Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^KESÄKUISTEN LOPPUVIIKKO to-su^^^^^^

18.01.2007 |

Uutta ketjua kun edellinen on jo niin pitkä!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki!

Miten olette saaneet kuntonne pysymään edes kohtuullisena vai onko kunto romahtanut nollalukemiin? Mulla on ihan pää kipeä tuosta makaamisesta ja sisällä kökkimisestä, olen kyllä vähän yläkroppaa venytellyt että vähän veri kiertäisi. JA jääkaappi kutsuu turhan usein, apua! Nyt kun olen ollut levossa niin supisteluja ei ole juurikaan ollut, toivon todella että tämä ongelma hoituu tällä 2vkon makaamisella.

Toinen kysymys niille joilla lapsia jo ennestään.

Olen aiemmin luullut että kun saa vauvan ja jättää esikoisen tarhaan, niin se on yleisesti " tuomittava" teko (itse en tätä mieltä ole). No nyt kun olen päättänyt että kun jään kotiin niin 3,5v-tyttö jää myöskin koonaan kotihoitoon, niin tuttavani ovat olleet aivan äimänä ja ihmeissään. Olen kuullut kysymyksiä kuten: " ajattele nyt miten vaikeaa se on sitten uudestaan tottua tarhaan kun ottaa sieltä kerran pois" ja " oletko ajatellut kuinka pärjäätte kun vauva on pieni" . Mua nämä kommentit naurattavat, ja onhan se tavallaan hyvä että ainakin jollain tasolla lapsen tarhassa pitämistä on ruvettu hyväksymään. Mutta onko tämä vain pääkaupunkialueen ilmiö, tai onko minulla sangen poikkeuksellinen tuttavapiiri :)

SM & Jumppa-Aatu 17+5

Vierailija
2/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille eilen ultrassa käyneille hyvistä uutisista ja onnistuneesta ultrasta. Noita ultra juttuja on aina ihan yhtä kiva lukea.:)

Uula: Ole huoleti sen ultrauksen suhteen. Eihän ultraa käytettäis yleisesti hyväksyttynä tutkimuskeinona, jos siinnä jotain vaarallista olisi. Lohdutukseksi voin kertoa sinulle, että esikoiselta minua ja vauvaa ultrattiin valehtelematta ainakin sen 10-15 kertaa ja täysin terve tyttö syntyi.:)

Saaramaaria: Mulla on ainakin kunto ihan pohjalla. Tai ainakin omaan vaatimuus tasooni nähden se on ihan pohja noteeraus. Mutta jahka kesä ja syksy tulee ja synnytyksestä paranen niin alkaa kyllä tällä mammalla kunnon kohotuskuuri.:)

On: Musta on tuntunut kuluneen viikon aikana, että tunnen liikkeitä tosi harvakseltaan ja hennompina, kun aikaisemmin. Ja kuten esim. eilen en ollut varma tunsinko yhtään liikettä koko päivänä. En siis illallakaan ennen nukkumaan menoa yhtään liikettä.:O Se tietysti huolestuttaa ihan kauheesti ja vaikka mitkä ajatukset pääsee hiipimään mieleen. Liikkeethän olen kyllä tuntenut jo muuten useamman viikon ajan, mutta nytten viime aikoina ne on vaimenneet ja melkein loppuneet. Tiistaina neuvolassa sydänäänet oli vahvat ja selvät eli sen suhteen voin vähän huokaista, mutta...?

Tänään on 14.30 rakenneultra ja siellä näkee onneksi masuun ja voi kysäistä lääkäriltä asiasta. Jännittää! Mulla sen ultran tekee se mun lääkäri ystäväni ja hän toivoi, että otetaan tyttö mukaan ultraan niin hänkin näkee tytön pitkästä aikaa. Saa nähdä. mitä typy tuumaa ultrauksesta ja vauvasta monitorin takana vai tuumaako mitään?:)

Tulen sitten myöhemmin kertomaan ultra kuulumiset.

Tuulia 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään kotona lasten kanssa kun toinen sen verran räkäinen ettei viitsi viedä päiväkotiin. Tosi rentouttavaa olla sisällä kaksi päivää..... mitenhän sitä taas tottuu kotona oloon.

Tilasin eilen neuvolankin. Olen käynyt vasta yhdesti, marraskuun lopulla.... nyt ois sitten ensi viikolla meno. 6.2 olis sitten se ultra perinnöllisyyspolilla.

