Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hammaslääkäri sanoo että hammas pitää poistaa ja minä en halua

Vierailija
16.03.2024 |

niin poistetaanko se vai ei?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poisteta jos kieltäydyt. Voit myös pyytää toisen lääkärin mielipiteen asiasta, joskaan julkisella se ei varmastikaan onnistu. Minulle kävi juuri niin, että julkisella olisi haluttu poistaa reikiintynyt ja lohjennut hammas enkä antanut lupaa. Menin yksityiselle ja siellä ihmeteltiin poistopäätöstä, paikattiin hammas ja se on pysynyt suussa jo pari vuotta. Yksityinen sanoi kyllä, että jos hampaalle vielä tapahtuu jotain, niin sitten sitä ei voi enää pelastaa. Eli luultavasti kunnallinen lekuri ei vaan viitsinyt nähdä vaivaa. Kalliiksihan homma yksityisellä tuli, mutta paljon halvemmaksi kumminkin kuin poisto ja silta, implantista nyt puhumattakaan.

Mulla lohkesi paikattu hammas. Julkisella otettiin kuvat, ei tulehdusta jne. Sain väliaikaisen paikan mikä vaiensikin hissukseen ärtyneen hampaan kipuilun, Kävin seurantakäynnillä, julkisella sekin. Eri hammaslääkäri, sanoi ettei

Lisäys, hintaa koko hoidolle yksityisellä tuli vajaat 700e. Tiukkaa teki repiä ne rahat mutta oli sen arvoista. Joskus saadun hoidon taso etenkin julkisella on kiinni hammasta hoitaneesta lääkäristä. Kohdalle on osunut hyvä, kohtuullisia ja selvästi väärällä alallla olevia hammaslääkäreitä. 

Vierailija
42/42 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää käy toisella hammaslääkärillä. 

Tietenkään tilannetta tarkemmin tietämättä hankala sanoa, mutta seurauksena voi olla kovat kivut. 

Joskus hammas pärjää vuosia ilman oireita etenkin jos on kuoliohammas. Kuitenkin juurenpää on tulehtunut, joka pikkuhiljaa tuhoaa ympäröivää luuta. Tämä voi vaikuttaa myös vieressä olevien hampaiden ennusteeseen, koska luu tuhoutuu. 

Elimistössä jyllää koko ajan infektio, bakteerit siirtyvät verenkierron mukana. Perusterve ihminen tämän kestää, mutta voi olla kohtalokas esim. sairaille ihmisille. 

Hammashoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla