Keittiöapulaisen, tiskarin keikkahommiin näyttää olevan kotipaikkakunnassani jatkuva haku
vuokrafirman kautta julkisen puolen keittiöihin, eli koulut, pk, sairaala ym. Onko työ oikeasti niin hirveää ettei kukaan keikkaile pitkään vai haluavatko vaan kerätä mahdollisimman suurta sijsispoolia? Vai mistä johtuu nonstop-haku noihin hommiin?
Kommentit (34)
Voi olla ongelmia kyseisellä työpaikalla tai työaika on parituntinen per päivä.
Ympäri suomea samanlaisia työpaikkoja, jatkuvia hakuja.
Toinen mikä on mielenkiintoista, sama työpaikka useamman otsikon alla, saattaa olla esimerkiksi 4 x sama paikka.
No esimerkiksi yhteen ravintolaan tässä kaupungissa haetaan jatkuvasti ravintola-apulaisia, tiskaajia jne. Minä hain kerran sinne tiskaajan sijaiseksi - parin kuukauden määräaikaisuus, aloitus olisi ollut heti - enkä päässyt. Olisi pitänyt olla enemmän kokemusta tiskaamisesta; minulla oli vain pari kuukautta aiempaa kokemusta.
Kaipa sinne sitten hakijoita on, jos on varaa nirsoilla jopa lyhyellä varoitusajalla haettavasta tiskaajan sijaisesta.
Itse tein opiskelijana näitä silloin, kun lukujärjestykseen sopi. Työ ihan ok, mutta osa-aikaisuus ja keikkaluonteisuus on se ongelma. Kutsu töihin voi tulla esim. klo 7 aamulla, etkä tiedä etukäteen onko huomenna töitä vai ei. Aika harvan elämäntilanteeseen tuo on ihanteellinen ratkaisu. Toisaalta, keikkojen vastaanottaminen voi poikia myös kokoaikaisen työn.
Kiireistä työtä, hiki valuu, sillä keittiöt ovat lämpimiä, jopa kuukia työpaikkoja.
Kokoa ajan sähköliedet ja uunit päällä. Ja kuumat höyryt tiskikoneiden tyhjentämisistä lisäävät lämpöä
Kiire on valtava etenkin lounasaikaan, silloin kun on eniten ruokailijoita. Kuten esim, sairaaloidsa, joissa potilaiden lisäksi lounaalla ruokailee, myös suuri henkilökunta.
Se yhtä tiskikoneiden täyttömistä ja tyhjentämistä. Ja jatkuvaa ruuan jakamista vuokiin, ja niiden vuokien juoksittamista tarjolle ruokalijoille.
Keittiöapulaisen palkka n 2213-2248 / kk.
Huonompia palkkojakin löytyy pilvin pimein, matalapalkka aloilta.
Mä oon tämmönen tiskari. Ilmoittauduin aikoinaan Baronan kautta tekeen keikkaa ja on ollut aikoja jolloin olen hyppinyt paikasta toiseen, joissain olen ollut pidempään, joissain vain päivän. Riippuen aina tarpeesta. Nyt kuitenkin olen saanut olla samassa paikassa jo monta vuotta, koska aina tulee uusi tarve. Tykkään tästä hommasta. Veikkaan, että haku on auki koko ajan, koska vaihtuvuus suurta, joku tekee keikkaa vain opiskelun ajan, joku samalla kun lapset on pieniä ja haluaa kotona olon ohella lisäansioita, mikä tilanne kenelläkin. Joku lopettaa työllistyttään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksetaan tuntityöläiselle, joka on töissä silloin tällöin? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksetaan tuntityöläiselle, joka on töissä silloin tällöin? Niinpä.
Mun palkka on 13,41/h
Ei sen tarvitse hirveää olla, mutta harvalle sopii pitkällä tähtäimellä pelkkä keikkailu. Itselleni sopii, mutta moni muu tahtoo pysyvämmän paikan ja lopulta saakin sen jostain. Niinhän sen pääsääntöisesti pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole keittöapulaisen palkka noin hyvä missään, vähän alle 2000€ jää suurimmassa osassa, surkeimmat ovat 1700€ luokkaa kaikki siis täysillä tunneilla.
Noissa hommissa pitää olla oikeutettu palkkatukeen myös. Eli kela maksaa palkan ja se koulu tai firma voi maksaa sulle jotain 200-400 euroa 30 tunnin viikosta. Kerran vaan hain ja kyselin lisätietoja mikä se homma on oikeesti.
Mistä niitä ilmoituksia löydät? Katsoin Kuntarekrystä ja työkkärin sivuilta, meillä ei ollut mitään vaikka suht. isossa kaupungissa asunkin. Kesätöitä oli tyrkyllä ravintola-alalle, mutta sitä ei tietenkään kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tämmönen tiskari. Ilmoittauduin aikoinaan Baronan kautta tekeen keikkaa ja on ollut aikoja jolloin olen hyppinyt paikasta toiseen, joissain olen ollut pidempään, joissain vain päivän. Riippuen aina tarpeesta. Nyt kuitenkin olen saanut olla samassa paikassa jo monta vuotta, koska aina tulee uusi tarve. Tykkään tästä hommasta. Veikkaan, että haku on auki koko ajan, koska vaihtuvuus suurta, joku tekee keikkaa vain opiskelun ajan, joku samalla kun lapset on pieniä ja haluaa kotona olon ohella lisäansioita, mikä tilanne kenelläkin. Joku lopettaa työllistyttään muualle.
Millaista on tiskarin työ? Onko laitteet kunnossa? Joudutko tiskaamaan käsin?
Itse hain Tampereen lähikuntaan keikkailijaksi (siivous). Mutta nähtävästi tulijoita riittää. En päässyt edes haastatteluun??
Vai onko runsaan haun syynä työn osa-aikaisuus? Vai tarjoavatko kokoaikaista?