Takaako hallitus työpaikat myös meille yli viisikymppisille?
Koska ja miten niitä saa? Alkaisi olla kiire. Ja sähköposti täyttyy aina vain kiitos mutta ei-kiitos -viesteistä.
Kommentit (65)
Hallituksella oikeus tehdä päätöksiä eduskunnan kanssa laeista, joilla olisi yrityksille edullista palkata 50+ työttömiä kuten sotu-maksujen roima alennus ja palkkatuen korotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallituksen pitäisi taata työpaikat?
Koska se lupasi 100 000 uutta työpaikkaa.
Ei se voi luvata. Ei kukaan voi luvata. Hallitus voi vain tehdä toimia, joilla saataisiin lisää työpaikkoja.
Petteri tekee työpaikkoja ahkerasti, jatkuvasti tulee porukka saa kenkää niin luulis töitä olevan työttömille, kohta aukee paperialallakin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se ajaa meidät talousahdinkoon muka töihin kannustamalla, jos kukaan ei halua meitä töihin?
Tekosyy voida pienentää tukia.
Ei tarvitse taata työpaikkaa, raha riittää. Ei siinä mitään, saa palkkatyötäkin tarjota jos joku välttämättä työpanosta tahtoo ostaa.
Työpaikan saa kun menee heti aamulla työvoimatoimistoon ja siellä ne antaa sinulle työpaikan josta saat 9 euroa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Satonenhan hokee että näillä sopeutuksilla tulee 100 000 uutta työpaikkaa.Kaipa hän silloin ne myös takaa kun peruna suussa sitä hokee.Hah hah haa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonenhan hokee että näillä sopeutuksilla tulee 100 000 uutta työpaikkaa.Kaipa hän silloin ne myös takaa kun peruna suussa sitä hokee.Hah hah haa.
Ei takaa. Se on arvio.
Vierailija kirjoitti:
Petteri tekee työpaikkoja ahkerasti, jatkuvasti tulee porukka saa kenkää niin luulis töitä olevan työttömille, kohta aukee paperialallakin.
Orpo haluaa 100 000 uutta työpaikkaa.
https://www.talouselama.fi/uutiset/orpo-tuleva-hallitus-haluaa-suomeen-…
Olen 49 vuotias enkä usko että kukaan minua enää palkkaa. Olen ollut yli 20 vuotta pankissa kunnes työni siirrettiin Puolaan halpatyövoiman takia.
Olen hakenut kauppaan myyjäksi (olen ollut kaupassa töissä koko opiskeluaikana 16- vuotiaasta lähtien) mutta edes siivoojaksi tai hampurilaisravintola työläisiksi mutta ei.
Suomalaisten riippuvuus valtion holhouksesta on kamalaa. Avuttomaksi kasvatettu kansa, joka ei edes aikuisena osaa huolehtia itsestään. Sanattomaksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen 52 vuotias ja jäin vuodenalussa työttömäksi. En oikeasti usko, että saan töitä enää koskaan.
Ja vaikka saisinkin, niin heti kun jäisin eläkkeelle, putoaisin taas Kelan tuille. Niin huono on laskennallinen eläkertymäni vaikka 35v. olen tehnyt töitä.
Jäin itsekin 52.vuotiaana pitkästä työsuhteesta työttömäksi. Nyt olen 60-vuotias, enkä ole saanut kuin satunnaisia pätkätöitä ja ilmaistöitä. Hakemuksiini ei aina edes vastata. Ne harvat haastattelut, joihin olen päässyt, eivät ole tuottaneet vakipaikkaa.
Lupaan kaikille halukkaille 9€/d työpaikan.
TM Arto, kok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se ajaa meidät talousahdinkoon muka töihin kannustamalla, jos kukaan ei halua meitä töihin?
Koska valtio on jo talousahdingossa ja haluaisi pois siitä.
Ei valtion tehtävä ole pitää huolta yksityishenkilöiden taloudesta.
