Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 v iässä sitä kyllä kiittää itseään, että opiskeli mielekkään akateemisen ammatin, joka maistuu nannalta

Vierailija
16.03.2024 |

50 v on sellainen ihmiselämän rajapyykki, että on myönnettävä itselleen asioita. Suurin osa elämästä on jo takana ja pitkälti mennään sen varassa, mitä on siihen ikään asti saatu luotua. Monella on tässä peiliin katsomisen paikka. Itse kiitän nuorta itseäni, että kävin lukiot ja yliopistot lävitse. Päädyin mutkien kautta hyvään työhön, jonka koen kaikilla tavoin mielekkääksi ja saan siitä vielä perustarpeiden kattamiseen reilusti ylittävän korvauksen. Elämä on nannaa, kun oikein petaa nuorena.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ja parempi opistoinsinöörikin kuin ilman mitään tutkintoa. Nyt on ikää 68v. Täytyy sanoa, että kiittämättömyys on maailman palkka. Kerran uran aikana oli sellainen olo, että ehkä sitä jotain on saanut aikaan, kun Nokian mustalla taksilla kuskataan pitkin pitäjää. Arvostan kaikkia tutkintoja. Jos on opiskellut minkä tahansa ammatin ja tykkää hommasta, niin sen täytyy muille riittää.

Vierailija
22/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 54-vuotiaana olen onnellinen, että uskalsin välillä heittäytyä uuteen ammattiin ja uusiin haasteisiin. Näkökulmaa saanut moniin asiouhin, kun ei ole junnannut kapeakatseisesti samoissa ympyröissä.  Enkä ole korkeakoulutettu. Elämä on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen ammatti eli vaikka maisteri ja mutkan kautta työ? Luulin, että jotain korkeampaa, mutta hyvä, että olet tyytyväinen. Niin kauan kun se työpaikka säilyy. Viisikymppisenä ei oikein enää uusia saa.

Vierailija
24/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ärsyttävin trolli vähään aikaan. Pisteet siitä. Ajatus, että elämä on nannaa 🤮 T. akateeminen hyväpalkkainen 56 v

Vierailija
25/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla vielä peruskoulukaan käytynä AP:llä. Kannattaa tehdä niitä läksyjä nyt vaan ja lopettaa tänne kirjoittelu. 

Vierailija
26/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden siemen on tässä kirjoituksessa.

Vierailija
27/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä mielekästä tekemistä löytyy, vaikka ei töissä kävisikään. 

Vierailija
28/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauan. Työmarkkinakiistat saavat koko talouden nollatasolle.

Vierailija
29/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma työni on muuttunut todella radikaalisti sen 25 vuoden aikana jotka olen ollut työelämässä. Pidin työstäni silloin, enää en niin paljon. En tiedä jaksanko sitä enää 20 vuotta. Palkka on kyllä hyvä ja se pitää edelleen alalla, ja let's face it, uuden ammatin opiskeleminen ja vielä sen alan töiden saaminen tässä iässä lienee mahdoton tehtävä. 

Oletko sinäkin opettaja?

Vierailija
30/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokasit eilisen aloituksesi ja yrität nyt uudelleen. PS. Itsestäänselvyyksiä

Vierailija
31/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo että. Mäki opiskelin tunnollisesti ja hyvällä menestyksellä hyvän tutkinnon. Koskaan ei työllistynyt järkevästi ja nyt monen mutkan kautta työtön. Soimaanpa itseäni.

Vierailija
32/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä. Minun on pitänyt ajatella elämisen kustannuksia, ja yrittää sivistää itseäni muun ohella. 

51-vuotiaana suunnittelen uutta uraa vanhasta ammatista. Sekä vanhojen ja uusien haaveiden toteuttamista.

Vierailija
33/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, vaikka nyt olen itse jo eläkkeellä.

Kannatti kituuttaa pienellä palkalla ja käydä iltaoppikoulussa ylioppilaaksi. Vaikka usein itkin väsymyksestä istuessani bussissa kotimatkalla 8 + 4 tunnn työpäivän jälkeen, se kaikki kannatti.

Sain tehdä mielenkiintoista työtä ja nyt eläke riittää kaikkeen tarpeelliseen.

Ehkä se riitti siihen aikaan. Minäkin luin aikuisena valkolakin, mutta se ei enää pätevöitä niin kuin ennen.

Vierailija
34/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti kituuttaa pienellä palkalla ja käydä iltaoppikoulussa ylioppilaaksi. Vaikka usein itkin väsymyksestä istuessani bussissa kotimatkalla 8 + 4 tunnn työpäivän jälkeen, se kaikki kannatti.

Hmm, siis etkö ole käynyt mitään muuta koulua kuin lukion iltaopintoina? Nykypäivänä pelkästään ylioppilaana et saa mitään ns. järkevää työtä hyvällä palkalla. Olen toki itsekin ylioppilas, lisäksi ammattikoulu ja amk takana ja nyt yliopisto-opinnot. Lukion papereilla en tekisi mitään. Eli aika paljon on tullut opiskeltua lasten ohella ja silti varmasti eläke tulee olemaan pienempi kuin sinulla, jos nyt edes koskaan pääsen sille 😅

Vierailija
35/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, siis etkö ole käynyt mitään muuta koulua kuin lukion iltaopintoina? Nykypäivänä pelkästään ylioppilaana et saa mitään ns. järkevää työtä hyvällä palkalla. Olen toki itsekin ylioppilas, lisäksi ammattikoulu ja amk takana ja nyt yliopisto-opinnot. Lukion papereilla en tekisi mitään. Eli aika paljon on tullut opiskeltua lasten ohella ja silti varmasti eläke tulee olemaan pienempi kuin sinulla, jos nyt edes koskaan pääsen sille 😅

Lisään vielä, että kaikkien opintojen ohessa olen tehnyt töitä. Amk kokonaan (vaativan) kokopäivätyön ohella. Samoin yliopisto-opinnot töiden ohella. Sanon tämän siksi, että työelämä on todellakin muuttunut noista ajoista. 

Vierailija
36/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuosta omahyväisestä vuodatuksesta paistaa läpi hatarasti suoritettu peruskoulu, ei muuta. 

Vierailija
37/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaikki parisuhteet ovat kariutuneet ja lapset hoidatettu toisilla laitokselta saakka ettei äidin ura kärsi, tai todennäköisemmin lapsia ei saatu. En keksi muuta syytä aloitukselle. 

Vierailija
38/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä samaa kiittää näin kuusikymppisenäkin, että olinpa fiksu kun opiskelin itseni insinööriksi.

Ja että onpa minulla käynyt hyvä tuuri, kun olen onnistunut seilaamaan ilman karille ajoa kaikki nämä vuodet. Niin 90 luvun lamavuodet kuin 2008 Finanssikriisinkin.

Toisin sanoen duunia on riittänyt ja sen takia omaisuuttakin on kerääntynyt vanhuuden varalle.

Vierailija
39/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä samaa kiittää näin kuusikymppisenäkin, että olinpa fiksu kun opiskelin itseni insinööriksi.

Ja että onpa minulla käynyt hyvä tuuri, kun olen onnistunut seilaamaan ilman karille ajoa kaikki nämä vuodet. Niin 90 luvun lamavuodet kuin 2008 Finanssikriisinkin.

Toisin sanoen duunia on riittänyt ja sen takia omaisuuttakin on kerääntynyt vanhuuden varalle.

Tuskinpa se tuurista on ollut kiinni. Olet vain ollut sopiva henkilö sopivalla hetkellä. Sinuun on luotettu. Kyllä yyteissä yleensä ne joutuu lähtemään, joiden saattoi arvatakin. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi