onko muita jotka piereskeli nolosti synnytykses?
siis en oo provo,tuli vain mieleen kun tuota synnytys palstaa lueskelin,en vaan viitsi sinne nikillä kirjotella :)
itellä siinä vaihees kun puhkasivat kalvot niin pörisi kivasti siihen teräs kuppiin mikä mun alla oli...kyllä hävetti!!
sama ollu kummassaki synnytykses et puudutukset vieneet pidätyskyvyn,eli paukutellu oon jatkuvasti,en onneksi kovin ääneen ;/
n o l o a oli...
Kommentit (16)
Ens kerralla muista, ehdottomasti. Ei tarvi aatella edes asiaa sen jälkeen.
enkä oo tajunnu ite kysyy,hissukampi ku oon.
kakkoselle,mikset siivonnu paskoja pois? mä kait siivosin yöllä salin lattiat kun oksensi pitkiinsä :/
-ap-
En enää ehtinyt saada peräruisketta jonka olisin halunnut, kun synnytys oli niin pitkällä. Pyysin kyllä ja sanoin kätilölle (onneksi mies ei ollut vielä tullut) että suoli ei ole tyhjä. No siinä sitä ponnistellessa kakkaa tuli, tunsin sen kyllä ja tulihan tuo hajukin. Kätilö vaan pyyhki pois sitä mukaa ja heitti paperit roskikseen. Onneksi ei sanonut mitään.
Siis tyhjennetäänkö sillä peräsuoli ennen synnytystä?
Ekassa synnytyksessä kätilöt tarjosivat sitä ja tokassa odottelin, että koska ne sen peräruiskeen oikeen antavat. Ja sitten kun kysyin, niin oli jo liian myöhäistä :(
2
on molemmis synnytyksis kätilö pyyhkinyt paperilla peräpäätä...mut ei kyl oo maininnu mitään,enkä oo haistanu mitään,eli mitähän se sit on pyyhkiny...
kakaksi olen luullut,mut ihmetyttää miten en ole haistanut...eikä mieskään ole mitään maininnut.
-ap-
Mulla oli käynnistetty synnytys ja aivan kamalan kivuliaat supistukset. Ja heikotus vielä päälle.
2
en muuten tarkoittanu sillä että sun ois pitäny siivota,vaan että minä olisin varmasti siivonnu kun ois niin nolottanu,niinkuin se oksentaminen,hädissään siivoilin lattiaa vaikka oli iha sika kipeet supparit enkä tahtonu ison mahan takii taipua lattialle konttailee... :(
-ap-
Kuuluu ammattiin. Turhat nolotukset pois!
miten se suolihuuhtelu tapahtuu käytännössä? Synnytys lähenee ja olisi kiva tietää miten tuo homma tapahtuu.
Siis olen kakannut molemmilla kerroilla ponnistusvaiheessa, enkä ole sitä hävennyt yhtään. Eiköhän kätilöt ole nähneet kaikenlaista, ja muutenkin, siinä on niin primitiivisessä tilassa kaikin puolin, että ei ensimmäiseksi tule mieleen hävetä jotain pierua tai kakkakikkaretta. :)
4 lasta olen synnyttänyt ja ainakin kerran tuli ulostetta huomaamatta,mutta sehän on normaalia!
Kahden vanhimman kohdalla tehtiin tyhjennys rutiinisti ja kahden nuorimman kohdalla kysyttiin vaan että onko suoli toiminut sinä päivänä.
Kun oli niin ei tyhjennetty.
Mun mielestä noi on pikkujuttuja ja lääkäreille arkea
ellipsi . iki . fi/tapahtumat/alku/synnytys/
tuosta vaan välilyönnit veks
sektioäidillä ei ole kokemusta moisesta.
Jotain iloa siis sektiostakin (itselläni niitä takana 2 kpl)
Kaksi sektiota tehty ja olen muutenkin kauhean tarkka kaikista kakka- ja piereskelyjutuista että olisin varmasti kuollut nolouteen tuollaisessa tilanteessa.
Mä pyysin sitä kätilöä poistumaan hetkeks, että saisin päästellä ilmoja ulos. Se sanoi, että anna tulla vaan, mutta suostui lopulta lähtemään pois huoneesta. Ja multa tulikin paskat siihen synnytyspedille. Se vasta oli noloo. Luulin, että tulee pelkkää ilmaa ja tulis istten sitä itseensäkin mukana. Vähänkö hävetti kun se kätilö tuli takas....