Ei yli viisikymppisille voi olla eri sääntöjä kuin muille. Kyllä se etujen karsiminen innostaa 2- ja 3-kymppisiä aktiivisemmin hakeutumaan kouluihin ja töihin.
Varmaan pitäisi sanoa että ei ole yksityishenkilön asia pitää huolta valtion taloudesta? Ne nyt sattuvat olevan sellaisia asioita joilla ei ole toisiinsa mitään suhdetta. Yksityishenkilö ei laadi valtion talousarvioita eikä päätä mihin valtio rahoja käyttää. Niistä päättää kulloinenkin hallitus. Eli suomalaiset eivät ole velkaantuneet vaan hallitukset ovat velkaantuneet. Hallitukset tosin pääsevät kuin koira veräjästä ilman vastuuta mistään kun kansalaiset maksavat heidän veloistaan. Eihän valtiokaan vastaa kansalaisten veloista niin miksi toisinpäin?? Lakisääteiset menot pystyttäisiin helposti kattamaan mutta kun kullakin hallituksella on aina tietyt omat menot joihin sitä rahaa kaadetaan...
Vierailija kirjoitti:
Eipä taannut marinikaan, kun eläkeputken vei
Marinin aikana oli sentään velvoitetyö. Itsekin sain nollattua ansiosidonnaisen 6 kk velvoitetyöllä, mutta nyt sekin poistuu. Minusta olisikin ollut hölmöä antaa ihmisten olla ansiosidonnaisella vuosikausia passivoitumassa. Velvoitetyöt aina välillä toisivat vaihtelua arkeen ja saisi taas hetken aikaa ihan oikeaa palkkaa. Tein myös mielestäni ihan mielekästä ja tarpeellista hommaa, vaikkei se omaa alaani ollutkaan.
Hallitus ei työllistä ketään. Hallitus luo edellytyksiä yrityksille, yhteisölle luoda työpaikkoja.
Hallitus on luvannut 100 000 uutta työpaikkaa, ei sen enempää.
Työttömiä on 230 000, joten jo siitä voi päätellä, että kaikille hallitus ei lupaa saati takaa työpaikkaa.
Vastustan tätä hallitusta itsekin, mutta umpihölmöistä väitteistä en pidä. Ne kertovat esittäjästään enemmän kuin hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen 52 vuotias ja jäin vuodenalussa työttömäksi. En oikeasti usko, että saan töitä enää koskaan.
Ja vaikka saisinkin, niin heti kun jäisin eläkkeelle, putoaisin taas Kelan tuille. Niin huono on laskennallinen eläkertymäni vaikka 35v. olen tehnyt töitä.
Minulle kävin samoin. Olen muutaman vuoden sinua edellä, kokonaan tukien varassa, ja huonosti tässä käy. Tämä on kammottava tapa elää.
Täällä myös yksi. Sanoit hyvin kammottava tapa elää, näin koen myös itse. Haluan töihin, minulla on osaamista. Olen huomannut itsessäni masennuksen oireita ja myös sellaisia ajatuksia, että miksi olen tässä yhteiskunnassa enää, koska se ei anna minulle tulevaisuutta. Lapseni lähenee täysi-ikäisyyttä, olenkin ajatellut, että muutan pois Suomesta, koska tästä on tullut hyvin ankea paikka elää. Lähden etsimään onnea jostain muualta, tyydyn vaikka pienempään elintasoon. Asun Tampereella ja täältä on aivan mahdoton saada töitä, aivan mahdoton siis tämän ikäisenä.
Jos tulee 100000 uutta työpaikkaa, alkaa kuhina kun työssä olevat alkavat vaihtamaan parempaan tai ihan vaihtelun vuoksi. Vaihtajat entiset hommat jaetaan jäljelle jääneille tai kaapataan joku jossain työssä oleva jo tekemään, joten yhtä ainutta työtöntä työnhakijaa ei työllistetä.
Minulle kävin samoin. Olen muutaman vuoden sinua edellä, kokonaan tukien varassa, ja huonosti tässä käy. Tämä on kammottava tapa elää.