Kasariprinsessa auttaa ongelmissasi, jos haluat kysyä neuvoa.
Kysy mitä vain, mutta varmaa vastausta en lupaa.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lempibiisisi kasarilta ja miksi? Ja toinen kysymys, mikä on paras muistosi kasarilta?
Paras muisto on, kun Berliinin muuri murtui ja tapasin mieheni, josta tuli mun aviomies.
Lempibiisi voisi varmaan olla vaikka Nick Caven Weeping Song. Ap
En ehtinyt eilen korjata, kun palsta meni kiinni: Weeping Song onkin vuodelta -90. Ja sen olisin valinnut, koska se tuo mieheni, jonka kanssa tätä on paljon kuunneltu ja kuunnellaan vielä nykyäänkin (on mun soittolistalla).
Otetaan sitten toinen, The Stranglersin Midnight Summer Dream, se on vuodelta 1982. Ja perusteena, että se tuo mieleen mun ensirakkauden, jonka jättäminen teki tosi kipeää. Olin romuna melkein vuoden, mikä taas tuo mieleen Alan Vegan sydäntä raastavan biisin Goodbye Darling vuodelta 1983.
Kukaan ei muuten kysynyt vielä neuvoa. Ehkä se vaatisi enemmän luottamusta. Ap
Ei kun joo, olihan muutama kysynyt neuvoa, mutta ei henkilökohtaisemmissa asioissa. Nyt kannattaisi, koska minun tuntitaksani on normaalisti 85-110 euroa :) Ap
Musiikkimausta tulee mieleen kysyä teiltä, että eikö vain teilläkin ne nuoruuden hyvät biisit ole kaivettu esille soittolistalle kaikki. On siellä jotain sellaistakin, joka ei ilmestyessään ollut niin cool (koska pidin sitä liian poppina), mutta on vähitellen valloittanut täysin kuten Pet Shop Boysin Westend Girls. Sekin on soittolistalla. Ap
Montako 0,33l lasista keskiolutpulloa Valintatalon muovikassi kesti jos käveltävä matka lähimpään metsään oli 1km?
Vierailija kirjoitti:
Montako 0,33l lasista keskiolutpulloa Valintatalon muovikassi kesti jos käveltävä matka lähimpään metsään oli 1km?
Loistava kysymys, arvaan, että kahdeksasta kymmeneen. En ole pussikaljoitellut, koska vanhempani uskoivat siihen, että on parempi juoda kotona ja olisin saanut myös polttaa, jos olisin polttanut. Se oli sen ajan kasvatusmuotia.
Ei ole siis kokemusta tästä asiasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaista kasarilla oli?
Kasvoin sinä aikana teinistä nuoreksi aikuiseksi, jolloin ihminen on aika kiinni omissa säpinöissään ja kokemukset ovat oman kasvun värittämiä myös sen suhteen mitä tulee ympäristön ja yhteiskunnan tapahtumiin. Kasarilla oli nousukausi, juppiaika, joka vaikutti paljon omiin kokemuksiin eli Suomi avautui länteen ja kulutukseen. Minä ja ystäväni matkustelimme todella paljon, asuin yksin tosi nuoresta ja vanhempani asuivat ulkomailla eri maassa töidensä takia. Kämpässäni juhlittiin paljon, moni niistä ihmisistä kuoli nuorena päihteisiin. Nykyisin kun katson kuvia, näyttävät kaikki ihan lapsilta. Ja minun isoäitini, joka kuoli suurin piirtein sen ikäisenä kuin itse olen, samaan sairauteen, jota minäkin sairastan, näyttää tosi nuorelta myös viimeisissä kuvissaan.
Tässä pieni raapaisu omista kokemuksista. Ap
Pettävätkö lähes kaikki lentäjät?
Vierailija kirjoitti:
Pettävätkö lähes kaikki lentäjät?
Hyvä kysymys. Tsekkasin Finsex-tutkimuksesta ja suomalaiset ovat uskollisuuden arvostamisessa maailman kärkeä. Uskottomuuteen suhtaudutaan erittäin kielteisesti, vuonna 2017 kielteisemmin kuin kertaakaan aiemmin samassa tutkimuksessa. Koko elämänsä aikana pettäneitä miehiä oli 39 prosenttia, naisista 30 prosenttia oli joskus elämänsä aikana pettänyt. Pettämiskumppaneita oli yhdestä kolmeen. Myönteisimmin pettämiseen suhtautuivat ne, jotka eivät asu kumppaninsa kanssa.
Ammattikuntiin kohdistuvia tutkimuksia vaivaa se, että ne ovat lähtöasemaltaan vääristyneitä eli kerätty deittipalstoilta. Yksi suomalaistutkmus noin kahdeksan vuoden takaa uutisoitiin niin, että matkatyötä tekevät pettävät, joten matkatyötä tekevänä kaivoin sen esille. Paljastui, että tutkimus koski noin 20 paria, jotka olivat hakeutuneet perheterapeutin vastaanotolle pettämisen takia. Eli tutkimuksen arvo pettämisen ja ammatin suhteesta oli nolla.
Tietysti voi arvata, että tilaisuus tekee varkaan, joten tietyissä ammateissa on enemmän houkutuksia. Siitä on kuitenkin tutkimuksia millaiset luonteenpiirteet ovat pettäjille tyypillisiä. Niitä ovat impulsiivisuus ja addiktiivisuus. Jos ajattelen jotain vaativaa lentäjän koulutusta (vaikea päästä), niin impulsiivisuus ja addiktiivisuus ovat epätodennäköisiä luonteenpiirteitä. Mutta lentäjiä on tietysti hyvin monenlaisia. Joissakin maissa on paljon korruptiota, jolloin lentäjäksi pääsee rahalla. Isoissa lentoyhtiöissä niin ei toimita, joten pettämisriski tuskin on ainakaan suurempi kuin muissa ammattikunnissa.
Pettää voi kuka tahansa jossain elämäntilanteessa ja monista syistä, joten tällaiseen kysymykseen ei oikein voi antaa kuin valistuneita arvauksia. Riippuu persoonasta, arvoista, elämäntilanteesta enemmän kuin ammatista. Ap
Minulla ei oikein ole mitään erityistä kysyttävää, mutta halusin kommentoida, että onpa kiva ketju. Kiitos kasariprinsessa asiallisista ja hyvin kirjoitetuista vastauksista.
Jaa no, oikein keksimällä halusin sittenkin keksiä edes jotain kysyttävää, kun annat niin seikkaperäisiä vastauksia. Eli; osaisitko vinkata nopeakasvuisen ja rehevän köynnoksen, joka jo yhdessä kesässä peittäisi pergolan? Etelä-Suomen kasvualueesta kyse.
Mukavaa viikonloppua!
Itse olen jysäriprinsessa, miten pääsen siitä eroon?
Nieletkö ja tykkäätkö pyllyjutuista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oikein ole mitään erityistä kysyttävää, mutta halusin kommentoida, että onpa kiva ketju. Kiitos kasariprinsessa asiallisista ja hyvin kirjoitetuista vastauksista.
Jaa no, oikein keksimällä halusin sittenkin keksiä edes jotain kysyttävää, kun annat niin seikkaperäisiä vastauksia. Eli; osaisitko vinkata nopeakasvuisen ja rehevän köynnoksen, joka jo yhdessä kesässä peittäisi pergolan? Etelä-Suomen kasvualueesta kyse.
Mukavaa viikonloppua!
Kiitos kovasti hienosta palautteesta! Ja mukavaa viikonloppua myös sinulle!
Harmin paikka, kun en ole kummoisempi viherpeukalo, että osaisin nuo vaatimukset täyttävää köynnöstä nimetä. Ainakin sillä on merkitystä onko kasvupaikka varjossa vai auringossa. Itselläni on viihtynyt hyvin vaaleanvioletti alppikärhö, joka kasvaa hyvin ainakin varjossa, mutta en oikein usko, että se yhdessä kesässä peittäisi pergolan. Ja pergola ei ehkä ole varjossa, vaan auringossa.
Olen itse miettinyt viihtyisikö muratti jo eteläisessä Suomessa. Haudoilla ainakin viihtyy jo monivuotisesti Uudellamaalla, ja tykkään kovasti muratista, joka Saksassa kasvaa villinäkin missä vain. Aikoinaan tyttönä lempikirjojani oli Burnetin Salainen puutarha, mistä ehkä on jäänyt viehtymys murattiin ja muihinkin peittoköynnöksiin, joten sinun pergolasi kuulostaa aivan ihanalta. Toivottavasti joku viherpeukalo eksyy ketjuun ja antaa neuvoja.
Tuo violetti alppikärhö on tosi nätti ja kukkii pitkään, viimein siihen tylee valkoinen höyhtyväinen pallo, joka myös on nätti, taisin aikoinaan saada siitä vinkin puutarhamyymälästä. Joten jos et saa neuvoa täältä, jokin laadukas puutarhamyymälä varmasti osaa auttaa. Itse olen oppirahani maksanut enkä osta kuin kotimaista tuotantoa kotimaisesta puutarhamyymälästä, koska olen upottanut isot rahat halpohin ulkomaisiin kasveihin, jotka ovat kuolleet, kun taas nämä vanhat kotimaiset perennat eivät ole pettäneet koskaan. Sipuleita lukuunottamatta, myyrät ovat syöneet kaikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jysäriprinsessa, miten pääsen siitä eroon?
Jysäri eli krapula pitää vain kärsiä, juo pieniä kulauksia kivennäisvettä tai jos sitä ei ole, vettä jonkun suolaisen kanssa ja odottele sängyn pohjalla iltaa. Kyllä se siitä. Toivottavasti oli kivat bileet ja selviät laulujen lunnaista ilman särkylääkkeitä, koska jos alkoholia on vielä veressä, niin päänsärkypillereiden käyttäminen rasittaa maksaa. Älä harrasta urheilua, mutta voit käydä kymmenen minuutin kävelyllä. Jos on oikein kova jysäri, niin ota särkylääke ja koeta nukkua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tätä kysytään :) Vastaa itse ensin samaan kysymykseen, niin minäkin vastaan sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain.
Mitä tuo vain tuossa tarkoittaa? Onko sillä syvempi merkitys vai vain? Ap
Miten akateeminen sinkkunainen voi löytää miehen pääkaupunkiseudulta?
Vierailija kirjoitti:
Miten akateeminen sinkkunainen voi löytää miehen pääkaupunkiseudulta?
Oletan, että viittaat akateemisuudella siihen, että miehen tulisi olla ainakin jossain määrin sivistynyt? Ikäsikin vaikuttaa vastaukseen, koska paras pariutumisikä on 16-28 suurin piirtein, jolloin yleensä tavataan paljon uusia ihmisiä eri yhteyksissä, kun taas vanhemmiten piirit ovat rajatummat, koska ihmiset menevät naimisiin ja alkavat viettää perhe-elämää.
Tarjonnan ja kysynnän selvittämiseksi hakeudu erilaisten ihmisten kanssa tekemisiin nykyistä enemmän normaalissa arjessasi, töissä opinnoissa jne. Käy bileissä ja tapahtumissa, juttele muiden kanssa paljon ja jos olet ujo, niin koeta treenata vuorovaikutustilanteita aina kun mahdollista, niin ujoutesi hälvenee. Jos olet koulukiusattu, niin sinun on hyvä tietää, että koulukiusaaminen tutkitusti vaikuttaa tapahtumien tulkintaan pysyvästi. Eli koulukiusatut tulkitsevat helposti myös neutraaleja vuorovaikutustilanteita itselleen kielteisesti. Ks. Christina Salmivallin tutkimukset, jos asia kiinnostaa. Niistä on julkaistu popularisoituja tietokirjojakin. Koulukiusaamista voi olla hyödyllistä purkaa psykoterapiassa mahdollisuuksien mukaan.
Jos käytät Tinderiä, niin muista että tutkitusti yli puolet käyttäjistä on varattuja, jotka vain testaavat omaa markkina-arvoaan. Ei siis kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä deittiäppien perusteella.
Tässä lyhyesti ajatuksia, kysy lisää, jos haluat jotain tarkennetumpaa aiheesta. Ap
Paras muisto on, kun Berliinin muuri murtui ja tapasin mieheni, josta tuli mun aviomies.
Lempibiisi voisi varmaan olla vaikka Nick Caven Weeping Song. Ap