Uusi miesystävä ei halua tavata lapsiani. Mitä pitäisi ajatella?
Olen muutama vuosi sitten eronnut 38-vuotias nainen ja minulla on 13- ja 11-vuotiaat lapset. Olen seurustellut puoli vuotta nyt ihanan miehen kanssa ja olen häneen tosi rakastunut. Miehellä itsellään on myös teini-ikäiset lapset. Olemme toistaiseksi seurustelleet "kevyesti" ja viettäneet aikaa vain niillä viikoilla, kun kummallakaan ei ole lapsia. Pääasiallinen syy tähän on se, että mies on jo alusta alkaen sanonut ettei halua uusperhemeininkiä. On myös ihan rehellisesti sanonut, että hänellä ei ole suurempaa tarvetta tutustua lapsiini. Alkuun tämä ei minua haitannut, mutta nyt olen ruvennut miettimään, tuleeko tämä nyt toimimaan kuitenkaan tuon takia. Itsekään en missään nimessä haluaisi vielä yhteen muuttaa ja uusperhearkea aloittaa, mutta toisaalta ehkä vähän "loukkaa" se, että mies ei ole mitenkään kiinnostunut tutustumaan lapsiini.
Mitä muut ajattelette tästä? Huolestuisitko naisena tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (55)
Toihan on ideaalitilanne. Voit nauttia vapaaviikoilla miehen seurasta, teette yhdessä asioita, saat seksiä ja läheisyyttä. Lapsiviikolla saat sitten keskittyä rauhassa lapsiisi, ilman että alatte uusperheilemään ja sovittelemaan teinejä yhteen. Takaan, että helpompaa sinulle, miehelle ja etenkin niille teineille.
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan kimpassa mun eksän kanssa voin lohduttaa ettei sitä kiinnosta omatkaan lapset muuta kuin sen verran että voi kehuskella lapsia saaneensa eipä se viitsi omien lastensa kanssa aikaa viettää, ja luistelee niiden kanssa olemisesta aina kun vaan pystyy. Kummilapsetkin unohtui saman tien kun minä en enää ollut kuvioissa heistä muistuttamassa.
Teidän kahden suhde voi olla ihan syvä ja vakava, mut ainakin tämän mainitun miehen kohdalla tiedän sen olevan sen verran sulkeutunut, omissa maailmoissaan ja lisäksi vielä varsin itsekäs, että ei ikinä tule tutustumaan sinun lapsiisi muuten kuin sen verran että istuu hetken ruokapöydässä tai moikkaa ohimennen. Voi se ehkä joskus sädekehäänsä kiillottaakseen lähteä huvipuistoon, vaikka tosiasiassa vihaa niitä, tai osallistua johonkin metsäretkeen tms. Mutta minkäänlaista mukavaa yhdessäoloa sinun perheesi kanssa on ihan turha kuvitella, ei tule onnistumaan
Ei ketjua, ettei joku ole nillittämässä exästään. Jestas.
Huono isähän se on, kun ei halua sotkea toisen lapsia suhdekuvioon. Tämä on just se suurperhelogiikka, jossa mies arvotetaan heti siitä, miten se alkaa huomioida muiden lapsia.
Olen nainen ja seurustelen nyt neljättä vuotta mieheni kanssa. Meillä molemmilla on lapset aiemmista liitoista emmekä kumpikaan olen halunneet uusperhekuviota, vaan meillä on edelleen omat kämpät ja teemme yhdesssä mukavia asioita lapsivapailla viikoilla ja muilla viikoilla näemme hyvin harvoin. En osaa pitää sen paremmin itseäni kuin miestänikään ihmishirviönä tämän takia. Onko minussa jokin vikana? Tottakai olen hänen lapsensa tavannut, mutta en koe tarvetta mitään yhteisiä iltoja lasten kanssa esim. järjestää.
Koska en ymmärrä, mikä tässä järjestelyssä on ongelma, kertoisitteko minulle? Miksi puolison lapsiin olisi jotenkin pakko tutustua, jos haluaa parisuhteen eikä uusperhettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan kimpassa mun eksän kanssa voin lohduttaa ettei sitä kiinnosta omatkaan lapset muuta kuin sen verran että voi kehuskella lapsia saaneensa eipä se viitsi omien lastensa kanssa aikaa viettää, ja luistelee niiden kanssa olemisesta aina kun vaan pystyy. Kummilapsetkin unohtui saman tien kun minä en enää ollut kuvioissa heistä muistuttamassa.
Teidän kahden suhde voi olla ihan syvä ja vakava, mut ainakin tämän mainitun miehen kohdalla tiedän sen olevan sen verran sulkeutunut, omissa maailmoissaan ja lisäksi vielä varsin itsekäs, että ei ikinä tule tutustumaan sinun lapsiisi muuten kuin sen verran että istuu hetken ruokapöydässä tai moikkaa ohimennen. Voi se ehkä joskus sädekehäänsä kiillottaakseen lähteä huvipuistoon, vaikka tosiasiassa vihaa niitä, tai osallistua johonkin metsäretkeen tms. Mutta minkäänlaista mukavaa yhdessäoloa sinun perheesi kanssa on ihan turha kuvitella, ei tu
Itse asiassa ei ollut tarkoitus nillittää eksästä vaan ehkä ennemmin ilmaista ap:lle että jos mies on sanonut ettei ole kiinnostunut tapaamaan lapsia, se mieli siitä tuskin kovasti muuttuu. Tuossa esimerkissäni yritin havainnollistaa sitä että jos ei ole erityisemmin kiinnostunut edes omista lapsistaan, tuskin on kiinnostunut kenenkään muunkaan lapsista
Ja että ap:n pitäisi miettiä, onko asia hänelle tärkeä ja haluaisiko hän ehkä kuitenkin jonkunlaisen uusioperheen.
Itse olen sitä mieltä että aikuiset voivat hyvin olla parisuhteessa keskenään sotkematta kummankaan lapsia siihen. Se ei tee kenestäkään huonoa isää tai äitiä, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrettävää, että tämä tilanne herättää sinussa huolta ja epävarmuutta, erityisesti kun kyseessä ovat omat lapset. On tärkeää kuunnella omia tunteitasi ja tarpeitasi tässä tilanteessa.
On luonnollista, että haluat, että kumppanisi on kiinnostunut tutustumaan lapsiisi ja että heidän hyvinvointinsa ja suhteensa ovat tärkeitä hänelle. Tämä voi olla tärkeä tekijä onnellisen suhteen luomisessa ja ylläpitämisessä.
Sinun kannattaa keskustella avoimesti ja rehellisesti miehesi kanssa näistä tunteista ja tarpeista. On tärkeää, että molemmat ymmärtävät toistensa odotukset ja tarpeet suhteen suhteen, ja että voitte yhdessä löytää kompromisseja, jotka toimivat teille molemmille.
Jos huolesi ja epävarmuutesi jatkuvat eivätkä ratkea keskustelun kautta, voi olla hyvä harkita suhteen tulevaisuutta ja sitä, ovatko molemmat osapuolet valmiita ja halukkaita sitoutum
Ole hyvä! Jos sinulla on lisää kysyttävää tai tarvitset apua, älä epäröi kysyä!
Kuka hullu haluais seurustella yksinhuoltajan kanssa???
Yh pilannut jo oman, ex-kumppanin ja kersojen elämät!
Mies pitää sinua pelkkänä spermaämpärinään. Etkö kunnioita itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu haluais seurustella yksinhuoltajan kanssa???
Yh pilannut jo oman, ex-kumppanin ja kersojen elämät!
Jos mies on sairastunut ja kuollut syöpään niin miten se on sen leskeksi jääneen yh-äidin vika? Miksi yh-äiti on se joka on kaikkien elämän pilannut?
Olen sitä mieltä, että kummallakin pitäisi ainakin tavata toisten lapset. Yhteenmuuttoa ei tarvita. Mutta jos toinen ei halua tavata toisen lapsiaan ollenkaan- se on hälytysmerkki
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että kummallakin pitäisi ainakin tavata toisten lapset. Yhteenmuuttoa ei tarvita. Mutta jos toinen ei halua tavata toisen lapsiaan ollenkaan- se on hälytysmerkki
Itsellä iso kysymys on, koska on sopiva aika esitellä joku ihminen omille lapsilleni. En halua kovinkaan nopeasti ketään heille esitelle, ettei sitten tule tilannetta että ehtivät johonkin tykästyä ja sitten suhde päättyykin.
Eroa on myös tapaamisessa ja tehdäänkö jotain yhdessä.
Olet porsinut joten elämäsi on nyt kersojesi kanssa. Itsellisenä ja jalat ristissä.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, panna toisilleen ventovieraat murkut leikkimään perhettä!
Kettukihan siinä kohta koloon eksyy jo toisessa polvessa.
Vierailija kirjoitti:
En kattelis tollasta jamppaa yhtään.
Miksi? Tuohan on juuri oikein. Uusperheilyt on sa.atanasta ja tuhoaa hyvätkin suhteet.
Miksi mies ryntäisi uusperhe sotkuun, naiset etsivät elättäjiä. Mies ei, hän on ilmoittanut asian, ota tai jätä. Ryhtiä miehet👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kattelis tollasta jamppaa yhtään.
Miksi? Tuohan on juuri oikein. Uusperheilyt on sa.atanasta ja tuhoaa hyvätkin suhteet.
Lasten tapaamisesta on todella pitkä matka uusperheilyyn. Eikä aloittajan suhde kuulosta hyvältä. Hyvässä suhteessa se kumppani hyväksytään ja häntä rakastetaan ja arvostetaan. Aloittaja haluaisi miesystävänsä tapaavan lapsensa. Mies kieltäytyy. Mies ei rakasta tai arvosta. Huono suhde, ei hyvä.
Ap, mies ei arvosta sinua, arvosta itse itseäsi ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Olet porsinut joten elämäsi on nyt kersojesi kanssa. Itsellisenä ja jalat ristissä.
Etkö ole oppinut ihan näin yksinkertaista asiaa koulussa tai elämän koulussa, että vain siat porsivat? Logiikkasi mukaan äitisi on porsinut ainakin yhden sian: sinut!
Ehkä olennaista on, että millä tavalla mies ei halua "uusperhemeininkiä"? Pitääkö ap:n piilotella esim. puheluja tai viestejä lapsiviikolla, vai ollaanko kokonaan irti kaikesta kontaktista, koska mies ei halua, että lapsille paljastuu, että hänellä on naisystävä? Tuollainen piilottelu voi olla tosi raskasta. Jos ap on lastensa kanssa niin läheinen, että on tullut juttua äidin miesystävästä, niin lapsille voi tulla kaikenlaisia kysymyksiä ja pelkoja, jos eivät ole kyseistä henkilöä koskaan nähneet. Oma miesystäväni on käynyt näyttäytymässä kerran teineilleni, mutta meille sopii se, että ollaan yhdessä kun lapseni ovat muualla, niin ei ole sen enempää "uusperhe"kuvioita suunnitelmissa ja se on hyvä niin.
Ainakaan se ei ole pedari. Miksi sinun lapset pitäisi kiinnostaa millään tavalla? Hän seurustelee sinun kanssasi ei heidän.
Kiitos kommentistasi, Chatgpt