Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kommentoimaan tuohon Tinurin kommenttiin Iitulille nukkumisesta. Mä olen kanssa saanut karvaasti kokea kuinka nämä ennakkoasenteet saa muuttua. Mä olin esikoisen jäljiltä vähän sitä mieltä että kyllä ne kaikki vauvat omassa sängyssä nukkuu, kun ne vaan laittaa sinne nukkumaan. Ja ylläriylläri meidän herra onkin sitten kieltäytynyt lähes täysin nukkumasta korissaan alusta lähtien:D. Ja mitään erilaista en ole tehnyt kuin esikoisenkaan kanssa..tämä herra vaan ei suostu siellä nukkumaan:). Eli tästä voimme päätellä, että ei kannattaisi aina olla niin varma asioista;).

Driver ja lapset päikyillä (samaan aikaan, yes)

Vierailija
22/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa käytiin. Minä tarkastuksessa ennen maanantaista jälkitarkastusta ja ottivat tytön samalla kontrolliin, ettei tarvi montaa kertaa siellä hypätä.

Paino oli nyt 4800g ja pituus 56,5cm. Hyvin oli kuulemma kaikki. Normaali kehitys luki kortissa. Toivottavasti itselläkin kaikki ok maanantaina. Ainakaan ei tunnu missään, että olis jokin vialla.

Siitä tulikin mieleen, että mitenkäs teillä nuo lantionpohjanlihakset??? Mulla on jäänyt vähän heikolle nyt viime aikoina niitten treenaaminen. Onkos kellään kokemusta geishakuulista? Kannattaisko sellaiset hankkia?

Sit toinen kysymys, kun vauvalle nyt tulee annettua 3 eri tippasorttia, niin koskas te annatte niitä vauvalle? Meillä käytössä rela- jekovit- ja disflatyl tipat. Aamulla annan rela tipat ennen syöttöä, ensimmäisen annoksen disflatyl tippoja syötön jälkeen ja seuraavalla syötöllä jekovit tippoja. Ja sit tietysti disflatyliä vielä kaksi annosta, yks päivällä, toinen illalla. Meilläkään ei cuplatonia kokeilla, kun sitä pitää antaa niin usein. Jos disflatylin sais lopettaa 3kk iässä.. =)

Ja muille tilaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ilmoittaudumme mukaan joulutähtösiin!

JOuluvauvamme syntyi 4.12, eli pian tulee 7 vk täyteen.

Vauva on ollut melkoinen yöeläjä, tämän viikon saldona on yöunien alkaminen klo 2:30-3...isäksi vauva on maratonvalvoja, eli 12 tunnin aikana ottaa vain pikku-unia max puoli tuntia. Yöllä pisin pätkä on 3 tuntia, mutta pääsääntöisesti heräilee syömöään 1-2 t välein. Että väsyttävää on, kun hoidettavana on vielä 2 vuotias esikoinen....mutta onneksi vauva ei ole ollut itkuinen eikä erityisemmin vatsavaivainenkaan. Jospa tytmi alkaisi pikkuhiljaakääntyä paremmaksi. Muutaman viikon kuluttua ajattelin kokeilla ohjata rytmiä, nyt päivällä valvottaminen ei vain kertakaikkiaan onnistu.

Meillekin tuili kutsu b-hepatiittirokotustutkimukssen, mutta taidamme jättää välistä. Otettiin kuitenkin nyt ensimmäinen annos rotavirusrokotetta.

MATKUSTELUG: matkakuumetta on, mutta tuskinpa näillä unilla nauttisin mistään matkasta. Kaupoissa kiertelykin tuntuu jo liian työläältä 2 tenavan kanssa...meskin on mietitty syksylle ulkomaan matkaa johonkin Euroopan koheteeseen.

Vierailija
24/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

rusinako se kyseli noista kuulista??? Enää niitä ei suositella lantionpohjan lihasten vahvistamiseen...

Itse aina joskus muista alkaa puristella.... mutta aivan liian harvoin :(((( Jos nyt elämän tasaannuttua yrittäis säännöllisemmin - toisaalta parempi harvoin, kun ei milloinkaan....

Meillä ollaan täällä keskenään tytsien kanssa, kun isukki töissä iltavuorossa. Pieni pirpana nukkuu tuossa sitterissä ja isommat höpöttää omia leikkejään lähes vieressä :)

Kohta pitäis laittaa kaikki neidit kylpyyn, joten taidan lopetella lyhyeen...

