Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasariprinsessa auttaa ongelmissasi, jos haluat kysyä neuvoa.

Vierailija
15.03.2024 |

Kysy mitä vain, mutta varmaa vastausta en lupaa. 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paras tapa saada sellaiset kuohkeat kasarihiukset? Minulla ainakin pysyy lattanana, mutta kuvista päätellen kasarilla tämä osattiin.

N33

Vierailija
22/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin perustaa yrityksen. Mistä lähden liikkeelle ja miten siitä eteenpäin?

Kannattaa turvautua yritysneuvontaan. Sieltä saat hyvän sparrauksen alkuun ja perustiedot asioista, jos kaikki on sinulle uutta. Toivotan onnea ja menestystä yritysideallesi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras tapa saada sellaiset kuohkeat kasarihiukset? Minulla ainakin pysyy lattanana, mutta kuvista päätellen kasarilla tämä osattiin.

N33

Mahtava kysymys, kiitos! Olen huomannut, etteivät edes kampaajat osaa nykyään tehdä kuohkeaa juhlakampausta, joten minun pakeilleni oli jonoa vanhojenpäivien tansseilla.

Pese hiukset joka toinen päivä ja käytä lämpösuojaa, jossa on voimakas tuki. Suihkuta hiukset sillä kauttaaltaan huolella ja kuivaa pää alaspäin. Sen jälkeen laita muotovaahtoa hiuksen tyviin reilusti, paksuihin hiuksiin 4-5 voimakkuus ja ohuempiin miedompaa. Kuivaa uudestaan pää alaspäin ja tee tupeeraus halutessasi.

Tärkeää on, että otat hiusliuskan tasaisesti esiin piikkipäisellä kammalla ja tupeeraat alhaalta käsin niin, ettei tupeeraus näy yläpuolelta. Tupeerauksella tehdään kampauksen tyyli, joten en voi kertoa muita periaatteita, mutta you tubesta löytyy siihen apua. Lopuksi laske hiukset alas ja viimeistele kampaamalla päällimmäiset hiukset. 

Jos hiuksesi ovat lyhyet, voit käyttää halutun tuloksen saatuasi hiuslakkaa, pitkiin hiuksiin ei kannata suihkuttaa hiuslakkaa. Tupeeraus siis viimeistelee kampauksen. Myös pitkissä hiuksissa kampaus katsotaan läpi myös takaa ja sivulta, mihin tarvitset toisen peilin. Tarvitset myös melko kapean harjan, jossa on tupeeraukseen sopivat piikit, eikä niitä oikein saa kuin kampaajalta tai kampaajatarvikeliikkeestä.

Kasarilla käytettiin tupeerauksen tukena myös suolasuihkeen tasoista kampausnestettä tupeerauksen tukena, joka kuivattiin hiuksiin, mutta se on vähän turhan rajua ja sopii juhlakampauseen paremmin. Silloin kampaus kestää vaikka taifuunin. Jos hiuksesi ovat ohuet, voit käyttää kuivasampoota noin eli laita sitä tupeeraukseen sen jälkeen kun olet laittanut muotovaahtoa ja kuivannut hiuksen. Se saa hiuksista kuohkeat ja samalla muodostuu tukeva pohja.

Näissä hommissa harjoitus tekee mestarin. Mutta a ja o on aineiden määrä ja kovuus. Nykyään kaikki hiustuotteet ovat todella silottavia, joten lopputulos on usein lättänä. Ap

Vierailija
24/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, ettei täällä ole tämän hankalampia kysymyksiä kenelläkään. Palstan kävijöillä on asiat hyvin. Ap

Vierailija
25/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Mahtava kysymys, kiitos! Olen huomannut, etteivät edes kampaajat osaa nykyään tehdä kuohkeaa juhlakampausta, joten minun pakeilleni oli jonoa vanhojenpäivien tansseilla.

Pese hiukset joka toinen päivä ja käytä lämpösuojaa, jossa on voimakas tuki. Suihkuta hiukset sillä kauttaaltaan huolella ja kuivaa pää alaspäin. Sen jälkeen laita muotovaahtoa hiuksen tyviin reilusti, paksuihin hiuksiin 4-5 voimakkuus ja ohuempiin miedompaa. Kuivaa uudestaan pää alaspäin ja tee tupeeraus halutessasi.

Tärkeää on, että otat hiusliuskan tasaisesti esiin piikkipäisellä kammalla ja tupeeraat alhaalta käsin niin, ettei tupeeraus näy yläpuolelta. Tupeerauksella tehdään kampauksen tyyli, joten en voi kertoa muita periaatteit

Ihanaa kiitos! Arvasin että kasariprinsessaan voi luottaa tässä asiassa. Joo, on muuten varmaan totta, että nykyään tuotteet on enemmän silottavia. Yhdessä vaiheessa oli muotia suoristaa hiukset, mutta olen aina tykännyt tuosta kuohkeasta tyylistä. Pitääpä alkaa harjoitella. 

Vierailija
26/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Ole hyvä, jos joku jäi epäselväksi niin kysy lisää. Kuivasampoo pitää laittaa hiukseen ennen tupeerausta, siihen korjaus.