Voinnissa ei ole mitään erikoista. Pinna tuntuu olevan vain aivan erikoisen lyhyt!!!! Onko muilla samaa ongelmaa???

Tiina 18 tasan

Vierailija
4/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikakelauksena: vettä sataa täällä ja jalat on märät! Muuten menee mukavasti ja vaavi potki mua tossa aamupäivällä. tällä viikolla vasta on mulla alkaneet liikkeet varmasti tuntua (ja nyt ollaan siis viikolla 20 + 0). Tuulia - elä huoli, jos kerran jotain liikkeitä tunnet, tänäänhän sä ultrassa näet taaperoisen!

Kiitos ultratsemppauksesta! Sitä aina kehittää itselleen jonkun hysterian milloin mistäkin asiasta... Mäkin muuten luin Odotus-lehdestä sen jutun, jossa lekuri Kurki suositteli 6 ultraa tavallisessa raskaudessa. Ihmettelin sitä kyllä pikkusen ja tuli mieleen, että tais mies edistää myös bisnestään, jos ne ultrat kerran maksaa Hesassa n. 200 e laaki. Varmaan noi 2 ultraa (np ja rakenne) ovat ihan riittävät normaalisti etenevässä raskaudessa. Se on sitten ihan eri asia, jos havaitaan, että lapsen tai äidin terveyden vuoksi on syytä käydä ultrakontrollissa useammin. Mutta nämä on aina jokaisen itse funtsittavia asioita.

Nyt takas hommiin!

Vierailija
5/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitan nyt ekaa kertaa, vaikka palstaa olen lueskellut pitkään. Meillä kolmatta odotellaan. Saikulla olen parhaillaan ja sitä kestää tällä tietoa ainakin vielä viisi viikkoa kenties paljon pitempäänkin. Kokemuksesta tiedän, että kunto romahtaa ja lihakset surkastuu, mutta synnytyksen jälkeen se myös palautuu. Kakkosta oottaessani olin totaalisessa levossa n. puolestavälistä viikolle 34 asti.

Nyt fiilikset on tosi huonot, sillä suppareita tulee joka päivä myös maatessa. Huomenna olis neuvola ja ens viikolla rakenneultra, jossa katsotaan myös kohdunsuun tilanne.

T. epätoivoinen m@m@&pätkä 18+5

Vierailija
6/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

vinkkinä kaikille noista [b]viestien tuhoutumisista/häviämisistä[/b]: mä yleensä aina ennenkuin lähetän tämän viestin, valitsen koko tekstin ja kopioin sen eli jos lähettäminen ei sitten jostain syystä onnistukaan niin sit vaan uutta viestiä kehiin " paste" lla. Suosittelen - saattaa säästyä isolta harmilta!

Fyysisestä kunnosta on keskusteltu. Muakin nyt huolestuttaa mun kunto, että miten sitä jaksaa puskea tän pikkuisen ulos jos on ihan rapakunnossa. Viimeksikään kunto ei ollut niitä parhaimpia ja rankkaa oli... Nyt oon pystynyt vielä vähemmän pitämään kunnosta huolta kun on näitä kaikenlaisia oireita ollut. Ja mulla kun viime synnytyksessä loppu yhtäkkiä supparit kokonaan ponnistusvaiheessa (johtuikohan epiduraalista??) niin jouduin lopuksi ihan omin voimin ponnistaan. Kumma kyllä se onnistui kuitenkin ilman imukuppeja tms. apuvälineitä. Mutta huolestuttaa kovasti ja siitä syystä mietin, että jospa sitten kuitenkin sektio...

Tällaisia pohdiskeluja tänään.

-satu ja Ensio rv 19+5

Vierailija
7/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti äsken vielä toivoa tsemppistä lepääjille, kyllä se kunto varmasti nopeasti kohenee, kun pääsee taas jaloilleen. Onneksi saatte kuitenkin levätä kotona, sairaalassa olisi tylsempää.

Saaramariako se kyseli lapsen pitämisestä hoidossa/ottamisesta kotiin, kun uusi vauva tulee. Varmaan siitä on monta mielipidettä - jotkut kaverit haluavat ottaa lapsen kotiin, toiset taas voisivat pitää hoidossa. Itse otan esikon kotiin, koska hän on vielä melko pieni (nyt 1 v 10 kk). Itse asiassa laskeskelen tässä päiviä, milloin voisin hänet ottaa pois hoidosta, kun en oikein tykkää pph:sta jossa hän on. Itse olisin mielelläni töissä äitiyslomaan asti, koska tykkään työstäni ja ainakin nyt terveyskin sen sallii. Mutta ongelmallista, kun haluisin ottaa tytsyn pian pois hoidosta. Mummot voisivat hoitaa, mutta asuvat 1 h ajomatkan päässä meistä, eli varmaankin 1 pvnä viikossa kehtais heitä sieltä ajeluttaa. Hmm... täytyy laskea lomapäiviä yms. järjestelyjä. Hoitopaikkaa ei kannata parin kuukauden takia alkaa vaihtamaan, kun kohta jään ite kuitenkin kotiin.

Kuka muuten puhuikaan siitä varhennetusta äippävapaasta 50 pv ennen LA:ta, saako sen ihan vain anomalla ilman lääkärintodistusta tms.? riippuuko se työpaikasta, myöntävätkö sen vai onko lakisääteinen homma?

Vierailija
8/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista oliko noissa 6 ultrassa puhuttu erityisesti rakenneultrauksen tyylisestä mittailusta vai ultraamisesta yleensä, mutta mulla ainakin kun kävin tuosta supistelusta lääkärissä niin ultrattiin pikaisesti kohdunkaulan tilanne ja vauvan liikkeet ja veden määrä ja hinta oli 28egee utran kohdalta, tietenkin muut maksut päälle. Hintaerittelyssä se oli merkattu " bedside ultra" -nimikkeellä tai jotain sinnepäin. Kun kävin np-ultran samalla lääkärillä niin siinä oli käytössä eri laite ja hinta oli yli satasen ultran kohdalta. Tämä siis Töölön Mehilaisessä.

Että jos jotain kunnolla huolestuttaa niin kannattaa käydä yksityisellä, voihan sitä hintaa kysyä vaikka etukäteen jos epäilyttää. Mulla meni esikoisesta niin pahasti usko terveyskeskukseen että aioin käydä yksityisellä aina kun siltä tuntuu, vaikka se sitten kukkaroa rasittaisikin. Mutta tämä viimekertainen oli positiivinen ylläri, eihän mulle siitä käynnistä jäänyt maksettavaksi kuin joku reilu 60e. Se on kuitenkin pieni hinta mielenrauhasta. Ja en ole mikään rahassa kylpevä kroisos, että kyllä mä kieltämättä mietin kun kävin lääkärin tutkimuspöydälle, että siinä hurahtaa taas 120 euroa, laitanpa tämänkin viikon makaroonilaatikkoa :)

Siispä Mehiläiseen vaan jos on huolia eikä terveyskeskuksesta ole mielen parantajaksi!

-SM

Vierailija
9/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIINAN-PÖPÖLLE vielä: mulla on sama strategia, eli toi copy-komento, sen verran monta kertaa on tökkiny tää viestin lähetys. Jotenkin se kai johtuu siitä, että jos kirjoittaa kovin pitkää stooria, niin sivu jotenkin vanhenee. Ja mitä pitempi teksti, sitä enemmän ottaa päähän!

Vierailija
10/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa viime päivinä tullut paljon viestejä, kiva!! Kohta voidaan varmaan jo siityä päiväpinoihin, :)!

Niin ja paljon onnea kaikille ultrassa käyneille, hyviä uutisia näyttäneet melkein kaikki sieltä saaneet! Enää ei sitten kai olekaan muuta jännitettävää kuin tuleva synnytys... Mä itse ilmottauduin itseasiassa juuri eilen Haikaranpesään synnyttämään, ja johan alkoi synnytys pyöriä mielessä, näin siitä untakin; Unessa syntyneellä lapsellani oli pahoja epämuodostumia ja huono elinajan ennuste, ja jopas oli aamulla herätessä ontto olo... Kaipa näitä tälläisiäkin ajatuksia ja pelkoja on kuitenkin hyvä käsitellä.. Kyllä silti KALAMAMIn viestiä lukiessa tuli kyyneleet silmiin. Osanottoni ja oikein paljon voimia! Mykän sanattomaksi tilanne saa...

SAARAMAARIA, mä olin edellisessä raskaudessa pakkolevossa rv 27:lta täysaikaisuuteen saakka. Olin sitä ennen urheillut aktiivisesti, kenties liikaakin. Pelkäsin kyllä kovasti kunnon romahtamista, mutta jaksoin synnytyksen hyvin ja toivuin mielestäni nopeasti. Uskon että lepo, rentoutuminen ja elämäntahdin hiljentäminen tekivät oikeastaan loppujenlopuksi hyvää. Sitä ehti ihan toisella tavalla orientoitua ja valmistautua uuden tulokkaan saapumiseen. Tosin lapsen syntymän jälkeen oli kenties vaikeampaa aloitella liikuntaharrastusta uudelleen ja nyt koen häpeäkseni olevani aikamoisessa rapakunnossa, lisäksi lantionpohjassa on ollut paineentunnetta jonka vuoksi kävin toissapäivänä lääkärillä joka totesi kohdunsuun jo pehmenneeksi... Eli mäkin olen osittaisella pakkolevolla nyt, enkä ole yhtään varma meneekö seuraava synnytys yhtä hyvin kuin viimeksi juurikin tämän rapakuntoisuuteni vuoksi.. :(

Mutta sen olen päättänyt että ensi syksynä alkaa todellinen kunnonkohennusprojekti, jolloin mitkään tekosyyt tai verukkeet eivät kelpaa. Joku muukin taisi pohtia vastaavaa... Koetetaan muistaa tämä lupauksemme silloin, :)!

Tsemppiä vielä ultriaan odotteleville. Me lähdemme ylihuomenna reissuun viikoksi jolloin elelen nettipimennossa...

Päivikk11 rv 19+5

Vierailija
11/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoisia kommentteja SAARAMAARIA oot asiasta saanu...

Mulla on muutama kaveri jotka ovat jyrkästi sitä mieltä että on suorastaan edesvastuutonta laittaa vanhempi tarhaan, eli sillä mentaliteetilla ovat että jos tehdään lapsia niin ne pitää myös jaksaa itse kasvattaa... Itse en kyllä moisen mustavalkoisesti osaa ajatella...

Mutta sitten on myös niitä jotka ovat olleet suorastaan ihmeissään ajatuksistani hoitaa molempia lapsia kotona (esikoinen n 1v10kk kun tulokas syntyy). Ovat ihmetelleet miksi turhaan tehdä elämästä kovin rankkaa, eli että on parempi olla jaksava, läsnäoleva ja hyvinvoiva äiti edes osan ajasta...

Eli mielipiteitä ja erilaisia olosuhteita näyttää riittävän moneksi. Itse ajattelin kyllä laittaa suosiolla esikoista tarhaan vaikka muutamaksi päiväksi viikossa jos arki alkaa kahden pienen kanssa kotona tuntua liian rankalta. Tietysti mukavinta olisi olla kotona yhdessä, mikä varmaan onnistuu hyvin ainakin jos tämä kuopus sattuu olemaan suhteellisen terve ja rauhallinen tapaus..

Vierailija
12/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikkunen eikun kiukuttelee, ei meinannut päiväunille asettua millään. yhdessä vaiheessa heitin sen nokkamukinkin menemään, se kädessä kävelee ympäriinsä ja vesi lorottaa pitkin lattioita. sit menin sänkyyn ja vedettiin(tai tyttö nukkuu vielä) parin tunnin tirsat. ei ehkä olekkaan flunssa vielä ohitsse, vaikkei enää nenä vuodakkaan.

Mä olen kans ihan rapakunnossa, yleiskunto on todella huono. Johtuu siitä etten ole saanut liikkua, eikä ole kyllä uskaltanutkaan. Nyt kun sais liikkua niin on ihan paskat ilmat, mä en lähde tonne vesisateeseen/tuuleen marssimaan. Jumppaan ei uskalla lähtee ennen ku kakara tulee ulos...kaks raskautta peräjälkeen on tuhoisaa kropalle. Mulla kans alkaa kunnon kohotus heti kesäkuussa, jos on vaan mahdollista. Loppuu tää jatkuva vetelehtiminen!!! Mulla ei tuu noita jääkaapilla käyntejä kun tuntuu et maha on täynnä koko ajan.

Mulla on kans toinen tyttö kotona koko ajan,ei olis mitään järkee laittaa nyt hoitoon ja ottaa sit pois kun vauva syntyy.

jaha nyt kuuluu tirinää sängystä, must go

kuumetta

Vierailija
13/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tänne toukotaapertajista, kun toi la onkin 1.6. toisenkin ultran jälkeen. Mut ei siinä mitään, kesäkuu on hyvä kuu!

Esikoinen pitää päivät niin kiireisinä, ettei ole ehtinyt käydä edes lukemassa muiden juttuja. Ikää esikolla 1v4kk ja vauhti on sen mukaista. Kauhistuttaa, et miten pysyy perässä sitte kun on TOSI iso maha...

Talon remontti on meneillään ja ollaan evakossa mun vanhempien luona jo kolmatta kuukautta. Oma rauha olis jo poikaa, mut vielä menee pari kolme viikkoo. Kai nekin pikkuhiljaa kaipais omiin oloihinsa!

Raskaus tässä vaiheessa on suht ok. Pahoinvoinnit on takana ja väsymys ei vaivaa ihan joka päivä. Hyvät uutiset ultrasta tietysti lämmittää mieltä. Eikä tätä toista ehdi niin miettiä, esikoisen kanssa oli vähän toista.

Ilosta ja toiv. aurinkoista loppuviikkoa kaikille kesäkuisille!

T. miitu71

Vierailija
14/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ultrasta kotiuduttu kera hyvien uutisten ja nipun vauvan kuvia.

Kaikki rakenteet oli oikein ja kunnossa. Koko vastasi kuulemma tarkalleen viikkoja. (300g ja 15cm.) Minä olen miettinyt ja murehtinutkin viime aikoina vähän tuntuneita liikkeitä, mutta kyllä siellä mahassa oli oikein vilkas liikkeinen kaveri vastassa.:) Mulla on istukka etuseinässä ja vauva toden näköisesti viihtyy sellaisessa asennossa jatkuvasti missä potkuttelee vain istukan kohtaan. Nyt muuten monottaa kylkeen ihan kunnolla.:)

Täydellisessä raivo tarjonnassa tökötti mahassa tänään ja oli kaivanut päänsäkin niin alas, että aivojen rakenteiden mittaus vei aikaa.

Sukupuolta kysyttiin ja kyllähän lääkäri sitä yrittikin kovasti katsoa, mutta ei näkynyt kovin selvästi. Sanoi ensin, että eihän täällä jalkojen välissä mitään näe, että uskaltaisi veikata sillä tyttöä, mutta sitten sanoi heti perään, että ei olis pitänyt sanoa mitään, kun ei ole varma, mutta kyllä siellä jalkojen välissä taitaa jotain olla.:o) Eli mahdollisuudet on 50% ja 50%. Ja eipähän tuon ole tietenkään mitään väliä, pääasia, että kaikki muuten on hyvin.

Voikaahan hyvin ja tsemppiä lepäilijöille.

Tuulia 19+5

Vierailija
15/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vähään aikaan tullu kirjoteltua, kait tämä keskiraskaus on niin energistä (?) aikaa, että sitä viuhtoo muissa hommissa koko ajan :).

Tämänpäiväinen rakenneultra oli jännä kokemus. Kaikki näytti ihan hyvältä kätilön mielestä, paitsi että istukka on hitusen kohdunsuun päällä. Sain kontrolliultran viikolle 30. Ihan hyvä, että asia tarkistetaan. Huomaan nyt, miten paljon sitä toivoo, että pääsis synnyttämään alakautta, kun on mahdollisuus " joutua" sektioon. Kuulemma on todennäköistä että istukka siirtyy ylemmäs kohdun kasvun myötä ja toivon todella sitä!

Meillä ei ole miettimistä esikoisen hoitopaikan suhteen, kun on ollut kotihoidossa tähänkin asti (on nyt 1v8kk). Ellei nyt sitten tule jotakin ihan yllättävää...Minun mielestä on hyvä ajatella lapsen ikääkin asiassa. Isompi lapsi tarvii enemmän seuraa ja tekemistä, kun taas pieni taapertaja voi olla ihmeissään siitä miksei voi olla äidin ja uuden vauvan kanssa kotona.

Ite olen ilmottautunut jumppaan kevääksi, joten koitan kohottaa tätä " rapakuntoa" ennen suuria koitoksia...saas nähä miten käy. Tänään koitin mennä jumppaan ekan kerran, niin se olikin peruttu :( Täytynee vetää miehelle kotijumppaa olkkarissa :) Jospa sitä alkas siitä kunto kohota. Selkää on paras jumpata, alkaa nimittäin tuntua tosi helposti tuon esikon nostelut alaselässä.

Tsemppiä kaikille supistuksista kärsiville ja mukavaa loppuviikkoa!

t. Suffeliini, huomenna rv 20 tasan!

