Miksi päiväunien aikaan näkee aina pelottavimmat unet??
Kommentit (9)
Kyllähän niitä voi tulla päivällä tai yöllä. Mikä on tilanteesi muuten elämässäsi?
Jos tarvitset päikkärit niin päivän kulku ennen sitä on ollut hektistä. Eli menet nukkumaan "kiivaassa" tilassa. Sen sijaan illalla olet saanut rauhoituttua.
Itse näen vain öisin. Saatan aamulla muistaa unen tosin hyvin. Välillä unet tuntuu todellisilta hetken.
Minä näen painajaisia jos nukahdan oikealle kyljelleni. Eli nukutko samassa asennossa (ja paikassa) sekä päikkärit että yöunet?
Ei kaikilla ole noin. Ehkä tilannetta voi siis parantaa. Siihen on jokin taustasyy tai syyt kenties. Käytätkö alkoholia, mitä materiaalia katsot, missä käyt päivän aikana, onko alue kiva, onko sohvalla istunut joku exä jossa nukut, entä mitä syöty tai juotu, tupakoitko, some, uutiset, onko toksisia ihmisiä jossain tms. Moni asia vaikuttaa. Kun tutkii pääsee ehkä langan päästä kiinni joku päivä, että mikä on. Entä lääkkeet.
Entä jos ennen unta kokeilee aaltojen ääniä tai om rauta. Äänitaajuudet. Entä onko liika väsymys joskus syynä.
Minä myös näen aina päiväunilla painajaisia. Joskus myös yölläkin.
Toissapäivänä nukahdin ja uni oli hyvin elävä. Tein ihania sämpylöitä ja laitoin uuniin.
Sitten heräsin. Ei sämpylöitä.
Harvoin nukun päivällä, mutta jos nukun, en koskaan näe painajaisia. Minä näen painajaisia vain öisin ja ennen työviikon alkua sunnuntai-maanantaiyönä. Herään omaan kauhunhuutooni.