Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että parisuhteessa on vain ongelmaa toisen perään

Vierailija
15.03.2024 |

Kirjoitin pitkän tekstin  mutta lähestys epäonnistui. Pointti oli, että onko normaalia että parisuhteessa vähintään joka viikko on joku "ongelma" tai "vaikea asia", jota vatvotaan monta päivää?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pariterapiaan. Terapian tehtävä on väistämättä kulkea kärsimyksen läpi, jos asianomainen haluaaa kasvaa ja siiitä syystä niin monet välttävät tutustumasta syvemmin omaaan elämäntaipaleeseensa. Tämä prosessi ei ole niiin synkkä ja pelottava kuin miltä se ehkä kuullostaa, silllä jos suostumme siihen, palkkiona on uudistuminen ja avartuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on kriisiytynyt, jos niin on.

Vierailija
4/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mielestä. Kerro joku esimerkki.

Vierailija
5/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Parisuhteessa on normaalia olla toisen kanssa yhtenä rintamana ulkoapäin tulevia ongelmia vastaan, ei käydä sisällissotaa.

Vierailija
6/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinolon oppiminen on, paradoksaalista kylläkin, paras yksitttäinen osoitus suhteen hyvinvoinnista. Se, miten pystyn sietämäään itseäni silloin kun olen todella läsnä itseäni, ennakoi kykyäni olla toisen kanssa suhteeessa.

Vierailija
7/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Vierailija
8/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista en sano mitään, mutta ei sen missään nimessä kuulu olla tuollaista. Parisuhteen tulee antaa enemmän kuin ottaa ja olla molemmille osapuolille voimavara, eikä todellakaan asia joka niitä voimia vie ja on täynnä ongelmia.

Vierailija
9/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Parisuhteessa ollaan siksi, että se toinen on paras ihminen maailmassa sulle, ja te teette molemmat kaikkenne sen eteen että toisella on hyvä olla. "Kriisejä" tulee ehkä pari kertaa vuodessa jos sitäkään.

Vierailija
10/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia. Onkohan jommalla kummalla mt tai persoonallisuushäiriö jos pitää kokoajan kriisiytyä?

Vierailija
11/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinolon oppiminen on, paradoksaalista kylläkin, paras yksitttäinen osoitus suhteen hyvinvoinnista. Se, miten pystyn sietämäään itseäni silloin kun olen todella läsnä itseäni, ennakoi kykyäni olla toisen kanssa suhteeessa.

Voiinko elää itseni kanssa sellaisena kuin olen? Jos en voi miksi odottaisin että joku toinen voi. Kun jompikumpi puoliso on vieraaantunut itsestään eikä kykene aidosti kohtaamaaan ja kestämään eksistentiaalisen yksinäisyytensä pelkoja ja haluja, hän sysäää tämän mahdottoman vyyhden toisen selvitettäväksi.

Vierailija
12/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä todellakaan kannata mihinkään terapiaan mennä, ellei kyseessä ole sitten vuosikymmeniä kestänyt suhde ja olette jo elämän ehtoopuolella. Lusikat jakoon vaan.

Vierailija
13/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja mun parisuhteessa ei ole ollut kuin yksi asia, josta olemme olleet eri mieltä. Tämäkin asia ollaan käsitelty jo loppuun. Yhdessä olemme olleet kuusi vuotta. 

Vierailija
14/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan itse lähteä viikonloppuna esimerkiksi muutaman tunnin kauppareissulle. Pyydän miestä sillä välin imuroimaan talon, tamppaamaan muutaman maton ja tyhjentämään tiskikoneen. Kun tulen takaisin, niin tiskikone saattaa olla tyhjentämättä.

Vierailija
15/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä.

Vierailija
16/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia noita-akan kanssa asuessa.

Vierailija
17/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Kauanko olette olleet yhdessä ja milloin tällainen jatkuva ongelmakausi alkoi? Jos on tuore suhde, niin yksinkertaisesti vain lopeta se. Jos pidempi, eikä ongelmia ole aina ollut, niin sitten kannattaa selvitellä asiaa. Terapeutista on apua.

Vierailija
18/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan itse lähteä viikonloppuna esimerkiksi muutaman tunnin kauppareissulle. Pyydän miestä sillä välin imuroimaan talon, tamppaamaan muutaman maton ja tyhjentämään tiskikoneen. Kun tulen takaisin, niin tiskikone saattaa olla tyhjentämättä.

Ja mitä sitten? Jompikumpi tekee tämän parin minuutin homman sitten kun tekee.

Vierailija
19/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Pyysit miestä vai sovitte miehen kanssa? 

Vierailija
20/27 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ja mun parisuhteessa ei ole ollut kuin yksi asia, josta olemme olleet eri mieltä. Tämäkin asia ollaan käsitelty jo loppuun. Yhdessä olemme olleet kuusi vuotta. 

Joo, niin varmaan! :D Hyvä vitsi!

Olisi todella huolestuttavaa, jos läheisessä ihmissuhteessa olevat, arkea jakavat (?) ihmiset (oli ihmissuhde mikä tahansa) olisi vain yhden kerran eri mieltä vuosien aikana. Silloin ei voi olla terve suhde.

Jompikumpi ei uskalla sanoa mitään. On ihan todella epärealistista, ettei MISTÄÄN olla eri mieltä. Sairasta ja pelottavaa.