Jos sulla on ohuet hiukset niin kasarillahan käytettiin kreppausta siihen. Nykyään kreppaus ei ole muotia, mutta voit krepata isomman laineen kreppiraudalla alimpia hiuksia, kun ne on ensin käsitelty voimakasta tukea tarjoavalla lämpösuojalla. Halpa sellainen on zx esim (ei hoitoainetta sisältävä versio). Olen tehnyt ohuthiuksisille tuolla tavalla hiuksiin kuohkeutta myös, kreppaushan ei näy, kun ne tekee alimpien hiusten tyveen. Hiuksiin voi myös laittaa suihkauksen lakkaa, siis vain niihin krepattuihin. Lyhythiuksisille tuo konsti ei tietenkään käy. Ap

Vierailija
27/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
28/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kattilaprinsessa? Teflon vai rauta.

Vierailija
29/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kattilaprinsessa? Teflon vai rauta.

Teflon. Ap

Vierailija
30/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa teen porkkanoista ja sipulista?

Vierailija
31/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paras tapa keittää mannapuuro?

Vierailija
32/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroskattilassa se on helpointa, ei pala pohjaan. Käytän kauramannasuurimoita, on parempia kuin ne tavalliset. Niistä voi tehdä vispipuuronkin ja on paljon kuitua. Ap

Vierailija
33/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko Kekkosen hautajaiset? Olitko katsomassa kulkuetta livenä?

Vierailija
34/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa teen porkkanoista ja sipulista?

Porkkanatikkuja tekisin, syön niitä melkein joka päivä itsekin. Tai ostan sellaisia kapeita pikkuporkkanoita pienessä pussissa. Jos porkkanasi ovat vähän nahistuneita, niin kuori ne ja pidä yön yli kylmässä vedessä jääkaapissa.

Jos sipuleita on vain yksi, niin paistaisin sen pannulla. Jos sipuleita on paljon, voisin vaikka pikkelöidä niitä: 1dl valkoviinietikkaa, 1dl sokeria, 2 dl vettä, ripaus suolaa ja seos keitetään. Se laitetaan lohkotun sipulin päälle ja seos jäähtyneenä jääkaappiin, josta sitä voi käyttää lisäkkeenä. Tuohon liemeen voi laittaa porkkanatkin, jos porkkanatikku ei maistu. Ap

Vierailija
35/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroskattilassa se on helpointa, ei pala pohjaan. Käytän kauramannasuurimoita, on parempia kuin ne tavalliset. Niistä voi tehdä vispipuuronkin ja on paljon kuitua. Ap

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kannatti kysyä.

Vierailija
36/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, en asunut tuolloin Suomessa. Oli varmaankin ikimuistoinen tilaisuus, olitko itse paikalla? Ap

Vierailija
37/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kannatti kysyä.

Ole hyvä, mukava, että pystyin olemaan avuksi. Ap

Vierailija
38/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista, en asunut tuolloin Suomessa. Oli varmaankin ikimuistoinen tilaisuus, olitko itse paikalla? Ap

Minä täältä sivusta huutelen. Muistan hyvin, olin eräässä varuskunnassa ja määrättiin vartio-osastoon. Taisteluvarustuksessa koko jengi. En nyt enempää, mutta siihen aikaan ei a-tarvikkeita pelätty lipastaa 7.62RK62 kalustoon. Meillä oli silloin eri tyyppinen aseistus, mutta paljon lipastettiin. Koko tuliannos, toisille kaksi. Kekkosen hautajaiset näkyivät militääri-skenessä ihan kiitettävästi läpi Suomen. Vaikka eivät liity toisiinsa, n.s. Mikkelin pamaus oli ollut kesällä ja siksi oltiin kaikkialla varpaillaan maan ollessa täynnä korkea-arvoisia hautajaisvieraita. M57

Vierailija
39/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lempibiisisi kasarilta ja miksi? Ja toinen kysymys, mikä on paras muistosi kasarilta?

Vierailija
40/80 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täältä sivusta huutelen. Muistan hyvin, olin eräässä varuskunnassa ja määrättiin vartio-osastoon. Taisteluvarustuksessa koko jengi. En nyt enempää, mutta siihen aikaan ei a-tarvikkeita pelätty lipastaa 7.62RK62 kalustoon. Meillä oli silloin eri tyyppinen aseistus, mutta paljon lipastettiin. Koko tuliannos, toisille kaksi. Kekkosen hautajaiset näkyivät militääri-skenessä ihan kiitettävästi läpi Suomen. Vaikka eivät liity toisiinsa, n.s. Mikkelin pamaus oli ollut kesällä ja siksi oltiin kaikkialla varpaillaan maan ollessa täynnä korkea-arvoisia hautajaisvieraita. M57

Taatusti ikimuistoinen reissu, julkisilla paikoilla ei Suomessa tuollaisella varustuksella liikuta kuin korkeintaan Karhu-ryhmän jäsenet. Ja kasarilla tosiaan oli paljon pankkiryöstöjä, itse olin ihan lähellä, kun yksi ryöstettiin, mutta vain kymmenisen minuuttia ennen ryöstöä (en sisällä pankissa kuitenkaan). Kiitos hienosta muistosta! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi