Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko jäänyt jumiin vessaan/hissiin? Tuliko kammo? Itselläni kyllä ja kyllä

Vierailija
15.03.2024 |

Kiipeän mielummin portaita 17 kerrosta kuin astun hissiin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran jäin vessaan jumiin Sokoksella. Soitin sitten numeropalveluun jonka avulla sain soitettua infoon. Selitin sitten että olen toisen kerroksen vessassa jumissa. Sanoivat lähettävänsä jonkun avaamaan. jonkin ajan kuluttua tuli vartia joka avasi oven ja näytti että tässä sisäpuolella on nappi jota painamalla ovi aukeaa. Oli ihan valokatkaisijan näköinen enkä ollut hokassut. Voitte uskoa että nolotti.

Oisit pannu sitä vartijaa

22/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hissi pysähtyi kerrosten väliin. Painelin muutaman kerran alemman kerroksen nappulaa ja hissi valui alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen jäänyt hissiin 2 kertaa. Teen siivoustyöhön enkä kulje ko hissillä itse enää koskaan. Ja teen illalla töitä yksin. Ei ole kammoa mutta ei ole aikaa jäädä hissiin. 

Miten siirrät siivouskärryäsi? Raahaat pitkin portaita? 

Vierailija
24/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jäin hissiin jumiin, mutta sain sisäkautta muklattua sähköisen ovilukon auki. Ei jäänyt kammoa, mutta ehkä pienoinen ärsytys kyseistä laitetta kohden.

Vierailija
25/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ravintoloissa on aina sellainen suljettu koppi-wc, jossa on puoliksi rikkinäinen lukko. Kopissa saa sitten paniikkihiki valuen arvailla, aukeaakohan lukko enää. Kuvittelen aina että joku henrialen käy ostamassa näitä jostain Toscanan viinitarhojen lukkomyymälästä autenttisen ja trendikkään ravintolatunnelman luomiseksi.

Vierailija
26/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hissit jäi välillä jumiin. Lapsena jäin.

Vierailija
27/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut suljetun/ahtaan paikan kammo lapsesta saakka. En tiedä mistä on tullut. Käytän aina portaita, kun se on mahdollista.

Niin minullakin, silti olen käyttänyt hissiä jo lapsesta asti, kyllä niihin jäi tämän tästä silloin 80- luvulla. Vessaan jäin myös kerran, meinasi tulla paniikki mutta tajusin että vettä ja vessa on lähellä, sain sitten lukon auki, josta meni joku jousi eli ei toiminut enää.

Vierailija
28/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAURAN tollasille hysteerisille akoille 😆🤣

Vierailija
29/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasuosituksena ap:lle Martta - Nainen joka kuoli eläessään, kertoo kahdeksi viikoksi hissiin jumiin jääneen naisen tarinan. Hyi hitto. Kamalin skenaario olisi jäädä pieneen hissiin jumiin ison porukan kanssa, lämpötila nousisi, paniikki iskisi, happi tuntuisi loppuvan. 

En ole itse jäänyt ikinä minnekään, mutta kammoa on aiheuttanut tämä Martta-tapaus, joka siis sattui Helsingissä Koffin juomatehtaalla vuonna 1971. En itse ollut silloin vielä syntynytkään, mutta lapsuudessani kuulin aikuisten muistelevan tuolloin vielä suhteellisen tuoretta tapausta useita kertoja (muistaen osittain väärin, kuten sittemmin on ilmennyt).

Vierailija
30/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt jumiin vessaan. Jäin jumiin myös kerran omaan asuntooni sisäpuolelle kun vääntönuppi pyöri tyhjää, soitin huoltopäivystykseen silloin niin tuli huoltomies avaamaan oven.

Vierailija
31/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kerran hissiin jumiin, onneksi olin käynyt juuri olutta hankkimassa, ainoa asia mikä silloin jännitti ehtiikö hissi liikkua ennen pahinta vessahätää

Vierailija
32/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun viidennessä kerroksessa parvekkeettomassa yksiössä. Ulko-oveni lukossa oli yhdessä vaiheessa sellainen kiva vika, että ei auennut sisältä päin ennen kuin avasi ulkopäin avaimilla. Korjaaja kävi vähän väliä, mutta sitten taas joku päivä huomasin olevani sisällä lukkojen takana pääsemättä ulos. Päivisin ja kiireettömissä tilanteissa ei niinkään vaivannut, kun lähellä asuu useampi tuttu, joka pystyi käymään avaamassa oven mutta monena iltana mietti, mitä hittoa tässä tekee, jos syttyy tulipalo yöllä. Lopulta ongelma lakkasi, mutta en edelleenkään luota, ettei alkaisi uudestaan. 

Vierailija
33/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran jäin vessaan jumiin Sokoksella. Soitin sitten numeropalveluun jonka avulla sain soitettua infoon. Selitin sitten että olen toisen kerroksen vessassa jumissa. Sanoivat lähettävänsä jonkun avaamaan. jonkin ajan kuluttua tuli vartia joka avasi oven ja näytti että tässä sisäpuolella on nappi jota painamalla ovi aukeaa. Oli ihan valokatkaisijan näköinen enkä ollut hokassut. Voitte uskoa että nolotti.

Kuullostaa erikoiselta, suurin osa ei ole ikinä törmännyt tuollaiseen joten ei tuossa mitään noloa ollut. 

Juu, saattaa olla hämääjää. Meidän Rosson inva-ws/ lastenhoito menee juurikin näin. Eli kahvan alla on se avausnäpykkä. Tosin siitä kyllä on ilmoitus. 

Vierailija
34/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilyalueen huussiin jäin kerran. Oli ihan uusi huussi, jonka lukkosysteemi oli vissiin joku prototyyppi. Salpa ulkopuolella putosi heti kun vedin oven kiinni perässäni ja lukitsi oven ulkoa. Olin yksin liikkeellä arkipäivänä, muita liikkujia oli tosi vähän liikkeellä. Reppu ja puhelin oli oven ulkopuolella. Meinasi iskeä paniikki. 

Pienen tuumaustauon jälkeen tutkin oven ja lukituksen ja huomasin mahdollisuuden pelastaa itseni pinteestä. Oven ja karmin välissä oli pienen pieni rako.  Geokätköilijän taskussa on yleensä aina jotain hyödyllistä, niin tälläkin kertaa. Kuulakärkikynä oli liian paksu, sen mustesäiliö liian taipuisa, lyijykynä liian lyhyt. Halpiskaupasta ostettu pieni teleskooppimagneetti pelasti päivän. Sen varsi mahtui rakoon ja kesti sen aikaa, että sain nostettua salpaa ja ovi aukesi. Ei jäänyt kammoa, mutta nykyisin katson, että puhelin on taskussa ja jotain sopivaa työkalua myös.

Hissiin en ole itse jäänyt, mutta entinen kollega jäi työpäivän aikana viedessään tarjoiluja asiakkaalle. Itse en siihen hissiin mennyt sen jälkeen. Lykkäsin kärryn hissiin, juoksin rappuja ylös tai alas ja tilasin hissin luokseni. Pari kertaa kärry jäi hissiin tiskeineen odottamaan huoltomiestä.

Vierailija
35/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuksilla jäin kerran hissiin jumiin. Ei tullut kammoa.

Vierailija
36/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pompittiin hississä niin, että se jäi jumiin 80-luvulla ja kyllä vieläkin hissit hirvittää, mutta menen niihin jos on pakko. Onneksi usein ei ole. 

Vierailija
37/45 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12-vuotiaana jäin kaverin kanssa hissiin jumiin ja kerkesin siinä viiden minuutin aikana saada paniikkikohtauksen, sekä huutamaan ihan täysillä me kuollaan tänne. 

38/45 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäänyt vessaan jumiin kotona, kun vieressä olleen kaapin ovi oli jotenkin mennyt siihen oven eteen. Ei jäänyt kammoa.

Vierailija
39/45 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain hevonkuusen huoltoasemalla vessat  oli alhaalla pitkien portaiden päässä ja  koko naistenvessa ihan tyhjä. Kun koetin päästä kopista,lukko jotenkin pyöri tyhjää. Koetin soittaa miehelle että kertoo henkilökunnalle mutta ei vastausta (myöhemmin selvisi että miehen puhelin oli jäänyt autoon),lopulta päädin kiivetä yläkautta. Koko helv""n lavuaari (joissain kopeissa on lavuaarit) hajosi, satutin ranteeni ja housut repesi,kun kerroin miehelle räjähti nauruun ja läppäisin tuohtuneena naamaan.. sillä kipeällä kädellä.Au. Vaihdoin sitten housuja takapenkillä koska mikään ei olisi enää saanut minua siihen vessaan! Ranne oli pitkään kipeä,kai se venähti,en mennyt lääkäriin.

Vierailija
40/45 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kodin vessaan kyllä, ja sen jälkeen en ole yksin ollessa ikinä laittanut vessan ovea kiinni kun siellä käyn. Ovea sisältäpäin avatessa jotenkin koko kahvasysteemi irtosi, suurin osa tippui sinne oven ulkopuolelle, sisäpuolen kahva jäi käteen, mutta sitä ei saanut kiinnittymään mihinkään kun joku osa sisältä oli mennyt oven toiselle puolelle. Pelkästään työntämällä ulospäin aukeava ovi ei auennut. Puhelinkin oli toisessa huoneessa, eikä vessassa ollut mitään millä olisi voinut yrittää ronklata sitä irronneen kahvan alta paljastunutta mekanismia. 

Melkoinen kauhu tuli kun tajusin että olen vielä niin yksinäinen, että kukaan ei kaipaisi minua ehkä kuukausiin. Voisin vaikka kuolla nälkään hitaasti sinne vessaani. Lopulta pääsin ulos irrottamalla pesukoneen paikaltaan, ja keikuttamalla sitä päin ovea kunnes se hajosi.