Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä isojen ikäerojen parisuhteita

Vierailija
16.03.2024 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena. Odotan jo alapeukkujen armeijaa:

Minä en ymmärrä, miksi kukaan haluaa olla itseään reilusti nuoremman puolison kanssa. Jos ikäeroa on joku 20 vuotta, niin siinä ollaan jo eri sukupolvea. Näkyyhän tuo siinä, millaisessa ympäristössä ihminen on kasvanut, mitkä asiat ovat vaikuttaneet hänen ajattelunsa kehittymiseen ja millainen ympäröivä maailma on ollut, kun hän oli lapsi/nuori/nuori aikuinen. Harva on oman vanhempansa kanssa samaa mieltä asioista, kun ollaan eri sukupolvea. Miten paljon vanhemman puolison kanssa tämä olisi eri juttu?

Eri sukupolvea olevan kumppanin osalta mietin myös sitä, eikö paljon itseään nuoremman puolison ottava kaipaa puolisoltaan vertaistaan kypsyyttä? Minusta on ihan itsestään selvää, että se viisikymppinen on elämänkokemukseltaan erilainen kuin kolmekymppinen. Toki kolmekymppinen voi olla fiksu ja "kypsä ikäisekseen", mutta ei hänellä viisikymppisen elämänkokemusta ole eikä tarvitse olla.

Ja eikö se viisikymppinen halua puolisonsa kanssa jakaa yhteisiä muistoja historiasta ja elää omanikäisensä arkea? Ainakin omassa tuttavapiirissäni niillä kolmekymppisillä ja viisikymppisillä on yleensä aika erilainen elämä. Kolmekymppisissä on lapsettomia/pienten lasten vanhempia, viisikymppisillä on kotona yleensä isoja koululaisia/teinejä tai lapset ovat jo lentäneet pesästä. Kolmekymppisillä ja viisikymppisillä on ainakin omassa tuttavapiirissäni erilaiset harrastukset tai toiveet vapaa-ajan osalta.

En vain monestakaan syystä ymmärrä näitä isojen ikäerojen suhteita, enkä tajua, miksi kukaan haluaa itseään paljon nuoremman/vanhemman puolison.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Päivi ja Paavo Lipponen 

Niin?

Päivi Lipponen on avautunut ison ikäeron ongelmista, joita hän nyt kokee.

Vierailija
42/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloimme seurustella naisen ollessa kissakireä 20v. Nyt molemmat kolkuttelemme neljääkymmentä ja vaimolla ikä alkaa kasvoissa näkyä. Terveen heteromiehen tavoin oma katse hakeutuu tietystikin edelleen niiden 20-25-vuotiaiden naisten perään, ja houkutuksia on valtavasti.

Kun liskoaivot ottavat vallan tekisi vain mieli päästä vielä kerran kyntämään ja kokeilemaan onneaan nuorten naisten kanssa. 

Luuletko että vain naiset rapistuvat ja vanhenevat? Miehet ( ja heidän vehkeet) eivät sinun mielestäsi vanhene? Voin kertoa että kyllä miestenkin ulkonäkö rapistuu iän myötä. Tulee paskamahaa, hiukset lähtee, naama roikkuu, eikä se munakaan aina välttämättä seiso. Kyllä me naisetkin katselemme nuorten, salskeiden miesten perään ja haaveilemme heidän kivikovasta tikkarista......

Näin se on. Vaikka kyselyissä tulee tuloksia, joissa naiset haluavat suhteen suunnilleen saman ikäisen miehen kanssa, niin kyllä minun, jo vanhemman naisen, fantasioissa aina esiintyy nuorehko mies. Koska ne ovat seksikkäitä. Tosi paikan tullen realismi sanoo että saman ikäinen noin suunnilleen olisi sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusviestäsi/aloitusromaaniasi kokonaan.

Mutta ehdotan seuraavaa: lakkaa miettimästä sitä mihin muut ihmiset kokevat romanttista kiinnostusta, ja keskity enemmän omaan elämääsi ja omaan onnellisuuteesi. Miltäs kuulostaisi tällainen?

Vierailija
44/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi olla 20 vuotta nuoremman tai vanhemman kanssa.  En vain voisi.

Samanikäinen on parasta.

Vierailija
45/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 53 ja mun mies 32. Nousi propleemos. Paitsi sulla 😂

Vierailija
46/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nou 😂😂 hvetin ennakoiva

Vierailija
47/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin 55+ rouva on varsin mielissään, kun 40+ mies käy astumassa.

Vidut ole.

Vierailija
48/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin 55+ rouva on varsin mielissään, kun 40+ mies käy astumassa.

Mies h u o r 🙍 siellä..

Ei kelpaa parisuhteeseen.

Vierailija
49/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kannattaisi ottaa  6...11 v. nuorempi mies. Selvästi vanhempi ukko voi olla omaishoitovaiheessa raskas.

Lisäksi maamme terveyshuolto kaatuu melko pian. Hoitoa saisi silloin veroparasiittilafkoista.

db

Vierailija
50/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä pallit toimivat vielä 70-vuoden iässäkin.

Naisilla suunta on puolestaan päinvastainen.

Vähänpä tiedät. 60+ nainen ja 50+ mies täällä pitkässä parisuhteessa. Arvaa, kumman eturauhanen oikkuilee ja selkä on sökönä. Mutta hellyys on ja pysyy.

Olemme saman elämäntyylin avarakatseisia ihmisiä, ja eniten toisissamme arvostamme kykyä toimia yhdessä oman elämänlaadun hyväksi. En olisi ikinä voinut perustaa perhettä jonkun vanhoihin asenteisiin jumittuneen ukonköntyksen kanssa. En edes rahasta. Olen itse luonut urani ja omaisuuteni, samoin mieheni. Keskinäinen kunnioitus on enemmän kuin pintakiiltoa.

Vierailija
51/51 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis etkö todellakaan osaa keskittyä omaan elämääsi???????????? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi