Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^KESÄKUISTEN LOPPUVIIKKO to-su^^^^^^

18.01.2007 |

Uutta ketjua kun edellinen on jo niin pitkä!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että vaikka kuinka olen koittanut miettiä koko raskauden ajan niin en saa miten olotilaa suuntaan tai toiseen.. Raskaus on mennyt kyllä aika samallalailla kun viimeksi, että sillä perusteella voisi olla taas poika. Vaikka olisihan se kivaa saada tyttö vuorostaan. Saapa nähdä.

Vierailija
22/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas nostaisin pinon arvolleen sopivalle paikalle eli etusivulle.;)

Me oltiin tytön kanssa kaupoilla kiertelemässä ja tulihan tuota tehtyä taas kivoja löytöjä alesta ja kirpikseltä. Vauvelillekkin katselin, mutta hyvin oli vähän sellaisia neutraaleja kivoja tarjolla. Jos tulokas on tyttö niin ei todellakaan edes tarvita tarvitsemisen takia mitään vaatteita, mutta jos vaistoni osuu oikeaan ja mahassani majailee poika niin sitten onkin eri juttu. Ostin kuitenkin ensimmäiset hankinnat vauvallekkin. 56cm ja 62cm nalle puh kietaisubodyt ja 56cm ja 62cm puolipotkarit. Ah niin ihanat ja PIENET.:)

Rouvarouvaii: Onnea ultra kuulumisten johdosta, mutta yhtä juttua on pakko kysäistä. Miksi sinulla tutkittiin istukan paikka noin sisäkautta? Minulla katsottiin vaan mahan päältä ultralla nyt ja niin muistaakseni esikoiseltakin. Onko olemassa erilaisia käytäntöjä?

Eipä tänne mitään ihmeempiä. Tänään oli raskauden aikainen hammaslääkäritarkastus ja kaikki oli kunnossa, ei reikiä.

Vointi oikein hyvä ei erikoisempia vaivoja. Supistelee, mutta hyvin harvakseltaan ja aika kevyesti.:)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tuulia ja pörriäinen 19+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset kotipäivältä! Esikko nukkuu päikäreitä ja minä käytän omaa aikaa täällä netissä. Yleensä olen perjantaisin ottanut päikkäreitä yhtä aikaa tytsyn kanssa, mutta nyt olis vähän tkemistä - verokortin hakemista ja osittaisen hoitorahan hakemista Kelasta yms. tosin ehkä " joudun" kohta menemään sohvalle vähän vaakatasoon lukemaan uusinta Anna-lehteä... odottelen tässä että ruoka jäähtyy. Tein vähän uudella reseptillä kanakastiketta, kun ostin sellaista turkkilaista jugurttia - siinä oli sellanen hassu viiksekäs hemmo kannessa.

Tänään sitten otin selkävoiton julkisesta terveydenhuollosta! Nimittäin kerroin ehkä aiemmin, että neuvolantäti ei päästänyt mua vesirokkovasta-ainetestaukseen, ei kuulemma ennen kuin on vesirokkokontakti. No ultralääkäriltä kysyin asiaa ja hän sanoi, että siinä vaiheessa, jos on kontakti on jo myöhäistä käydä vasta.ainetestissä, kun pitäis aloitaa heti estolääkitys. Ja vasta-ainetestin tuloksen saaminen kestää 7-14 päivää! Hän siis sanoi, että kyllä pitäis julkiseltakin puolelta päästää, mutta kirjoitti varm.vuoksi reseptin yksyitysen lekuriaseman labraan. No sehän ois maksanut varmaan jotain 80 egee - kelakorvaukset. Yritin sitten tavoittaa neuvolalääkäriä puhelimitse, josko hän minut määräis testiin. Sain kiinni vain sairaanhoitajan, m,utta hän ystävällisesti etsi käsiinsä lekurin ja sain lähetteen labraan, jee! Sairaanhoitaja heltyi etsimään neuvolalääkärin käsiin, kun sanoi, että oli itse panikoinut samaa, kun esikoisensa oli saanut vesirokon, kun hän oli 3. kuulla raskaana. En muuten nyt niin sitä panikoisi, mutta lehdessä oli tällä viikolla pieni uutinen, jonka mukaan juuri meidän asuinaluella riehuu sitkeä vesirokkoepidemia päivähoitoikäisten keskuudessa... eli en viittis turhaan panikoida, jos olenkin sairastanut vesirokon. Sori pitkä sepustus...

Onnea ultrakuulumisista! mun täytyykin kirjoittaa tonne esittelypinoon se sukupuoliveikkaus, hyvä idis! Tänään käytiin kaupungilla, mutta en vielä tohtinut vauvanvatteita ostaa alesta... enkä pakata peremmälle esikon tyttöjen vaatteita, koska tilannehan voi muuttua vielä kesällä ja vauva paljastuukin tytöksi! Mulle on tosiaan kylllä ihan sama, kumpi hän on.

Nyt syömään! Uula rv 20 + 1 kai?

Vierailija
24/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin kanssa tuota samaa kun elin kuvitelmasas että tämä rakenneultra tehdään vain päältäpäin. Kätilö sanoi kuitenkin että mittaa kohdunkaulan ja tarkistaa istukan tilanteen ensin sisäkautta ja katsoo sitten muut päältäpäin.

Imeisesti se miksi sitä niin kauan ja kivuliaasti zoomailtiin ja mittailtiin johtui siitä etät kätilö katsoi ensin istukan olevan kohdunkaulan edessä. Halusi varmistua asiasta ja lopuksi osoittautuikin ettei se siinä edessä ollutkaan.

Sanoin jo miehelle mennessä aamulla, kun se kysyi että onko se sitten taas sun mielestä niin kivuliasta kun viimeksi se sisästutkimus ja sanoin että ei sitä tehdä nyt laisinkaan ja niinpä vaan tehtiin :(

Ilmeisesti käytännöissä on eroja, näin siis Naikkarilla.

Vierailija
25/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvaii: mäkin ihmettelin tuota sisätutkimusjuttua, kun luulis, että ultrassa sen näkis paremmin, mutta kaipa kätilö tietää paremmin.

Ultrassa mulla näkyi sellanen möykky siinä kohdun reunassa ja kysyin vähän naureskellen, et mikä toi on, ei kai vaan mikään kasvain? No, lääkäri arveli, että se oli istukan osa, kun istukka on kiertynyt takaseinästä kohdun ympärille. Mutta sanoi, et voi periaatteessa olla myoomakin (=kohdun hyvänlaatuinen lihaskasvain) mutta että se on niin pieni, ettei pitäis olla haittaa. Sanoi, että jos se vaivaa minua, hän voi kirjoittaa lähetteen keskussairaalalle kontrolliin myöhemmin, mutta se sitten jotenkin unohtui ultrauksen tiimellyksessä. Pitäisköhän pyytää sitä lähetettä, koska kyllähän se mua vähän vaivaa... miten vauva mahtuu olemaan, jos siellä on jotain ylimääräistä mötikkää siellä kohdussa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Vierailija
26/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin jo ennen raskautta, se on niiiiiiiiin hyvää.

mä kävin naikkarilla kans ultrassa ja ihan mahan päältä se katsottiin ja tarkastettiin, näytti vielä miten se istukka on etuseinässä. kumma et sisäkautta on katottu.

mulla on tajuttoman täysi olo, mä en voi syödä mitään ku maha räjähtää!!!

tyttö-poikaolosta mä en voi sanoa mitään kun ei tunnu millekkään, ei tytölle ei pojalle. Mille ne olot oikeen tuntuu????

Erot edelliseen raskauteen ovat huimat, mut ei mulla ollut siinäkään mitään oloa!!! Olenko outo????

kuumetta 19+4

Vierailija
27/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ulkona näyttää talvelta, lunta on mukavasti ja pakkastakin 15 astetta (ainakin täällä sisä-savossa).

Uula taisit kysellä siitä äityisrahakauden aloittamisesta, minä olen päättänyt että aloitan jo 50 päivää aiemmin. Kelan sivulta katsoin tiedon ja ystävien kokemuksen kautta tiedän, että se on oma valinta, ei tarvitse lääkärin lupaa. Tossa alla suora kopio kelan sivuilta:

" Äitiysrahaa voi saada aikaisintaan 50 arkipäivää ja viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua synnytysaikaa. Äiti voi itse valita, milloin hän aloittaa tänä aikana äitiysrahakauden."

