sairastan useamman flunssan vuodessa. Jos taas olen kokonaan eristyksissä, en ole sairaana ollenkaan.

Vierailija
17/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa. Ensin oli korona ja toista en testannut. 

Vierailija
18/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut tämän vuoden aikana kolmesti kipeä, eka influessa ja sitten kaksi flunssaa. Sitä ennen olin noin puoli vuotta terveenä. Pari vuotta sitten mulla oli samanlainen flunssaputki kuin nyt.

Vierailija
19/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa monia erilaisia viruksia, jotka voivat aiheuttaa flunssan eli hengitystieinfektion. Yleisimpiä flunssaa aiheuttavia viruksia ovat influenssavirukset, kuten influenssa A- ja B-virukset. Näiden lisäksi muita viruksia, kuten rinovirukset, parainfluenssavirukset, adenovirukset ja hengitysyntyyppiset koronavirukset, voivat myös aiheuttaa flunssaoireita. Yhteensä tunnetaan satoja erilaisia viruksia, jotka voivat aiheuttaa flunssaa eri muodoissaan.

Vierailija
20/23 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen flunssien määrä vaihtelee yksilöittäin monista tekijöistä riippuen, kuten alttiudesta viruksille, immuunijärjestelmän toiminnasta ja altistumisesta tartuntariskeille eri ympäristöissä. Yleisesti arvioiden aikuiset sairastavat flunssan 2-4 kertaa vuodessa, kun taas lapset saattavat sairastaa sen jopa 5-10 kertaa vuodessa. Tämä johtuu osittain siitä, että lapset altistuvat useammin uusille viruksille, kun taas aikuiset ovat saattaneet saada osan immuniteetista aikaisempien tartuntojen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän