Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä käytetään usein ilmaisua porsia?

Vierailija
16.03.2024 |

En ole itse äiti, vaan olen vapaaehtoisesti lapseton. Silti lukiessani tätä foorumia ihmettelen, miksi jotkut käyttävät ihmisten lastenhankinnasta sanaa porsia. Miksi näin negatiivinen ilmaisu? Miten toisten ihmisten lisääntyminen on joltain lapsettomalta pois? Vai onkohan joku lapseton katkera lapsiperheellisille, jos vaikka itse ei saa lapsia fyysisten tai sosiaalisten syiden takia, vaikka haluaisi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
42/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnität ruuvilla jotain, niin jos se ruuvi samalla särkee sen mihin piti kiinnittää, niin siitä voi sanoa että se porsi. Moni muukin liittäminen kun menee rikki siitä voi käyttää samaa termiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halutaan käyttää halventavaa ilmaisua. Se, mikä saa ihmisen halveksumaan raskaana olevia/synnyttäviä naisia onkin sitten toinen kysymys. 

Tuollaista ilmausta käyttävien kommentteihin en joka tapauksessa viitsi kiinnittää erityistä huomiota, eniten ne kertoo kommentoijan omasta typeryydestä. 

Vierailija
44/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnität ruuvilla jotain, niin jos se ruuvi samalla särkee sen mihin piti kiinnittää, niin siitä voi sanoa että se porsi. Moni muukin liittäminen kun menee rikki siitä voi käyttää samaa termiä.

Ja tämä liittyy synnyttämiseen miten?

Vierailija
45/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen sen liittyvän ulkonäköön, taikinanaamainen naisoletettu turpoaa ja vikisee joka asiasta tiineysaikanaan. Samoin joissakin työpaikoissa aiheuttaa vitutusta nämä tapaukset, jotks alkavat porsia lähes heti työn saatuaan, lisäksi on sarjaporsijoita. Vähän halventavahan se on, kaikki eivät kuitenkaan jaa käsitystä, että kyse olisi ihanasta ja kauniista asiasta. Pahimmat porsijat raahaavat pentunsa työpaikoillekin.

Halventavan ja ihannoivan suhtautumisen välille mahtuisi se normaali neutraali suhtautuminen. Sellainen tervepäisten ihmisten ajattelutapa. 

Vierailija
46/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakenne. Jos emakko roikkuu etusorkistaan ja lihava nainen nostaa kätensä ylös, niin kainaloista alaspäin on mahdotonta erottaa kumpi on kumpi. Vähän takaviisto kuvakulma, ettei kummankaan nisät näy. Kokeilkaapa palstanaiset joskus peilin edessä alastomana.

Vierailija
47/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sikala ja siat porsivat. Ilmaisu on vulgääri, mutta valitettavasti erittäin kuvaava.

Sian porsiminen on kylläkin hieno tapahtuma. Porsaat sananmukaisesti putkahtelevat esiin ja heti on kova into syömään. Sitä on mukava katsella.

Synnytys on ruma sama, mistä tulee mieleen tuntien kidutus, veren, paskan ja muiden eritteiden lentäminen.

Porsimisesta taas tulee mieleen söpöt pienet pinkit possut, mitkä vain putkahtelevat maailmaan.

Odotan muuten neljättä lastani ja jos kaikki menee hyvin, niin haluaisin ainakin viidennen vielä. Mun huumorissa yhdistyy maatalouslomittajantyö ja monilapsisen perheen äitiys. :)

Vierailija
48/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiinrakenne. Jos emakko roikkuu etusorkistaan ja lihava nainen nostaa kätensä ylös, niin kainaloista alaspäin on mahdotonta erottaa kumpi on kumpi. Vähän takaviisto kuvakulma, ettei kummankaan nisät näy. Kokeilkaapa palstanaiset joskus peilin edessä alastomana.

Oli naisen ruumiinrakenne mikä tahansa, niin tyhmää ihmistä ei olekaan, joka emakon ja naisen toisiinsa sotkisi (vaikka onhan noita niinkin sairaita, että sekaantuvat sikoihin, kun eivät naista saa). Jostain kumpuaa niin voimakas viha, että haluaa nimittää naiselle hyvin tärkeää tapahtumaa mahdollisimman rumalla nimityksellä. En ymmärrä, miksi toisen paha mieli voi tuntua niin hyvältä, mutta minä en olekaan tunnevammainen.

Vierailija
49/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän omat äidit on ilmeisesti jotain possuja kun ovat porsimalla tulleet maailmaan. Itse olen syntynyt ihan tavallisella synnytyksellä ihmisäidin lapsena. 

Vähän nyt empatiaa. Tarpeeksi vastoinkäymistä jo siinä, että oma lapsi on sika. Ei tarvi äitiä haukkua.

Emakko se on, jonka jälkeläinen on myöhemmin isoksi siaksi kasvavat possu.

Vierailija
50/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sikala ja siat porsivat. Ilmaisu on vulgääri, mutta valitettavasti erittäin kuvaava.

Sian porsiminen on kylläkin hieno tapahtuma. Porsaat sananmukaisesti putkahtelevat esiin ja heti on kova into syömään. Sitä on mukava katsella.

Synnytys on ruma sama, mistä tulee mieleen tuntien kidutus, veren, paskan ja muiden eritteiden lentäminen.

Porsimisesta taas tulee mieleen söpöt pienet pinkit possut, mitkä vain putkahtelevat maailmaan.

Odotan muuten neljättä lastani ja jos kaikki menee hyvin, niin haluaisin ainakin viidennen vielä. Mun huumorissa yhdistyy maatalouslomittajantyö ja monilapsisen perheen äitiys. :)

Lisäännytte enemmän kuin afrikkalaiset, toivottavasti siis afrikkalaiseen elintasoon.

Vierailija
51/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli naisen ruumiinrakenne mikä tahansa, niin tyhmää ihmistä ei olekaan, joka emakon ja naisen toisiinsa sotkisi (vaikka onhan noita niinkin sairaita, että sekaantuvat sikoihin, kun eivät naista saa). Jostain kumpuaa niin voimakas viha, että haluaa nimittää naiselle hyvin tärkeää tapahtumaa mahdollisimman rumalla nimityksellä. En ymmärrä, miksi toisen paha mieli voi tuntua niin hyvältä, mutta minä en olekaan tunnevammainen.

Ihan sama toimitus se on. Mistä kumpuaa niin voimakas viha ja ylemmyyden tunto muita elukoita kohtaan, että tuntee tarvetta keksiä omat nimitykset heidän vastaaville toiminnoilleen, ja pitää niitä halventavina nimityksinä?

Vierailija
52/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamiesten aiheuttamaa ja sikamiesten vika. Ei ilman sikamiestä kukaan porsi.