Milloin sait viimeksi ylinopeussakon?
Kommentit (41)
En ole irl saanut koskaan. Kortti ollut 31 vuotta. Mutta kerran olen maksanut nimiini tulleen sakon, kun mies ajoi autollani "tolppaan".
Viime keväänä. 385€
ei ollut vielä kesänopeudet alkaneet. 80alueella 102 jäi lukemaksi
Riippuen siitä miten arvottaa aikansa, nopeusrajoitusten tarkka noudattaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa. Jos ajaa 15-20km/h ylinopeutta niin sakon määrän odotusarvo on niin pieni että sen voittaa ajassaan jo yhdellä pidemmällä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiihdytin liikennevaloissa niin piti siinä olla just polliisiauto.
Eihän tuommoisesta sakkoja tartte tulla. Siinähän pitääkin kiihdyttää kun lähtee valoista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen siitä miten arvottaa aikansa, nopeusrajoitusten tarkka noudattaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa. Jos ajaa 15-20km/h ylinopeutta niin sakon määrän odotusarvo on niin pieni että sen voittaa ajassaan jo yhdellä pidemmällä matkalla.
Aika erikoinen ajatus. Ei minulla ainakaan säästetty ajoaika näy mitenkään pankkitilillä. Ehkä suurempi nopeus kuluttaa enemmän polttoainetta tai sähköä. Sakon jos saan, niin se kyllä vaikuttaa kovinkin negatiivisesti talouteeni.
Jos olet pidemmällä reissulla vaikka puoli tuntia aikaisemmin perillä, niin mitä niin arvokasta teet sen säästetyn ajan, että voit sanoa tienanneesi?
5 vuotta sitten.
Sen jälkeen ollut tutkanpaljastin, niin vinkuu yleensä useampi kilsa ennen tutkaa. Tuosta paljastimesta ei voi jäädä edes kiinni, kuin omaa tyhmyyttään. Ja jos jäisi kiinni, tulisi 20 päiväsakkoa ja laite valtiolle, eli lähes sama rangaistus kuin pelkästä 25 kmh ylinopeudesta.
Tosin liikennevalvontaa niin vähän nykyään, ettei jaksa aina laittaa päälle. Ja poliisi ei pysäytä mistään 15kmh ylityksestä. Pääasiassa ajankuluksi tulee bongailtua tutkallisia autoja liikenteessä sillä.
Kortti ollut vuodesta 1979 ja 1 000 000 km on takana eikä yksiäkään sakkoja mistään ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ja koko ikäni autoa ajanut. En tosiaankaan aja tasan 50 jos rajoitus sanoo, yleensä silloin 55-60 mittarin mukaan.
Pösilö, ajat siis ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
kameraan vetäsin jotain pari kilsaa liian kovaa, joskus 2010????
Olin sanomassa, etten koskaan, mutta tuosta muistin, että kerran välähti kamera Lahteen ajaessa. Kortin sain 1987.
Vierailija kirjoitti:
Hei älypää, ylinopeutta ei saa ajaa!
Siitä on jotain 15 vuotta jo, ollut tajuttoman hyvä tuuri.
Ajan siis aina ylinopeutta ja nautin siitä suuresti.
Keski-Euroopassa olen väläyttänyt kameroita ties miten monta kertaa mutta ei ole tullut sakkoja perässä.
Ja Suomessa kun olen saanut tolpan välähtämään on alla ollut ulkomaan rekisterissä oleva auto... :)
Suurin ylinopeus on ollut 150 km/h yli rajoituksen.
Suullisia varoituksia tullut kourallinen ja poliisin sormen heristelyä samaten.
En koskaan oo saanut ylinopeussakkoja. Ylinopeutta oon kyllä useinkin ajannut.
Parkkisakkoja oon saanut kolmet, kaikki omaa syytä ja hölmöyttä.
42 vuota sitten. Polliisi kysyn maijan takapenkillä oonko ennen saanut sakkoja. Vastasin että en. Polliisi, ei niitä saakkaan kun hiljalleen ajelee ja antoi 1000 mk sakkolapun.
27v moottoriajoneuvolla tieliikenteessä.
Kilsoja takana arviolta 800 000.
Pysäköintivirhemaksuja alle 5.
Huomautuksia ylinopeudesta 1.
Myöhästymisiä alle 10.
Kun ajoissa lähtee, ei myöhästy eikä tarvi kaahata.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörällä en ole vielä koskaan saanut.
Mulla oli kerran ihan hilkulla. Ajoin pyörällä tuhatta ja sataa valoristeykseen. Just sain pyörän pysäytettyä ennen ajorataa kun hoksasin poliisit heti siinä neljän tien kulmalla kevyenliikenteen väylällä. Vaikka pirulaiset virnuilivat mulle vältyin sentään sakoilta.
N. tunti sitten. 47 km /t. Rajoitus 40 km/t Kyllä tämmöinen suurrikollinen tarvitsisi myös 88 paria raippoja ja joutua katselemaan tanhuesityksiä.
Kerran saanut, ajoin 68km 40:n alueella. Mojovat sakot sain, nöyryyttävintä oli, kuitenkin istua siellä maijan takapenkillä.
En ole saanut koskaan. Kortti ollut 14v. En tosin aja paljon.
Eihän siitä ole vielä ihan 20 vuottakaan. Tarkkaa aikaa ensimmäisestä ylinopeussakostani en jostain syystä muista, vaikka olen vasta autoillut 59 vuotta.
Lainkuuliaisia ehkä. Turhaa maksella sakkoja, kun ne voi välttää helposti. Yhdet sain heti ensimmäisenä ajovuotenani, kun ajoin yli kahdeksaakymmentä vaikka oli lätkä ikkunassa. Sen jälkeen 44 vuotta ilman sakkoja.