Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimien loppuviikko***

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloitin loppuviikon pinon eikö se ole ihan ok?joku taisi sitä toivoakkin:)

Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9337528&p=2&mpage=1&tmode…

Onnistukohan??:)

Ensinnäkin Crobin:Paljon voimia sinulle ja koko perheelle,todella kurja tilanne!:(

Eilen tosiaan oli neuvola lääkäri aika kaikki oli kunnossa,paino oli kolmessa viikossa noussut 1,2kg jotenkin tuntuu paljolta en sitten tiedä,Sydämmen sykkeet oli 146-151 välillä oli mukava vihdoinkin kuulla ne:)

Seuraava neuvola aika on 20.2 aika pitkä väli mielestäni tuli mutta niin se taitaa kuukauden välein olla näin alussa.

En itse vielä ole työnantajalle kertonut raskaudesta ehkä sitten ensi kuussa kerron,olen kyllä vakituisessa työssä mutta eihän tässä varmaan vielä mikään hoppu ole,ajattelin kyllä myös pitää kesäloman ennen äippälomaa tai siis siihen peräkkäin laittaa ne:)

Olen kyllä nyt ainakin varma että olisin tuntenut pikkuisen liikkeitä varsinkin jos selällään makaa ja kerran kun bussissa istuin niin ihan selvä muljahdus siellä kävi:)

Mullakin vatsa on aika hyvin pulpahtanut esiin en sitten tiedä johtuuko kun kolmas raskaus kyseessä että se näkyy senkin takia aikasemmin mutta aika hyvä pallo siinä on:)

Mullakin on noita painajaisia unissa nyt esiintynyt ja sitten myös synnytys unia,2 kertaa olen nähnyt että poika olisi syntynyt ja olikohan toissa päivänä kun näin että ultrassa katsottiin että siellä on tyttö,aikasemmissa raskauksissa näin aina poika unia mutta tytöt sieltä kuitenkin syntyi:)

Mun tekis mieli hirveesti lähtee vauvalle ostelemaan vaatteita ja muuta tavaraa mutta onkohan se vielä liian aikasta tai ehkä se olis ihan hyvä erissä ostella kaikennäköstä niin ei tarvitse kaikkea sitten loppumetreillä ostella,jotenkin vaan on kauhea hinku päästä vauvojen vaate osastolle:)

Carita&Pikkuinen 13+5

Vierailija
2/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu oli hyvä. Ei lainkaan pahoinvointia ja takana on hyvin nukuttu yö. Ihan tuntuu kuin olisin eri ihminen :)

Crobin: Syvä osanottoni suruusi. Koeta jaksaa ja kun olet valmis niin suunnata katse kohti tulevaa. Tiedä mitä ihanaa tulevaisuus tuo tullessaan elämääsi :)

Kolmenemo: Hiukan pelolla odottelen millainen tästä synnytyksestä tulee. Toivottavasti sattuu osaava ja vastuuntuntoinen henkilöstö paikalle tällä kertaa. En halua pelotella teitä muita heiniksiä... mutta itseäni pikkaisen pelottaa tuo heinäkuu kuukautena sillä sehän on lomakuukausi ja sairaalan vakihenkilöstöstä varmaan suuri osa kesälomalla...hui!

myytiäinen76: hihitytti tuo sinun kertomuksesi äidistä joka ei käynyt suihkussa lapsivuodeosastolla :) Itse olin niin loppuun uupunut ja sekaisin synnytyksen jälkeen, että parina ensimmäisenä vuorokautena en nukkunut oikeastaan lainkaan ja ensimmäisinä päivinä ei riittänyt energiaa edes suihkussa käymiseen. Nipin napin jaksoin pysyä tolpillani ja huolehtia vauvasta. Ihmettelin pirtsakoita ja iloisia äitejä kun itsestä tuntui ettei jalat tahdo kantaa.

beebebeebe: Osta vaan ihan hyvällä mielellä tulevalle pikkuiselle mitä itse olet suunnitellut! Kyllä tuttujen tarjoamista tavaroista voi kieltäytyäkin, voithan käydä katsomassa minkälainen ja minkäkuntoinen sänky tms. vauvatarvike on ja jos ei miellytä niin kieltäydyt kunniasta. Niin minä tein aikoinaan esikoisen kanssa. Lainatavaran tarjoajat ei loukkaantuneet. Osa lainattiin ja osa ostettiin itse.

Itsekään en ole hankkinut vielä mitään. Olen säilyttänyt kaikki esikoisen tarvikkeet ja lainassa ollut pinnasänky ja hoitopöytäkin on vielä meillä, joten nekin löytyy valmiina. Jos tuleva vauva on tyttö niinkuin esikoinenkin, niin teoriassa ei _tarvitsisi_ ostaa mitään uutta.

Tosin jotain ihanaa söpöä pitää joka tapauksessa päästä ostamaan. Koetan malttaa odottaa rakenneultraan asti, jos siellä saataisiin vihiä vauvan sukupuolesta. Ultraan vaan on vielä melkein 6 viikkoa aikaa, saa nähdä miten maltan mieleni...

Jotain ihmeellistä on muuten tapahtunut vatsalleni! Se ei enää pömpötä yhtä paljon kuin viime viikolla. Joko olen taas laihtunut tai sitten kohtu on jotenkin löytänyt sopuisamman paikan tuolla muiden sisäelinten joukossa, mene ja tiedä! Onko muilla yhtä ihmeellistä kehitystä?

rv 14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun oli uusi pino, kun tuo edellinen ketju oli jo aikas pitkä:)

Crobin: En tiedä oletko vielä lukemassa, mutta luin edellisestä pinosta miten teille kävi. Paljon voimia ja jaksamista teille sinne!

Vauva77: Ihana kuulla, että oli hyvä aamu. mäkin selvisin pojan viennin, mutta kotiin tultua piti käydä tervehtimässä pönttöä. Kumma miten toi paha olo, joka muuten on kadonnut on nyt " iskenyt" uudelleen siinä, että jos joudun nousemaan ja lähtemään liikenteeseen liian aikaisin tulee oksennus.

Carita: Meillä on nuo kaikki Aaron entiset kamat vielä niin ei tarvita uusia sen kummemmin. Tietty jos tulisi tyttö niin varmaan lähtisin ostamaan jotain typsyä varten:) Mutta tiedän, että vaatetta ja muuta tulee kuitenkin lahjoina vauvan syntymän jälkeen niin, ettei niitä välttämättä tule itse ostettua.

Oma: Ajattelin tänään soittaa neuvolaan noista virtsatulehdusoire-enteilystä. Ja samalla kysäistä mahdollisuutta tulla kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. Huolestuttaa, kun ei tunne liikkeitä ja tuntuu, että kaikki muut jo tuntee vaikka olisi vähemmän viikkojakin:(

t.jennu ja pikkuinen rv 15+6

Vierailija
4/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et ihan kauheen moni on heinähelistimistä saanut keskenmenoja. Onkohan meissä joku tilastollinen piikki vai tapahtuuko niitä aina näin paljon?

Itseänikin jännittää et onkohan tuolla kukaan elossa kun mahan kasvussa ei nyt kauheesti ole mielestäni vielä muutoksia tapahtunut vaikka neljäs raskaus menossa. En oikein jaksa muistaa missä vaiheessa on edellisissä tarvinnu ottaa mammahousut käyttöön, tokassa ultrassa ne on jo ollut jalassa jokaisessa aiemmassa. Tosin tällä hetkellä mulla ei ole kuin noi yhdet farkut käytössä mitkä on tosta vyötäröltä olleet aika väljät et siksi kait vielä jalkaankin mahtuvat.

Ainakin viikko ollut jo kokonaan oksupoksutonta aikaa. Huono-olo on välillä käynyt, mut mennyt ohi kun on syönyt. Toivottavasti tää on nyt pysyvä linja. Edellisissä oon jatkanut satunnaista oksuilua ainakin puoleen väliin asti.

Liikkeitä mietin tunteneeni jo viimeksi kun kirjoittelin (kait alkuviikosta) samaa mietin vieläkin et onkohan ne mitä tunnen ni niitä vai vielä vain suoliston pulputtelua? No mut jos noi on liikeitä niin ne vahvistuvat kyllä nopeesti. Pitäis varmaan varata jo toinen neuvola aika et pääsis kuuntelee et onko siellä vielä syke.

KolmenEmolle: Se meidänkin tönö mistä tehtiin tarjous on vanha rempattava omakotitalo, joka on meitin mielestä vähän ylihinnoiteltu kuntonsa nähden. Tarjous ei vielä mennyt läpi, ei tosin ole monesta tonnista kiinni enää, et jäätiin nyt hetkeksi kattelee mitä tuleman pitää. Oma asunto tosin pistettiin myyntiin ehdollisena, et silleen täällä jännitys vaan lisääntyy. Mites joko ootte tehneet tarjouksen siitä talosta mitä te olette miettineet?

Tää neljännen muksun odotus pistää asioita kyllä uusiksi ton taloustilanteen suhteen oikein kunnolla, kun isompi auto pitäis kesään mennessä ostaa ja se isompi asunto tulis kyllä tarpeeseen. Vielä mahdutaan joten kuten tähän entiseenkin, jos tota tavaraa ei olisi niin paljon, mut siitähän pääsis aina eroon kun vähän järjestelis uusiksi.

Muuten taas hyviä vointeja kaikille ja mahojen paisuttelua!

annim ja pallero 14+6

Vierailija
5/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crobin: pahoittelut keskenmenosta. voimia ja jaksamista. toivottavasti törppää keväällä.

Me saatiin vihdoinkin oikeat tietokoneet töohon ja pääsen nyt päivälläkin kirjoittelemaan tänne. kotona kun ei jaksa joka pv avata konetta.

Mä kerroin pomolle eilen et olen raskaana ja et jään äippälomalle juhannuksen jälkeen. Haluais et pidän tän kesän loman ennen äippälomaa, mut mä mielellään siirtäisin kesälle 2008. muuten joutuu olemaan koko kesän sit töissä ja viemään 10kk ikäisen hoitoon. Mulla ei oo varaa jäädä kotiin kun olen yh jo ennestään. Sit ehdotti et alkaisin tekemään 6h päiviä keväällä 80%palkalla, niin jaksan paremmin. Jos en jaksa, niin sitten jään saikulle.

Mutta lähden tästä lounaalle. ja jatkan pian taas jutustelua.

M 12+1

Vierailija
6/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä just muistin että mun piti laittaa tiedot sinne listaan, mutta sama pää kesät talvet.

Tänään mulla oli neuvola. Kaikki oli ihan ok. Verenpaine edelleen tosi alhainen mutta niin mulla on aina, 111/62. Painoa tullut 370g/vko:ssa. Hemppa ihan hyvä 120. Sydämen syke 137, ja liikkeet ++. Olin huolissani vielä viime viikollakin kun liikkeitä ei tuntunut, mutta nyt on muutama päivänä tuntunut hentoisia potkuja ja jotain räpellystä ;).

Pojalla oli myös 3v lääkäri. Ja sielläkin kaikki hyvin.

Taas oli omaa napaa... Anteeksi siitä!

Hemppu ja nappula 16+4

Vierailija
7/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on käyny kuhina! Venähti toosi mukavasti tuo alkuviikon pino :)

Huoh, nyt on sitten paljon kirjoittelemista.. aloitetaampas:

crobin:

Osanottoni kokemastanne. :( surkaa ja hoivatkaa toisianne. Toivotan teille hyvää jatkoa, toivottavasti pääset tänne odotuspuolelle taas jossain vaiheessa. Jaksamista!

DreamOne:

Kiva kuulla, että joku jaksaa lukea minunkin raapustuksia ja jopa tykkää niistä ;) edelleen syömisasiaan: eiköhän sitä kerkeä sitten laihistella vauvan synnyttyäkin, eiköstä juu.. Nimimerkillä tälläkin hetkellä pannari maistuu :D P.s: onnea vuodon vähentymisestä!

sonteri:

Kiva kuulla mukavia neuvolauutisia! Meillä kans jumpsutteli kunnolla sydän ainakin vielä kaksi viikkoa sitten ja kovasti kuulosti peipi heiluvan :) Tuohon syömisasiaan: minulla kyllä on nälkä (ja huono vointikin tulee vielä joskus nälän yllättäessä), mutta syöminen alkaa välillä jo jurppimaan. Ei millään jaksaisi raahautua jääkaapille puputtamaan jotain järkevää pientä pienin väliajoin. :/

myytiäinen:

Paljon jaksamista tuon äitisi kanssa.. ehkä tilanne pikkuhiljaa tasoittuu jossain vaiheessa, viimeistään sitten kun pikkuinen syntyy. Voimia!

jennu:

Toivottavasti sinullakin tuo paha olo alkaisi helpottaa.. itsekin eilen otin vähän takapakkia kun ruokailujonosta piti juosta käsi suun edessä vessaan rakettina, mutta onneksi yleisvointi alkaa olla jo parempi. Vaikka olisihan se kiva, että pahoinvointi poistuisi kokonaan ennen kuin loppuajan vaivat tulevat kuvioihin.

sadetar:

Voi että olen kateellinen sinulle tuosta kun tunnet jo liikkeet!! :) itse ajattelen joka toinen sekunti, että hippunen on kuollut kun ei ala jo potkimaan. Tyhmää, mutta siltikin pelottaa. Noh, toivossa on hyvä elää :o)

kolmenemo:

tuosta synnytyksestä.. itse en oikein tiedä miten suhtautua siihen. Tiedän, että synnytyksestä selviää hengissä (useimmiten ainakin), mutta en tiedä lohduttaako se hirveästi, kun lukee esim. synnytyskertomuksia. Ja ahdistaa ehkä vähän se, että esikoisen synnyttäminen on yleensä ottaen pisin ja raskain. Eniten pelottaa se, etten pysty kontrolloimaan enää itse itseäni, en halua enää keskittyä hengittämään oikein jne. ja hyperventiloin, oksennan ja itken. Olen melko varma, että tulen oksentamaan synnytyksessä, ja se ärsyttää, sillä yökkiminen ja kakominen vie niin hirveästi voimia. Noh, kylläpä se kai järjestyy parhain päin.. tulipa pitkä sepustus :D

OMAA naperoista:

Nyt on alkanut stressaamaan ihan hulluna raha. Eniten se, että miten ihmeessä me saatais hommattua fiksun näköisiä ja kuntoisia tavaroita vauvalle (lähinnä kaukalo+yhdistelmät). Vievät nimittäin tästä huikeasta opintorahasta iloisen summan ja jää jopa miinukselle.. huoh!

Olen alkanut heräilemään yöllä 4-5 aikaan, ja en saa enää unta sen jälkeen. Aivan ahdistuneena makaan vain sängyssä ja tuskailen kun mieskin hengittää niin kovaäänisesti :D taidan olla aika tosi stressaantunut. Huomasin myös, että kuukautta ennen laskettua mun pitäis olla täpäkkänä opettajakoulutuksen pääsykokeissa.. siinä vaiheessa ei varmaan ihan ulkonäöllä päästä sisään, jos kesäkuussa on jo kivat helteet ja turvotus sen mukaista :P

Tällaisia ajatuksia tänään, jospa sitä piristyis/rentoutuis jossain vaiheessa. Tuntuu että miehenkin kanssa tappelee ihan hirveästi, raha on kyllä ärsyttävä asia. Tai siis rahan puute.

Noniin, palaideisson ja muhkeita olotiloja kaikille!

-Weatherby 14+5

Vierailija
8/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weatherby:

Mulla myös yliopiston pääsykokeet tasan kuukausi ennen laskettua aikaa- valmennuskurssi on varattu ja maksettu! Toivotaan että kondis pysyy hyvänä jotta jaksaa vielä rutistaa siellä ;) Tsemppiä vaan sulle myös pääsykokeisiin, mahdan olla ainoo maha pystyssä oleva meidän valmennuskurssilla- kaikkien niiden18v. keskellä joiden vanhemmat on maksaneet kalliin kurssin saadakseen lapsensa juristeiksi.. Jee! ;)

Vierailija
9/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on nyt sippi olo, vaikka päivä vasta alkumetreillä :)

Aamulla lasten kans lähdetty jo liikenteeseen 7.30 jotta kerettiin lastenklinikalle 8.15 lääkäriin ja siellä vierähtikin 2h ultrassa, röntgenissä ja kirurgin kanssa keskustellessa. Onneksi meidän isompi on nätisti mukana kun pienempää tutkitaan, joten homma hoitui hyvin vaikka oli isompikin mukana, yleensä jää isänsä kanssa kotia mut nyt mentiin samalla shoppailee niin lähdettiin kaikki, tai siis minä ja lapset :)

Lääkärin jälkeen reipailtiin ja käveltiin töölön kautta keskustaan ja siellä vierähtikin sit vain 2h ja silti tuntui että oltiin 6h ;)

Sokoksella oli tosi hyvät alennukset näin loppumetreille ilmeisesti. Alennukset oli 50-80%, eli tosi hyvät. Itselle ostin 3 uudet farkut, tosin normaali kropan housut, kun ovh reilu 100e ja nyt oli 2 niistä -50% ja yhdet -80%. Nyt vaan toivoa et saa taas pian itsensä kuntoon, heeh :O) Itse sain muutaman paidan ja neuleenkin, piristää kummasti. Miehelle tarttui kanssa housuja, paitoja, paitapuseroita töihin ja lapsille kamalat kasat vaikka olinkin sanonut että lapsil jo vaatetta ihan liikaa, mutta eihän ihanuuksille voi sanoa ei, ei koskaan...hihiii.

Vauvalle ostin kanssa kivoja vaatesettejä, kun tykkään aina ostaa jos ostan paidan niin siihen housut tai mekon, sukkikset jne... (paita, housut tai mekko ja paita, neule jne..) vaikka siis ei viel tiedos kumpaa sukupuolta, mutta uskaltauduin ostamaan 3 tytön eri settiä ja 3 pojan settiä, noi oli -30% tai 50% :) Minulla itseni lisäksi odottaa samaan aikaan 3 ystävääni, eli uskoisin että saan vietyä sit lahjaksi heille noita jos meille vääriä toiset vaatteet;)

4 jätti ison kassin kanssa tuolta taas lähti kotia, vaikka vaan piti käydä tytölle ostamassa uusi reimatecin hattu, hihiii. Mies vaan tuumas taas et niinpä tietysti...

Olipas omaa napaa 100% tämä mut olen niin onnellinen mutta vasynyt aamupäivästä.

Sairaalassa meni hyvin, neidillä ei vieläkään leikkausta edessä, onneksi ja ei onneksi. Shoppailles hyvin..niin ja lapset olivat kuin enkeleitä koko aamun, kiitos heille :)

Onnellinen odottaja rv: 15+4 ja lapset -01 & -03

Vierailija
10/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille.

crobinille: voimia..

oma: kipeenä taas. mahataudista ku päästiin niin nyt on hirvee flunssa, ukko tais tartuttaa.. onneksi tää viikko on ollu aika helppo töissä 3 vapaa päivää, huomenna pitäis yrittää töihi.. ei kehtaa enää olla saitsulla ku viime viikolla vast olin 3 päivää.. tuntuu jotenki et tää raskaus-aika saa kaikki mahdolliset pöpöt tarttumaan normaalii herkemmin ja parantuminen vie kauemmin.. yleensä en ole näin kova sairastelemaan.. alkaa ottaa päähän tää jatkuvasti kipeänä oleminen! ei sattuis kellään olee mitään vinkkii pikaparantumiseen...:)

mä menen nyt taas lepäämään..

millaste 13+2

Vierailija
11/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo aika aina katoaa?

Ihan ekax, tohon KolmenEmon synnytys kyselyyn. Mua jonkun verran jannittaa nyt taa kolmas synnytys, ei mitaan paniikkia mut mietityttaa vaan. Pelkopolille oon jo puhunut itelleni aikaa ja uskon et paasen. Kax ekaa synnytysta ei jannittanyt ollenkaan, tai jannitti tietty, mut ei pelottanut, ihan innolla odotin. Eka synnytys meni siis hyvin ja hyvat muistot jai, tokan avautuminen meni hyvin mut ponnistaessa tuli kaikkee ja vauvan pisteet oli huonot (4) ja oli aika huonon nakosena =( Laakarille vietiin ja kaikki meni lopulta hyvin. Jai vaan mielta painamaan et mista kaikki johtu ja mita olis voitu tehda toisin, eika kellaan oikein ollut mitaan vastauksia antaa. Haluankin nyt vahan suunnitella kivunlievityksia yms. ja kayda viel lapi kuopuksen syntymaa. Ihan innolla taaskin odotan synnytysta, oma kipu tai mikaan muu tommonen ei pelota, vauvan hyvinvointi huolettaa.

DreamOne: Onnittelut hyvista neuvolakuulumisista! Onko sulla aina toi mieslaakari vai oliko nyt vaan? Kiva et olit tyytyvainen. Useat naiset ei menisi mieslaakarille, siis naissa asioissa, missaan tapauksessa. Ei muakaan hairitse mieslaakarit ja usein ne vaikuttaa oikeinkin asiantuntevilta.

Nuksuli: Hieno homma et ultrassa naytti hyvalta! Onkos sun jo masu kovasti kasvanut, kun on kaksi kannettavaa siella? Eikos kaksosten odottajilla oo saman kokonen massu jo alle 30viikolla, mita normaalisti on vasta ihan lopussa? Vai muistinkohan ihan vaarin..

Beebebeebe: Kylla kai tutut ymmartaa et aiot ostaa kaiken uutena, kerrot vaan rohkeesti, ni ei tuu sit semmosta tunnetta et just heidan tavarat on niin huonoja ettei sulle kelpaa. Hyvahan se on et joku ostaa kaupasta ne uudet ja vie ne sit vahan kaytettyna kirppikselle josta joku muu (mina) voi ne sit ostaa halvalla =)) Ma oon ostanut tooosi vahan mitaan uutena (vaunuja lukuunottamatta), en oo mikaan himoshoppaaja, eika oo ollut yksinkertasesti tarvetta, ollaan saatu niiin paljon. Miehen sukulaiset kun asuu kaukana, niin ne purkaa ikavaansa lastenvaateliikkeissa.. kylla mulle sopii =))

Carita: Hyva kun siellakin oli neuvolassa kaikki niinkuin pitikin. Nain alussahan noi vali ajat tuntuu tosi pitkilta, varsinkin jos ei viel tunnu liikkeita, niin aina murehtii et mita jos onkin kaynyt jotain. Terkka laitto mulle viimex kolmen viikon paahan seuraavan, ihmettelin kylla kun niinkin aikasin, mut en kylla valittamaan rupea =) Nyt kun lahetaan sinne reissuun, niin tuleekin sit kuuden viikon tauko.. no eikohan sen kesta.

Vauva77: Mihinkohan se sun masu on kadonnut? Jos vauva onkin ujo! =) Kumma juttu, eikohan se sielta palaudu.

Jennu: Soita ihmeessa sinne neuvolaan ja selvita toi virtsatulehdusjuttu ja eikohan niitten pitas paastaa sydanaaniakin kuunteleen jos sua se huolettaa. Vaik ei kait mitaan hataa vaik ei tunnukkaan liikkeita, voihan olla istukkakin edessa. Mullakin tuntu nyt varmaan pari viikkoa myohemmin kun tokassa raskaudessa, eika edelleenkaan mitenkaan sannollisesti.

Annim: Voihan olla et sun masu pulpahtaakin esiin sit ihan yhtakkia kunnolla vaikkei viel oliskaan mitaan. Kylla se viel hyvin ehtii ennen rakenneultraa, jos sita siis tarkotit.

Hemppu: Mullakin on yleensa aika alhanen verenpaine, viimex oli 105/62, jos oon lasten kanssa neuvolassa on vahan korkeempi =)) Esikoista oottaessa 102/50 ja ei kait se mitaan haittaa jos on matala, kunhan vaan pysyy pystyssa =) Jos ittea rupee heikottaan tai muuta niin sit kait vois sille jotain teha.

Ma en oo viel kaivanut aitiyshousuja, kun omat menee viel ihan hyvin. Mul on paljon housuja jotka jaa muutenkin mahan alle, eli periaatteessa pystyn pitaan niita isonkin mahan kanssa. Nyt t-paidan alta ikavasti mahaa nakyy jo aika paljon, kokeilin sit eilen paalle semmosta paitaa mika ei varsinaisesti oo aitiyspaita, mutta vahan samanmallinen, huh.. naytimpas yhtakkia oikeesti raskaanaolevalta!!

Ensviikolla onkin taas touhua, taytyy tosissaan jo suunnitella pakkausta ja matkaan lahtoa. Tiistaina on neuvola ja torstaina (rakenne)ultra. Sunnuntaina mennaan tyttojen kanssa sinne Disney on ice- Ihanat prinsessat jaashowhun. Onko kukaan muu menossa? Meian esikoinen, kohta 3v. on ihan innoissaan. Reppana vaan luulee et se paasee niitten kanssa tanssimaan yms. vaik oon kyl yrittanyt selittaa et me vaan kattellaan. Toivottavasti ei vallan pety. =/

Unista oli juttua, ma oon nahnyt yhden unen missa synnytin pienen pojan, sit laakarit kerto et vauva elaa vaan 2kuukautta. Ei sanonut et mix ja ma olin vaan ihan pihalla kaikesta. Mietin sit jalkeenpain sita juttua ja aattelin et ehka se uni johtu siitta, kun joku aika sit katoin yhen vanhan ennustuksen (madam.mamma tms.) jossa meille povattii poikaa syntyvax 02/07 ja kaikkihan sen nyt tietaa millain siina kay jos ens kuussa synnytan =( Sen unen aikaan tuohon helmikuuhun siis oli se 2kk. toivottavasti ei ollut mikaan enneuni. En ees usko ennustuksiin sun muihin, mut taas tanaan mietin et ollaan nyt just helmikuux lahossa sinne jenkkeihin et jos siel kay jotain... joo tiian ihan holmo tommosia ajatella!! Muuten en oo paljo vauva unia nahnyt.

N. ja nuppuinen 16+4

Vierailija
12/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskolisbet: vitsi kun pääsis tuollei shoppailemaan. Mä en oo uskaltanut ostaa vaaville vielä mitään. tosin olen saanut jo älyttömän pinon tytön vaatteita. Toivotaan tässä sit et tulee tyttö :D Esikoisen kanssa odotin kans tosi pitkälle ennen kun uskalsin ostaa vaatteita.

weatherby: mä olen aika samanlainen et stressaan välillä ihan turhastakin. Ja rahasta stressaan tosi paljon. oon nyt yrittänyt iskostaa itselleni, ettei rahasta kannata stressata. Onko sulla tuttuja, joilta saisit käytettyjä tamineita lapselle? itse en esikoisen kanssa saanut mistään mitään. Kenelläkään tutulla ei ole saman ikäistä poikaa. Joudun vieläkin ostamaan hänelle kaikki vaattteet etc uutena. meillä ei ole kunnon kirppiksiä lähellä.

Synnyttämisestä: Mä pelkään jo nyt synnyttämistä tosi paljon. Olin itseasiassa miettinyt, et adoptoisin lapsen, ettei tarvi synnyttää. Mä muistan esikoista vaan sen kamalan tuskan ja kivun. Mulla repesi sekä ylhäältä että alhaalta. Ja esikoinen oli kuitenkin vain 45cm ja 2770g. Epiduraali ei tuntunut auttavan ollenkaan. kätilö hoki koko alkuillan, ettei mua voi sattua, ja hän on synnyttänyt 9lasta ja tietää ettei noin alkuvaiheessa satu vielä. En tiedä miten paljon vaikutti synnyttämiseen, että se käynnistettiin.

edelleen 12+1

Vierailija
13/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tibi79:

tosissaan pitää toivoa.. aiotko siis hakea oikikseen? Jos aiot, niin hattu ylös täältä suunnasta, mulle tuo okl:een pääsy on osoittautunut jo sellaseksi murheenkryyniksi että huhhuijaa. 2005 olen siis kirjoittanut ja kertaakaan en ole vielä pääsykokeisiin päässyt :D tämä jyväskylä on siitä aika karu paikka, mutta onneksi edessä on mitä ilmeisimmin muutto Rovaniemelle- ja sitä kautta myös pääsykokeisiin porhallus Lapin yliopistoon. Tsemppiä siis meille ja toivotaan ettei pääsykokeissa oo turvotusrajaa :D

oasis:

Joo, tuo raha on sellanen asia mikä saa kyllä pinnan tiukille. Varsinkin kun me kummatkin ollaan miehen kanssa opiskelijoita, eikä minkäännäkösiä säästöjä olemassa. Ensi kesänä vois yrittää (tai mieshän se vain töihin pääsee) sen verran saada pääomaa, että pääsis laittaan rahaa osakkeisiin/rahastoihin niin olis ees jossain vähän jotain josta voi olla tulevaisuudessa hyötyä. Noista vauvan tarvikkeista, meillä on tuttujen joukossa sellaisia joilla on jo pari lasta, mutta lisää hyvin mahdollisesti tulossa joten he tuskin luopuvat tarvikkeistaan. Ja esim. kaukaloa en kehtaa lainata jos sitten kolaroi sen. Pitää kattoa, ei kait tuo raha ole maailman tärkein asia ja harvoin Suomessa nälkään on kuoltu. :))

Vierailija
14/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

carita: Mulla kanssa olisi hinku jo ostella pienelle vaikka mitä, mutta ei vielä oikeen ole uskaltanut... Ajattelin olla ottamatta äitiyspakkauksen, joten siitä sit jää käteen 140euroa joilla ostellaan sitten unisex-vaatteita... Meillä ei hirveesti olekkaan noita 50cm vaatteita.

vauva77: Niin mahan muoto varmaankin muuttuu... Ja mullahan toi kohtu on aina missä sattuu ja pikkuinen pylly/pää tuntuu välillä navan oikeella,välillä vasemmalla puolella. Ihme eppu hän on kun oiken välillä tuntuu kuinka hän työntää itseään eteenpäin...

jennu: Onkos tämä tuleva vauveli sinun ensimmäinen´?Jos on niin luultavasti et vielä tunnekkaan liikkeitä. Tai sitten sinun kohtu on niin takakenossa tai istukka etuseinässä jolloin liikkeitä ei helposti tunnu. Ei huolta. Minulla tuntuu vauvan liikkeet siksi niin helposti kun olen uudelleen synnyttäjä ja minulla on eteenpäin suunt.kohtu ja istukka takaseinässä. Joten pienimmätkin liikkeet tuntuu!

annim: En nyt muista tuota keskenmeno prosenttia, mutta oisko se jopa ollut 1/3 menee kesken?korjatkaa jos olen väärässä..Mutta jok tap keskenmenoja on tilastollisesti todella paljon, joten tuskin me mikään tilasto pikki ollaan...Meillä kanssa tämä talous politiikka ei ole paras mahdollinen. Olen ollut 3:tta vuotta kotiäitinä. Mies onneksi työssä muttei huippupalkalla. Pieni ok-talo meillä on ja farmari auto. Olisi ihana muuttaa isompaa taloon, mutta ei ole varaa!

oasis74: Niin, parempi miustakin on tuolleensa että tilanteen vaatiessa jäät saikulle. Lääkärit ovat onneksi meitä odottovaisia kohtaan aika suojelevaisia ja helposti määrävät lomaaa....

Hemppa: Onnea hyvistä neukkakuulumisista... Niitähän me kaikki odotetaan ja toivotaan!

weatherby: Oletteko ajateleet hankkia kaikki tavarat uusina vai kelpaako käytetyt? Jos saan neuvoa niin jos rahaa ei liiemmin ole ja täytyy tarkkaan miettiä mitä ostaa uutena ja mitä käytettynä, niin turvakaukalo kannattaa investoida uutena. Koskaan ei tiedä missä rytäskässä käytetyt ovat olleet. Vaunuja saa tosi siistejä ja kauniita myös käytettyinä ... Mekin ollaan mietitty että ostetaanko uudet vaunut pienokaiselle vai tyydytäänkö entisiin. Olisi tosin kivaa uusia kalustoa :) KAukalo meillä on todella hyvä, joten sitä ei uusita!

Liskobeth: Ohoh.. oletpa sie shoppaillut ihan kunnolla.. No se kyllä piristää päivää. Itse en hirveästi ole alejen perässä juossut, ostin yhden äippäpaidan lindexiltä, mutta ei ollut edes alessa. Ja netistä olen tilannut äippäfarkut, highwaterit ja pienoiselle potkarit!

millaste: Paranemisia!!!! :0)

neeri: Ai kun ihanaa kun menette sinne princess ice showhun... Kyllä meidänkin 3vee neiti varmaan innossan sinne lähtisi,mut täällä kaukana asutaan joten ei päästä. Onnea rakenneultraan ja tule heti kertomaan kuulumiset! Meillä ensi vkon to neuvola.JA elähän pelkää... tuskin ne ennusteet toteutuu...jospa vain sekoitti kuukaudet!

on.Niistä synnytys kokemusksista... Meidän likka syntyi suunnitellulla sektiolla. Mulla on niin ahdas tuo lantio. Oltiin menossa jo viikolla 40 kun aloin neuvolatätsyltä kyselee että eikös lapsen olisi pitänyt jo laskeutua, no sitten alettiin tutkimaan ja huomattiin että ehkä alle 3kg mahtuisi tulemaan. Mutta painoarvio oli jo yli 3kg..joten leikattiin 10pv yli la.

Nytkin miulle on sanottu että voin alkaa henkisesti valmistautumaan leikkaukseen!

Maha on vaan pullahtanut ennestäänkin isommaksi ja kyllä jo huomaa että raskaana ollaan! Mutta nyt iski niin kova nälkä, että taidampa mennä kaurapuuron keittoon. Puuro maistuu aina!!!!

oasis74: Älä puhu pannarista....miunki täytyy alkaa sitä tekemään!!! :0)

t.sadetar 14+0 ja tytteli 03

t.sadetar

Vierailija
15/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rähmä, mennään väärinä päivinä sinne disney on ice " keikalle" Me mennään ke jo ennakkonäytökseen ja sit pe viralliseen ensi näytökseen.