Sanoin asiasta jo neuvolassakin terkkarille ja hän oli samaa mieltä, että minun selkäkipu historialla on viisas päätös.

Meidän nuorin on nyt 1 v 6kk ja aion ottaa hänet kotihoitoon huhtikuun alussa. Jään itse kesälomalle ennen äitiysvapaata maaliskuun puolessa välissä, eli pienen loman ajattelin viettää ihan yksikseen.. Teen sen puhtaalla omalla tunnolla koska tiedän pikkuneidin viihtyvän hoidossa ja olen omasta mielestäni ansainnut parin viikon huilitauon. Luultavasti teen sisä aikana vähän remppaa (siis maalaan vähän seiniä tms. pikkuhommia), laitan uudelle tulokkaalle valmiiksi tavaroita yms.

Esikoinen on eskarissa, joten osan päivästä hän on joka tapauksessa poissa kotoa, mutta aamut ja iltapäivät saa hänkin viettää huhtikuun alusta kotona. Meiltä on matkaa koululle n. 13 km ja bussi kuljettaa, eli tämä kevät on sitten hyvää aikaa harjoitella bussilla kulkemista (tällä hetkellä viedään aamuisin molemmat muksut päiväkotiin, josta käyttävät esikoisen eskassa). Syksyllä kun ekaluokka alkaa on mullakin helpompaa asian suhteen, varsinkin kun silloin on lisäksi vauva..

Raskauden suhteen kaikki ok, potkuja tunnen aika harvakseltaan, mutta näihin viikoihin nähden kai ihan ok. Maanantaina oli neuvola, saa taas kuulla sydänäänet.. Niin, ja äityishousuihin on ollut pakko jo minunkin siirtyä..=)

Viikonloppuja!

T. hmm 17+ 6

Vierailija
28/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lipsahti muutama, siis maanantaina ON neuvola..=)

Vierailija
29/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Out niin kiire loppuviikko töissä, etten oe ehtinyt tänne edes ukemaan kuulumisia. Kaamamille voimahali. Tuntuu varmaan vieä raskaamalta toi tilanne, kun itse raskaana. Osaa vähän liiankin hyvin samaistua tunteisiin.

Kiinanpöpö:mihin aikaan olitte ultrassa? Keskusäitiyneuvolassahan mekin...

Mäkin menin ihan rikki, kun luin Ilona-naistenliitteestä äidistä, joka menetti 3-vuotiaan lapsensa, kun se oli hukkunut kodin viereiseen puroon. Siinä sanottiin niin osuvasti, että varmasti jokainen joskus jättää 3-vuotiaan hetkeksi silmistään, heille noi hetket olivat vain todella kohtalokkaat=(

Meiän ultrakuulumiset oli kai ihan hyviä. Kaikki rakenteet ja elimet oli kunnossa ja paljon piti liikettä pikku kaveri. Jouduttiin kuitenkin kontroliin 4D-ultraan kuukauden päästä. Syynä se, että mitat menivät siron puolella ja painoarvio 293g. Ei tämä kyllä paljoa heitä Tuuli@n 300 grammasta. Ite vähän ihmettelen, että eikö pieni koko oisi enemminkin merkki siitä, ettei ole niin pitkällä?! Mikään mitta ei edes ollut näille viikoille käyrien alapuolella, meni vaan keskiarvokäyrää alempana. Mutta kietämättä vähän epäilyttää, kun " pääsee" 4D-ultraan kontroliin. Mitäs muut tästä tuumitte?

Sukupuoen piti pikkukaveri visusti salaisuutena. Istui kohdussa ja haaroväliin oli mahdotonta nähdä. Tosin 4D varmasti tuo tähänkin vastauksen. Meillä on se ystävänpäivänä.

Sitä muuten kun kyseltiin, että voiko tämä olla merkki jostain kehityshäiriöstä tms. niin lääkäri sanoi, että ei pidä sitä todennäköisenä, koska eimet kunnossa ja sairas sikiö ei liikkuisi noin paljoa. Enemminkin viittaisi istukan tms. toimintaan, jos sikiön koko pieni.

Mutta turha tässä spekuloida, sittenpähän selviää. Ei itella ainakaan mitään paniikkia toistaseksi asiasta...

Mulla muuten hyvä olo, mutta liikunnasta kipeytyy issias tms. niin pahasti, että hyvä kun pystyssä pysyy. Tänään imuroin tunnin ja kävelin esikon jumpale ja takas, niin loppupvä ollut yhtä tuskaa. Istuessa ei mitään, mutta kävey ei ota onnistuakseen.

Viikonloppuja!

Vierailija
30/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aika jännä juttu. Kun meillä tosiaan vauveli painoi 300g ja viikot oli silloin sen 19+5 ja lääkäri piti vauvaa täysin normaalin kokoisena viikkoihin verraten. Sanoi, että vastaa kooltaan täysin viikkoja. Ja eikös meillä ole rv:t melkein samat? On tosi erikoista kyllä, kun ollaan saatu niin erilaiset arviot, vaikka vauvat on melkein saman kokoisia ja viikotkin täsmää. Itselle sanottiin, että kaikki on enemmän, kun hyvin. Istukkakin oli kuulemma oikein täydellisen ja toimivan näköinen. Tekikö tuon ultran lääkäri vai th? Minä kävin Tays:n äippäpolilla lääkärillä.

Uskon, että pikkuisellasi on kaikki varmasti hyvin.

Tuulia 20+0 (puoliväli saavutettu.:))

Vierailija
31/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mäpäs en ookkaan tainnu tänne vielä kertaakaan kirjotella vaik esittelylistalle nimeni laitoinkin melkein heti plussaamisen jälkeen.

Esikoista (8/05) odottaessa tuli enemmänkn hengailtua näillä sivuilla, mut nyt tuntuu ettei oo ollu aikaa. Kotona oon esikon kans, mut jotenkin ne päivät vaan menee kotihommissa ja pojan kans puuhaillessa, et lukemassa oon teidän juttujanne käyny mut kirjottamista en vaan oo saanu aikaseks..

Jokatapauksessa nyt oli pakko kirjottaa kun Uula kyseli tosta myooma-jutusta. Eli mulla huomattiin kohdussa ekan ultran yhteydessä (rv9+5 ) myooma ja sain sit lähetteen äippäpolille. Siel ultrattiin (rv12+1) ja selvis et se on kalkkikuorinen (4*4cm) ja ettei siinnä näkynyt verenkiertoa eli että se oli siis " kuollut" myooma, joka ei luultavasti enää kasva.

Lääkäri kertoi että myooma saattaa kasvaa raskauden edetessä, mutta vain raskauden puoliväliin eli rv18-20 saakka. Eli mulla on nyt kontrolliultra 29. tammikuuta(rv20+1) ja siellä katsotaan onko myooma kasvanut vai ei. Myoomasta ei sinällään ole raskaudelle mitään haittaa.

Eli Uulan mieltä tässä nyt rauhoittelisin, sulla kun kerta noita viikkoja on

jo 20 kasassa, niin vaikka se olisikin myooma mikä siellä kohdussa näkyi, niin sehän ei siitä enää mihinkään kasva. Jos lääkärikin sanoi sen olevan pieni niin en usko että sun kannattaa siitä sen enempiä huolehtia.=) Toki jos asia kovasti painaa mieltä, niin voithan sen selvittääkin. Mutta että tämmöistä tietoa mulla on asiasta!=)

Ite oon voinu viime viikot oikein loistavasti ja liikkeitäkin oon tuntenu kunnolla nyt torstaista asti!=))) Liikkeiden tuntemattomuudesta ehdin jo vähän huolestuakin, mut toisaalta kun istukka on etuseinässä niin niitä kaikkein hennoimpia potkuja ei tunne. Perjantaina olikin neuvola ja sain kuulla ihanat vahvat sydänäänet, niitä on kyl aina yhtä kiva kuulla!

Mut eipä kai tässä tällä kertaa tän kummempia, täytyy nyt yrittää skarpata useemminkin ja saada aikaseks ees vähäsen tekstiä!

Voikaahan mammat paksusti!=)

terveisin, hope rv18+6

Vierailija
32/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muillakin maaliksilla näyttää olevan yhtä villi lauantai-ilta kun mulla, kun Tuulia ja Hope näkyvät kirjoitellen myös äsken! Me tultiin tunti sitten mummolasta, kun neidin serkkupojat olivat siellä kans kylässä. Kohta nukkumaan, esikko uinailee jo ja mies tuijottaa Bondia.

HOPElle kiitos lohdutuksesta myooman suhteen. Tosiaan katsotaan, mikä meininki, ei mulla ainakaan ole ollut minkäänlaisia kipuja kohdussa. Ja ultraaja oli tosiaan gynekologi, joten luulis et hän tunnistaisi, jos se on myooma. Mut se näytti niin isolta mötikältä (halkaisijaltaan kai 3 cm) verrattuna sikiöön, et tuntuu et onko se tiellä (jos se siis todella on myooma eikä istukan osa). Mielenkiintoista sinänsä, että np-ultrassa kätilöultraajan mielestä istukka oli etuseinässä ja nyt tässä ultrassa takaseinässä. Liekö toi mötikkä sitten näyttäytynyt np-ultrassakin? Tai sitten tietysti siinä ekassa ultrassa on vaikea varmaan nähdäkin asioita, kun ollaan niin alkuraskaudessa.

Oliko se HMMM.... joka vastasi kyselyyni 30-50 pv äititiysvapaasta, kiitokset. Joo, mäkin löysin ton saman tekstin Kelan oppaasta. Ottaa vaan päähän, kun haluisin olla töissä pitempään, kun taas tulee seuraavat 2 v. varmaan kotona majailtua ihan riittämiin. Ja ois kiva pitää omaa lomaakin just jonkun pari viikkoa, mut haluisin ottaa tytsyn helmikuun lopussa pois hoidosta. Plääh. No, katsotaan miten hommat etenee.

Nyt täytyy kai mennä nukkumaan, kun mulla on huomenna aamuvuoro = nousen ylös esikoisen kans. Tänä aamuna hän heräs jo klo 6.39, toivottavasti mulla ois parempi tuuri huomisaamuna...

ÖITÄ! Uula rv 20 + 2 (jo!!! jesjesjou!)

Vierailija
33/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti kommentoimani, että ei kannata huolestua, sehän on hyvä juttu, että asia tutkitaan varmuuden vuoksi. Pääset morjestamaan kaveria taas vähän ajan päästä! Mä en nyt muista, kirjoititko, millä viikoilla olit ultrassa? Mä olin siis menkkojen mukaan ultrassa vkolla 20 + 1 ja mitat olivat seuraavat:

BPM (pään läpimitta) 45 mm

AC /(vartalon ympärysmitta) 150 mm

FL (reisiluun pituus 35 mm

Nämä antoivat painoarvioksi 354 g, joka vastaa 20 + 1 raskausviikkoa

Luulis tosiaan, et jos mitat pienemmät, niin sikiö silloin " nuorempi" , kuin menkkojen tai edellisen ultran mukaan.

Vierailija
34/35 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kesämasut!

Mullakin on _hopen_ tavoin jäänyt kirjoittelu sitten alkuraskauden tosi vähälle, vaikka lähes päivittäin käynkin kurkkimassa muiden kesäkuisten kuulumisia. Mullakin riittää tekemistä esikon kanssa ja sitten kun päällä on talonrakennusprojekti ja syksyllä opiskelin paljon ja voin tosi pahoin rv 17:lle saakka, niin ei se ehkä ole niin suuri ihme, vaikka häpeä tietenkin. Nyt kuitenkin olen ajatellut ryhdistäytyä!

ONNEA KAIKILLE IHANISTA ULTRAKUULUMISISTA! =) Me kurkataan masuun vasta helmikuun loppupuolella 4D-ultrassa eli kuukausi täytyy vielä odotella.

Sorry, mulla on niin huono nimimuisti, että kommentoin yleisellä tasolla viime aikaisia keskustelunaiheita. Ehkä pikku hiljaa rupeaa jäämään mieleen, että kuka sanoi ja kysyi mitäkin...

Supistelusta sen verran, että toivottavasti itse kukaan meistä ei joutuisi pahasti niiden kouriin kovin pian. Joku kommentoi, että aika paljon supistelee tässä vaiheessa jopa kipeästikin - minkälaisista supistuksista sitten pitäisi olla huolissaan? Eikö se ole jo " huonon merkki" , jos ei pysty kävelemään?? Mulla on ollut öisin ikävää alaselän ja alavatsan juilintaa ja olen jo vähän huolissani siitäkin, kun tuollaisella vastaavalla juilimisella mulla oli kohdunsuu esikolta 2-3 cm auki, tosin silloin oli kyseessä ihan loppuraskaus. Mulla on myös ollut jonkinlaista painontunnetta alapäässä ja mietinkin, että pitäisköhän mun käydä tarkistuttamassa kohdunsuu, kuten joku palstailija (sorry, en muista nimeä!) oli tehnyt. Olis kiva saada varmuus siitä, ettei mitään " pahaa" ole tekeillä kohdunsuulla.

Raskauden aikaisesta liikunnasta. Mä olen nyt pahoinvoinnin loputtua liikkunut aika paljon. Eniten tulee vaunuteltua esikon kanssa, mutta lisäksi käyn pari kertaa viikossa erilaisissa jumpissa (Pump, Pilates). Olen aina liikkunut paljon, nuorempana olin kilpaurheilija, joten mistään uudesta aluevaltauksesta ei ole kyse, pikemminkin oman henkisen ja fyysisen tasapainon ylläpidosta. Ajattelin liikkua sinne lähemmäs 30 rv suhteellisen ahkerasti, jos vain raskaus antaa myötä. Kauaa en edes ehtinyt normaalisti liikkua esikoisen jälkeen, kun tulin jo uudeelleen raskaaksi. Nimittäin ensimmäinen puoli vuotta synnytyksen jälkeen pitäisi harrastaa vain kevyttä liikuntaa (kävellä + jumpata kevyesti), jotta elimistö saa luontaisesti palautua synnytyksestä.

Ainakin Naistenklinikan (tutkimussairaalan) synnytyksen jälkeisessä infossa neuvotaan niin. Esim. vatsalihakset palautuvat " omille paikoilleen" aika hitaasti synnytyksen jälkeen ja vatsalihasliikkeiden tekeminen pian synnytyksen jälkeen voi aiheuttaa sen, ettei vatsa koskaan palaudu ennalleen, sillä joutuu treenaamaan " lihaksetonta kohtaa" ja sillä saa vain tuhoja aikaan. Syvät vatsalihakset ovat tietysti asia erikseen. Ja kävelyä suositellaan, mutta myös kaikkea hyppivää liikuntaa, kuten jumppia ja juoksemista, pitäisi myös välttää mielellään se puoli vuotta. Toki palautuminen on yksilöllistä ja voi tapahtua nopeamminkin. Mutta itse noudatin esikoisen kohdalla noita neuvoja ja hyvin sitten puolen vuoden kohdalla olinkin palautunut.

Mä aloitin äitiyshousujen käyttämisen rv 12 aikaan, raskaudesta ei ole epäilystäkään, kun mun vatsaa katsoo. Tosin rv 12 meni vielä yhdet omat farkut jalkaan, mutta kun en yhtään siedä puristusta (rupeaa sattumaan kovasti alavatsaan), niin oli pakko vaihtaa mammahousuihin jo tuossa vaiheessa. Samaan aikaan se kyllä tapahtui esikoiseltakin.

Nyt täytyy mennä kotihommiin! Mukavaa sunnuntai-iltaa ja hyvää alkavaa viikkoa! =)

Kesäntuuli 19+6

Vierailija
35/35 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Laitan tähän vielä vertailun vuoksi... Viikkoja oli siis tasan 20+-

BP (pään ympärys) = 43

Vatsan ympärys = 140,5

FL(reisuluun pituus) = 31

Painoarvio = 293 g

Muut mitat menee heti keskiarvokäyrän alapuolella, mutta pään mitta lähellä alakäyrää. Tämä kai oli se, jonka vuoksi seurataan?!

Puhui sirosta kasvojen mallista. Tosin sanoi myös, että mitat voi vähän heittää, kun sikiö liikkui koko ajan.

:)