Vierailija
16/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kesäkuiset!. Onpa mukavaa ettei sada. Tuuli@lle onnittelut kivoista ultrakuulumista. Aika jännää teillä edelleen sukupuolen suhteen =)

Minä luovutin eilen ja siiryin äitiyshousuhuin. Olen tähän asti sinnitellyt normaaleissa housuissa. Jotenkin äitiyshousut tekee mahastasta hirmu ison ja taikauskoinen kun olen en haluisi vieraampien ihmisten aikana " olla raskaana" ennenkun olen käynyt rakenneultrassa ja toivottavasti tietenkin saanut sieltä hyviä uutisia. no, enään tasan viikko!

Meillä on tuo esikoinen 1v9kk kotona minun kanssa, mutta käy puistotädillä muutaman päivänä viikossa. Kesällä kun vauva syntyy on kotona ja lomallahan tuo puistotätikin silloin on. Syksyllä sitten saa kyllä jatkaa puistossa ja vähän useampana päivänä kun nyt. Pojasta näkee että se nauttii puistossa olosta kun on kavereita niin sa mun puolesta siellä jatkaa. Paitsi jos yhtäkkiä tulisikin tilanne ettei millään haluaisi mennä sinne niin sitten en pakolla veisi.

Jepsis, siirryn tästä päivän askareihin. Mukavaa päivää!

Iiran

Vierailija
17/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suffeliini, tietysti tylsä jos, että tuli tuollainen sektion mahdollisuus jos haluat synnyttää alakautta mutta ole iloinen että pääset synnytystapa arvioon. Mä en päässyt esikoisen kanssa ja olihan se synnytys voinut mennä toisinkin kun meni..

Vierailija
18/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

HUHUU [b]Juuliar74[/b] ja [b]Äippä:)[/b] teidän ultrakuulumisia täällä odotellaan. Toivottavasti kaikki on hyvin kun tytöistä ei ole kuulunut mitään! Mää vaan jaksan vieläkin huolehtia/huolestua kaikesta...

Laitoin muuten tuonne esittelypinoon kyselyä, että alettaisko arvuuttelemaan ja listaamaan näitten tulokkaitten sukupuolta. Ja jos ultrassa tuo on jo selvinnyt niin käykääpäs kirjaamassa tuonne pinoon. Hauskaa sitten jälkeenpäin katsoa, että miten kävi. Tässä linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9368884&p=3&tmode=1&smode…

Pari uuttakin oli tullut taas joukkoomme. [b]Miitu71 ja peetta[/b]: tervetuloa!

-satu ja Ensio rv 19+6

Vierailija
19/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä huhuilen jo teitä muitakin ;-)! Hitsit kun mulla on tylsää täällä töissä :-\. Mieluummin oisin esikoisen kanssa kotona entä ku tapan täällä aikaa!

Plussana: viimeinen päivä töissä - sit alkaa viikon loma. Sunnuntaina lento New Yorkin kautta Orlandoon =)!

-satu-

Vierailija
20/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakenneultra on sitten takana. Ei kyllä jännittänyt yhtään niin paljon kun ekalla kertaa. Miestä taisi jännittää, kun sillä oli poikainmenoa eilen illalla ja tulikin jo kotiin ennen puoltayötä kun halusi olla skarppina katsomassa monitoria :)

Ultrassa kaikki kuten piti, kaikki mitat vastasivat viikkoja ja muutenkin sydän, aivot, masu ja munuaiset kunnossa. Valtavasti oli kaveri kasvanut. Ei viitsitty edes kysäistä sukupuolta kun ollaan jokatapuksessa menossa 4D ultraan 5.2. ja tiedettiin jo etukäteen, ettei ne mielellään sitä tuolla Naikkarilla arvuuttele.

Saakeli että sattu se istukan etsintä sisäkautta. Sano kätilö monta kertaa että yritä nyt muistaa hengittää kun nipistät suun niin tiukasti viivalle...

Mulla on kyllä jo niin selkeä vauvamasu, ettei tätä olotilaa tarvitse arvuutella, tuntuu että se putkahti viime viikonloppuna esiin :)

Ps. ostin ekan vauvanvaatteen eilen. Lindexin punaiset fleecehousut puolivuotiaalle joulunaikaan, alessa ruhtinaalliset 1,95e.

Itse jakselen hirmuisen hyvin, toipilaille paljon kärsivällisyyttä ja voimia. Ja sellainen vinkki että jos on makuuttamaan määrätty, pysykää siellä. Nimittäin se sairaalassa makaamine vasta kamalaa onkin :(

Rouvaii 19+1