Meillä kanssa tämä 3 vee ei pysy nahoissaan, laskee öitä ja joka aamu kysyy joko äiti nyt mennään :) Meillä luulee kanssa että pääsee tanssimaan heidän kanssa, hihiii. Päästään kyllä ihan siihen eteen kummalkin kerral et on kai siinä tunnetta että olisi heidän kanssa tanssimassa :)

Toivottavasti siellä on myynnissä kaikkea ihanaa prinsessa juttuja mitä ei saa suomesta, hihii.

Tässä samalla äidin haave toteutuu myös..nähdä prinsessat, kun ei omas lapsuudes moisia esityksiä ollut :)

Vierailija
16/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulta pitänytkin kysyä, mut unohtanut ja tänään taas mua muistutettiin...mun tuttu tekee gradua ja tarvitsee siihen haastateltavia ja mahdollsesti näkemistäkin..Aihehan on tähän raskauteen liittyvää.

Sulla on alkanut harvinaisen aikaisin liikkeet tuntumaan, 11 viikolta lähtien niin hälle siitä puhuin niin olisi kiinnostunut. Ja kun tunnet nyt et vauva jo liikkuu sinun itse liikkues niin erittäin kiinnostunut siitä, ja kun mainitset pylly/pää pukkimisesta jne...

Kun yleensä vauvan liikkeitä itse kävelles/seistes tuntee tuolla 18 viikon jälkeen.

Jos kiinnostuit niin anna meilisi niin pyydän häntä ottaman yhteyttä. Ystäväni asuu Joensuussa ;)

Olisi enemän kuin kiinnostunut oikeesti :O)

Vierailija
17/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, kun ei osunu samat paivat! Te paasette kahesti, wow! Taitaa olla jotain suhteita =) Me ollaan muistaakseni kolmannella rivilla permannolla et aika lahella kans. Tiiatko et mahtasko sen jalkeen olla mitaan missa niita prinsessoja paasis tapaamaan, ottaan kuvia sun muuta? Meian tytto sanoo et se laittaa oman prinsessa mekkonsa paalle ja luistelee niitten kanssa (vaikkei oo viel koskaan luistellu) ja sit se silmat kiiluen kertoo " sit ne prinsessat puhuu mulle" . =)

Sadetar: Ei mekaan ihan lahella asuta, en nyt muista missa te asutte mut ilmeisesti ainakin kauempana kun me. Joulupukki toi mein tytoille liput sinne kun aattelin et ne saa kuitenkin niin paljon leluja yms. ja mennaan junalla, mika on kans tytoille kivaa.. ekan 5minuuttia ja sit loppumatkan varmaan kitisee =) Kiitos tsemppauksista, niin sen taytyy olla.. ennustajalle tuli vaan nappaily virhe! =)

Vierailija
18/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista tai tiedä et oisko et niitä näkis sen esityksen jälkeen...i hope :)

Meillä on silloin ke kutsuvieras näytös (työn puolesta) jonne mennään ja pe illaksi ollaan ostettu vielä liput erikseen, mahan täydeltä prinsessoja äidille ja tyttärelle. Poikaa olen koettanut houkutella mukaan, mutta tuloksetta, hih. Poika odottaa vaan auto näyttelyjä.. ja mielellään monstereita ;)

Meilläkin neidillä ruususen mekko odottaa valmiina ja äidillä videokamera/tavankamera ladattuna valmiiksi. Ja joku kun koskee jompaan kumpaan niin heti kiljuminen itsel et katsokkin et ensi viikol on akut täynnä ja kortit kamerois tyhjät, heeeh :O)

....myönnän.....odotan itse ihan yhtä innois kuin neiti :O)

Toivottavasti teillä juna matka sujuu hyvin tyttöjen kanssa, .onneksi junassa leikkivaunu niin siinä menee yleensä aika lentäen. Yövyttekö sitten täällä vai ajelette samaten takaisin?

Vierailija
19/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuis mie saan laitettua sulle yksäriä, kun en kehtaa omaa sähkistä ihan kaikenkansan nähden levitellä?

t.sadetar

Vierailija
20/40 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crobinille pahoittelut!

Minulla myös ollut vuotoja enemmän ja vähemmän, mutta vauva voi kaikesta huolimatta hyvin (toivottavasti loppuun asti). Ikävää, että tällaista tapahtuu! Mutta täytyy taas muistaa, että luonto hoitaa asiansa omalla tavallaan, toisinaan se on raskasta eikä voi ymmärtää, mutta ei auta jäädä " sängyn pohjalle makaamaan" .

Kamalan pitkiä kirjoituksia joillakin, en ole pitkään aikaan lukenut palstaa joten olen vähän pimennossa, mutta koitan parantaa tapani!

Eilen oli neuvola ja kaikki on kunnossa. Mitään syytä noille minun vuodoille ei ole löytynyt (joulun aikaan runsasta kirkasta verta päivän ajan ja nyt viikon kestänyt tumma vuoto joka vaatii jatkuvaa siteen pitämistä).

Mutta täytyypä rueta laittamaan kaalilaatikkoa uuniin...

Alcar rv 15+3