Minusta on tullut kireä vaihdevuosista kärsivä täti
Kommentit (42)
Oireet ovat niin moninaiset, että niihin välttämättä auta raitis ilma, terveellinen ruoka tai edes hormonikorvaus, vaan pikemminkin nyrkkeilysäkki ja iso karkkipussi. Kaikkien tarina on erilainen. Jos vaikka on migreeni, niin siinä ei enää suositella estrogeenia, joten ilman sitä on pärjättävä. Jouduin itse vaihtamaan yhdistelmäehkäisyn keltarauhashormoniin migreenin takia. Ja mikäs ihme se on että on kireä ja kiukkuinen jos ei nuku kunnolla. Herää öisin montakin kertaa. Onko se sitten mikään ihme jos haluaisi päivällä motata jotain turhaa suunsoittajaa?
Melkein kaikkia muita oireita minulla on paitsi kuumia aaltoja, joita ei en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Oireet ovat niin moninaiset, että niihin välttämättä auta raitis ilma, terveellinen ruoka tai edes hormonikorvaus, vaan pikemminkin nyrkkeilysäkki ja iso karkkipussi. Kaikkien tarina on erilainen. Jos vaikka on migreeni, niin siinä ei enää suositella estrogeenia, joten ilman sitä on pärjättävä. Jouduin itse vaihtamaan yhdistelmäehkäisyn keltarauhashormoniin migreenin takia. Ja mikäs ihme se on että on kireä ja kiukkuinen jos ei nuku kunnolla. Herää öisin montakin kertaa. Onko se sitten mikään ihme jos haluaisi päivällä motata jotain turhaa suunsoittajaa?
Melkein kaikkia muita oireita minulla on paitsi kuumia aaltoja, joita ei en kaipaa.
Totta, joskus kunnon iso irtokarkki pussi saa mielen iloiseksi, mutta...migreeni ei estä estrogeeni korvaushoitoa. T. Migreenistä kärsivä estrogeelillä eteenpäin menevä 60v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, joskus kunnon iso irtokarkki pussi saa mielen iloiseksi, mutta...migreeni ei estä estrogeeni korvaushoitoa. T. Migreenistä kärsivä estrogeelillä eteenpäin menevä 60v nainen.
Se taitaa olla aurallinen migreeni joka kestää. En ole itse vielä vaihdevuosissa, mutta e-pillereitä en ole koskaan saanut aurallisen migreenin takia.
eri
Siis estää eikä kestää. Tuli typo.
Kävin töitten jälkeen (pitkästä aikaa) ostamassa sipsipussi ja dippin. Katson telkkarista hömppäpömppää ja nukun seuraavan yön hyvin, ilman stressiä ja v*tutusta. Se mulle suokoon tässä iässä, 58v. Ai niin, ei ole miestä tällä hetkellä ja lapset jossain omillaan, ja estrogeeli käytössä. Halusin vaan sanoa että, jokainen valitsee itselleen sopivan olo tilan. Mulle se tässä ja nyt. Hyvää vkloppua kaikille:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio auttaa.
Voi kuule, et ilmeisestikkään ole nainen, joten ole hiljaa.
Eri.
Kyl se vaan tutkitusti monia auttaa, ruokavalio ja liikunta. Punainen liha, sokeri ja mätöt pois, kasviksia ja kalaa. Oliiviöljyä ja silleen. Linkkejä en nyt jaksa laittaa, et niitä välttämättä lukisikaan kun olet eri mieltä?
Jos ylipainoa on, on hyvä tietää että estrogeeni varastoituu rasvakudokseen.
Saako muuten esim. miesgyne nojata tutkimuksiin jotka puoltavat ruokavalion ja liikunnan merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio auttaa.
Kiitos, olen ja minulla se auttoi.
No sitten ollut kyse jostain muusta kuin estrogeenin epätasapainosta... helkkari näitä tätejä jotka yrittää päteä sillä että kyllä mulla sitä ja tätä...
Niinpä. Kohta sieltä joku tulee kommentoimaan että, viljat kun jättää niin kaikki paranee itsestään. Pitää vaan kärsiä ja juosta 600 kilometriä päivässä ja hymyillä kaikille vastaan tulijoille. Hoidat siinä sivussa lapsenlapset ja vielä elossa olevat vanhempasi hymyssä suin, koska.niin pitää tehdä. Joo, ei tarvitse, j
Tietysti jokainen saa olla kiukkuinen ja myrkyllinen jos se on mielestään kivaa, kuka sitä kieltäisi?
Jos vähentää stressiä, kireys vähenee joillakin? Itsellä se auttoi. Hikoilua tosin on. Poikkeuksena joku epäreilu tilanne voi harmittaa, silloin kannattaa mennä kotiin.
On mullakin vaihtarit, mutta en ole kireä. Kuuma on vähän väliä, mutta olen jo siihen niin tottunut etten edes välitä. Kaupassa oli aivan selvästi vaihtareista kärsivä täti, joka huusi kaikkien kuullen kovalla äänellä että on hiki! Ukolleen huusi, mutta kaikille tuli varmasti selväksi tädin tukaluus. Kaippa se helpotti kun sai kiljua kurkku suorana. Jäi vaan mieleen. Suosittelen kai samaa aloittajallekkin.
Ei estä aurallinen migreeni hormonikorv.hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio auttaa.
No sitten ollut kyse jostain muusta kuin estrogeenin epätasapainosta... helkkari näitä tätejä jotka yrittää päteä sillä että kyllä mulla sitä ja tätä...
Jokaisella on oikeus kokea koko elämänkaarensa, mitä se pitääkin sisällään. Vaihdevuosi-ikäisellä on oikeus olla oman ikäisensä ja käydä ikä läpi. Ei tarvitse esittää kolmekymppistä, ei mieleltään eikä fysiikaltaan. On hyvä pitää itsestään huolta, mutta ei tarvitse kuunnella heitä, joiden mielestä jokin nappi naamaan tai mikä muu tahansa parantaa naisen, varsinkin kun nainen ei ole sairas, vaan hän käy läpi normaalia muutosprosessia.
Niinpä. Kohta sieltä joku tulee kommentoimaan että, viljat kun jättää niin kaikki paranee itsestään. Pitää vaan kärsiä ja juosta 600 kilometriä päivässä ja hymyillä kaikille vastaan tulijoille. Hoidat siinä sivussa lapsenlapset ja vielä elossa olevat vanhempasi hymyssä suin, koska.niin pitää tehdä. Joo, ei tarvitse, j
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa.
Eipä auta kun ne eivät sopineet mulle, progesteroonia pitäs jostain, mistä ?
Kaikko normaalin muutosprosessin läpikäyvät: muistakaa silti käyttäytyä. Kiitos. T: todellakin entinen aspa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio auttaa.
Eri.
Kyl se vaan tutkitusti monia auttaa, ruokavalio ja liikunta. Punainen liha, sokeri ja mätöt pois, kasviksia ja kalaa. Oliiviöljyä ja silleen. Linkkejä en nyt jaksa laittaa, et niitä välttämättä lukisikaan kun olet eri mieltä?
Jos ylipainoa on, on hyvä tietää että estrogeeni varastoituu rasvakudokseen.
Saako muuten esim. miesgyne nojata tutkimuksiin jotka puoltavat ruokavalion ja liikunnan merkitystä?
Voi kuule, luuletko etten tähän ikään mennessä tiedä miten pitää syödä, liikkua, nukkua jne jne. Aina löytyy näitä "muodollisesti päteviä" neuvomaan toisia, vaikka parasta olisi se että, pidettäisiin vaan huolta ihan itsestään. Ps. Vaihtaisin tuon tuhansien kilometrien päästä tuodun oliiviöljyn ihan suomalaiseen rypsiöljyyn joka on maultaankin parempi ja monipuolisempi käytössä.
Kunnon patukka auttaa kaikkiin oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurallinen migreeni. En saa yhdistelmäpillereitä, mutta gyne totesi viimeksi, että ihon kautta voidaan silti annostella estrogeenia vaihdevuosioireisiin. Vain suun kautta estossa.
Vastaan nro 29:lle että, en puhunut mitään kiukkuisuudesta tai myrkyllisyydestä. Halusit ilmeisesti tahallasi käsittää väärin. Kun naisen ikä lähenee kuuttakymppiä, niin jokainen voi omalta osaltaan miettiä että mitä haluaa ja jaksaa vielä tehdä. Ei siinä tarvitse enää näytellä kenellekkään mitään, eikä olla mieliksi jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon patukka auttaa kaikkiin oireisiin.
Tuplapatukkako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio auttaa.
Kaikilla se on erilaista varmaan, kun itse syön makeaa, kuumat aallot alkavat vyöryä ylleni.
Niinpä. Kohta sieltä joku tulee kommentoimaan että, viljat kun jättää niin kaikki paranee itsestään. Pitää vaan kärsiä ja juosta 600 kilometriä päivässä ja hymyillä kaikille vastaan tulijoille. Hoidat siinä sivussa lapsenlapset ja vielä elossa olevat vanhempasi hymyssä suin, koska.niin pitää tehdä. Joo, ei tarvitse, jos ei itse halua. Pitääkö naisen tuntea syyllisyyttä vielä omista vaihdevuosistaankin? Eikö perheen kasvatus jo riittänyt? Voi ihan itse vaikka päättää siitä.loppu elämästään.