--Mirpa ja tytsyt--

Vierailija
25/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa jo helpottaa, jonkinlaista rytmiä alkaa olla siinä mielessä, että päivällä neiti menee nukkumaan ulos vaunuihin klo 11-12 välillä ja nukkuu noin 3½ h. Ah, sen ajan käytän vaihtelevasti kotitöihin tai lukemiseen/netissä surffailuun. Tai päätän lähteä kävelylle. Illat ja aamut ovatkin sitten vaihtelevia pienine pätkäunineen. Sitterissä ja lattialla neiti ei viihdy kuin max. 10 min. joten melkoista sylittelyä ja kantelua tämä on, onneksi on toi rinta-reppu. Iltaisin, kun neiti ei jaksa enää seurustella niin pitää saada nukkua liikkuvassa sylissä ja sehän ei passaa,että istuessani heijaisin.

Perhepedissä nukutaan meilläkin, esikoinen (7v.) nukkui vauvana omassa sängyssä tai ihan missä tahansa, mihin nukkumaan laitettiin. Mutta ei tämä pikkuneiti; hän rauhoituu yöunille vain äidin viereen ja helpollahan siinä pääsee, kun neiti syökin niin hyvin kyljelläni imettäessä. Ainut haitta on ja varmaan jatkossa tulee rasittamaan, ettei itse niin hyvin rentoudu nukkuessaan vaikka ihan hyvin muuten saankin nukuttua.

Tosi iso apu, muuten tuosta esikoisesta on vauvan hoidossa, seurustelee ja kantelee vauvaa ja vaihtaa vaippaakin avustettuna (vielä).

Vaipoista: Meillä käytetään liberoita ja alkuviikosta aloimme käyttää jo kokoa 5-8kg midi-kokoa. Minit minusta kävivät pieniksi kooltaan, jäi rannut reisiin, vaikkei neiti niin kauhean pyöräkkä olekkaan. Imukyky olisi kyllä riittänyt mineissäkin. Ekologinen omatunto kyllä soimaa, kun kertiksiä käytämme, mutta olen ajatellut ainakin yrittää osittain siirtyä kestoihin, kun nuo kakat muuttuvat kiinteemmiksi ruoan aloittamisen myötä.

Meilläkin vauvauinti kiinnostaisi, mitenkähän ne aloittavat uusia ryhmiä näin kesken vuotta? Pitänee heti maanantaina soittaa uimahallille...

Lantionpohjanlihaksista : pitäisi kyllä muistaa ruveta harjoituttamaan niitä ja kun sen muistaa, tekee liikkeitä :) vähän aikaa ja sitten se taas jää...

Mutta nyt kutsu käy...

Voimia kaikille itkuisten vauvojen kanssa valvojille ja meille muillekin !

Minea75 ja neiti 6vkoa

Vierailija
26/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee melkein [b]dialogiksi Tinurin kanssa[/b], anteeksi vain muut. :-)

Mutta ensin haluan minäkin toivottaa [b]mutter-mommyn[/b] mukaan joukkoomme eli tervetuloa! Teillä totisesti riittääkin menoa ja meininkiä. Tsemppiä vain kovasti!

Kiitos, Tinuri, sinulle tsempistä. Kyllähän se tästä. Oli muuten oikein mahtava lukea, että teillä näyttävät masuvaivat hellittävän! Onhan tämä syiden miettiminen ja mahdollisten ratkaisujen löytäminen aikamoista arpapeliä! Hienoa, että teillä löytyi apu joko kahvipaastosta tai sitten Disflatylistä.

Meidän vauvallamme oli selvästi ongelmia saada aikaiseksi paukkua viime yönä. Se herätti hänet monta kertaa. Päivällä helpotti kovasti, kun hän sai tehtyä kakat. Sanoisin kuitenkin, että vatsavaivat alkavat olla ehkä vähän helpottamaan päin meillä. Kop kop kop.

Alan itse uskoa, että minun syömäni ruoka vaikuttaa vauvan masun toimintaan. En usko, että hänellä on allergioita, mutta luulen, että vatsamme toiminta/toimimattomuus menee aika lailla tasatahtia. Kun vain löytäisi sen kultaisen keskitien. :-)

Mutta eiköhän se tästä!

Vai virnuillaan minulle [b]lipsumisesta pyhien periaatteideni suhteen [/b], hah hah. No, otan kyllä virnuilut asiaankuuluvan itseironisesti ja kestän kyllä paljon rankempaakin herjanheittoa. :-)

Voisinkin laittaa gallupia myöhemmin siitä, mistä ylevistä periaatteista te, kanssasisaret, olette joutuneet luopumaan vauvan synnyttyä? Meillä tosiaan kävi niin, että minusta -entisestä perhepedin vastustajasta- tuli vankkumaton kannattaja, jotta saisi nukuttua itse öisin edes joten kuten. Mutta rikkonaiset yöunet ovat erittäin pieni hinta siitä, että meillä on niin iiihana pieni tyttö!

Iituli + tyttö tasan 1 kk