Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä käytetään usein ilmaisua porsia?

Vierailija
16.03.2024 |

En ole itse äiti, vaan olen vapaaehtoisesti lapseton. Silti lukiessani tätä foorumia ihmettelen, miksi jotkut käyttävät ihmisten lastenhankinnasta sanaa porsia. Miksi näin negatiivinen ilmaisu? Miten toisten ihmisten lisääntyminen on joltain lapsettomalta pois? Vai onkohan joku lapseton katkera lapsiperheellisille, jos vaikka itse ei saa lapsia fyysisten tai sosiaalisten syiden takia, vaikka haluaisi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän puhekielessä kun näen raskausmahalla rehvastelevan naisoletetun. Koen erittäin epäesteettiseksi ja vastenmieliseksi. Täällä en ole käyttänyt - vielä. Kiitos muistutuksesta.

Ja ei - en ole katkera vela vaan hyvin tyytyväinen sellainen. Olen ihan pienestä asti voinut huonosti kun näen vauv4n/v4uvoja. Myötäsyntyistä jolle ei voi mitään. Repikäätte siitä. 

Et ehkä ole katkera, mutta olet kuitenkin joko juntti, tai sitten empatiakyvytön ihminen. Tai sitten jotenkin muuten kueroon kasvanut. Normaali ihminen ei tahallaan loukkaa muita asiattomalla kielenkäytöllä.

Vierailija
22/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen sen liittyvän ulkonäköön, taikinanaamainen naisoletettu turpoaa ja vikisee joka asiasta tiineysaikanaan. Samoin joissakin työpaikoissa aiheuttaa vitutusta nämä tapaukset, jotks alkavat porsia lähes heti työn saatuaan, lisäksi on sarjaporsijoita. Vähän halventavahan se on, kaikki eivät kuitenkaan jaa käsitystä, että kyse olisi ihanasta ja kauniista asiasta. Pahimmat porsijat raahaavat pentunsa työpaikoillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa palstailijoista on vain porsivia emakkoja, joilla ei ole mitään muuta elämäntehtävää kuin maata ja lisääntyä.

Vierailija
24/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset porsivat niin miehet vasikoivat.

Kyllä näitä alatyylin ilmaisuja riittää. Juntit ja kovikset haluavat vain isotella ja esittää.

Vierailija
25/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja pitää omaa äitiään emakkona.

Vierailija
26/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikeuta mitenkään, mutta kiitos v****maisesta 'myötätunnostasi'. Pidä tunkkis. 

Vierailija
27/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis sanoa persiä ;)

Vierailija
28/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä juttu, että mammat käyttävät kaikesta erilaisia kiertoilmauksia. Ei pääse suomen kieli näivettymään.

Vierailija
29/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emakko porsii, eli synnyttää useita porsaita. Ihmisestä ei käytetä tuollaista ilmaisua.

Täällä kuitenkin on korrektia sanoa miestä siaksi.

Vierailija
30/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emakko porsii, eli synnyttää useita porsaita. Ihmisestä ei käytetä tuollaista ilmaisua.

Täällä kuitenkin on korrektia sanoa miestä siaksi.

Joten naista voi sanoa emakoksi ja synnyttämistä porsimiseksi.

Vierailija
31/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tietää jatkossa että kyseessä on tarkoitusellinen provoilu. Sitä lajia tältä palstalta löytyy enemmän kuin kotitarpeiksi.

Kun näet asiatonta provoilua niin ilmoita viesti asiattomaksi mutta älä kommentoi sitä mitenkään itse keskustelussa. Ovat huomionkipeitä joten ei anneta niille huomiota.

Vierailija
32/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstan mammat porsivat!

Vierailija
33/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, yh emakot. Te olette porsineet. Huonoa ainesta tulee maailmaan. Ja sit viel nää Karalahden ja tuutsonien valmiiksi vähä älyset pennut. Armahtakaa älkääkä porsiko. Vela m61

Vierailija
34/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on maalla yleinen sanonta?

Vierailija
35/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tietää jatkossa että kyseessä on tarkoituksellinen provoiIu. Sitä lajia tältä palstalta löytyy enemmän kuin kotitarpeiksi.

Kun näet asiatonta provoiIua niin ilmoita viesti asiattomaksi mutta älä kommentoi sitä mitenkään itse keskustelussa. Ovat huomionkipeitä joten ei anneta niille huomiota.

Näin juuri.

Vierailija
36/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa eukoistahan muistuttaa nykyään habitukseltaan ylipainosia emakoita ja porsiminen kuvaa terminä niiden lisääntymistä oikein hyvin.

Vierailija
37/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän puhekielessä kun näen raskausmahalla rehvastelevan naisoletetun. Koen erittäin epäesteettiseksi ja vastenmieliseksi. Täällä en ole käyttänyt - vielä. Kiitos muistutuksesta.

Ja ei - en ole katkera vela vaan hyvin tyytyväinen sellainen. Olen ihan pienestä asti voinut huonosti kun näen vauv4n/v4uvoja. Myötäsyntyistä jolle ei voi mitään. Repikäätte siitä. 

No voisithan sä kumminkin käyttäytyä?

Vierailija
38/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän omat äidit on ilmeisesti jotain possuja kun ovat porsimalla tulleet maailmaan. Itse olen syntynyt ihan tavallisella synnytyksellä ihmisäidin lapsena. 

Vierailija
39/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän omat äidit on ilmeisesti jotain possuja kun ovat porsimalla tulleet maailmaan. Itse olen syntynyt ihan tavallisella synnytyksellä ihmisäidin lapsena. 

Vähän nyt empatiaa. Tarpeeksi vastoinkäymistä jo siinä, että oma lapsi on sika. Ei tarvi äitiä haukkua.

Vierailija
40/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teini tai joku mies mies ei ajattele kaikista naisista hyvää, silloin naiset ovat sikoja ilmeisesti? Ylipainoa nähdään joka paikassa? Ja ei ymmärretä miksi tehdään lapsia valtavasti rasitteeksi ja kaikkiin olosuhteisiin. Ehkei nuori mies oikein jaksa kaikkia naisia?