Eräs turhan nokkava ystävä haluaisi tietää, paljonko maksoin perintöveroa
Tiedän, että se oikeasti haluaisi yrittää siitä laskea perintöni suuruuden. Siksi en halua kertoa edes verojen määrää. Se oli 12 500 €.
Kommentit (24)
Ystäväsi voi joka tapauksessa käydä katsomassa verotietosi halutessaan verotoimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi voi joka tapauksessa käydä katsomassa verotietosi halutessaan verotoimistossa.
Olen ne salannut.
AP
Valehtele, että sait sivuperintöä ja kerro vaan perintöveron määrä. Ei käy kateeksi.
Eikö kukaan halua tietää miten perintöveron saa kierrettyä?
Itse vastasin samanlaiseen kyselyyn, että riittävästi maksoin. Ja kun kysely ei loppunut, kerroin verohallinnon nettisivuilla olevan laskurin, jolla pystyy arvioimaan itselle tulevan veron suuruutta, jos asia jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ne salannut.
AP
Hän saa ne silti tietoonsa. Salaus ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastasin samanlaiseen kyselyyn, että riittävästi maksoin. Ja kun kysely ei loppunut, kerroin verohallinnon nettisivuilla olevan laskurin, jolla pystyy arvioimaan itselle tulevan veron suuruutta, jos asia jännittää.
Eli maailmasi kaatuu, jos tyyppi asian tietää. Jopas!
Onko hän ystävä vai joku tuttu vaan? En sanoisi ystävääni turhan nokkavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien tyypeille kuuluu muiden raha-asiat ja veroasiat?
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä perinnöt näy.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän ystävä vai joku tuttu vaan? En sanoisi ystävääni turhan nokkavaksi.
Kuka idiootti kyselee jonkun perintöverojen määrää?
Mä sanoisin "ystävälle", että "elätän sinua (saamasi tuet yms.) näillä perintöveroilla muutaman vuoden".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien muiden raha- ja veroasioiden tietäminen on yhtään merkittävää? Minäkin voin kertoa ne ihan tosta vaan.
Suomessa on järjettömät verot. On myös turhia veroja. Kuten vaikka lahjavero. Suomi on ankea ja ahnas valtio.
Mielestäni verottajan tulisi kertoa avoimesti, kuka verotietoja on käynyt katsomassa, tai edes lukumäärä kuinka moni tietoja on vuosittain katsellut.
Miksi raha-asioista pitäisi kertoa muille? En ymmärrä ihmisiä, jotka jakelevat henkilökohtaisia asioitaan ympäriinsä. En kertoisi perintöveron määrää kenellekään oman perheeni ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien muiden raha- ja veroasioiden tietäminen on yhtään merkittävää? Minäkin voin kertoa ne ihan tosta vaan.
Kun se ei ole merkittävää, niin miksi kukaan kyselee niitä tietoja toiselta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi raha-asioista pitäisi kertoa muille? En ymmärrä ihmisiä, jotka jakelevat henkilökohtaisia asioitaan ympäriinsä. En kertoisi perintöveron määrää kenellekään oman perheeni ulkopuolella.
Mitä se haittaa, jos muut tietävät nämä asiat?
Entä sitten, jos se tietää asian? Maailmasi kaatuu?