Tukitoimet ammattiliittoja vastaan
Olen tähän mennessä saanut n. 70 ihmistä eroamaan lakkoihin yllyttävistä ammattiliitoista (tämän vuoden aikana) (pääosin PAM:sta). Lisäksi lisää tulee lähes päivittäin. Jos kaikki me liittyisimme vastarintaan, niin tämä pelleily loppuisi viikossa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkitsenu eroa omasta ammattiliitostani juuri ammattiliittojen pelleilyjen takia. Olen todella lähellä eroamista tämän lakkopelleilyn puoltamisen takia
Siinähän menetät ansiosidonnaisen turvan ja sen että liitto sinullekin neuvottelisi palkankorotukset yms.
Kassaan voi kuulua vaikkei kuulu liittoon. Palkankorotuksista merkittävimmät tulee vaihtamalla paikkaa, jolloin neuvottelee ne aina itse. Muutenkin suosittelen neuvotelemaan niistä aina välillä itse vaikka samassakin paikassa pysyisi.
Vierailija kirjoitti:
Tukilakko Nokian Renkaissa peruttiin työntekijöiden pyynnöstä. Liitot kuuntelevat jäseniään, hallitus sen sijaan ei kuuntele kansalaisia, vaan "tietää paremmin".
Uskon että IMF ja hallitus tietää maan taloudentilasta enemmän kuin joku nokian renkaiden työntekijä. Suutari pysykööt lestissään. Renkaiden tekijä tehkööt vain renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkitsenu eroa omasta ammattiliitostani juuri ammattiliittojen pelleilyjen takia. Olen todella lähellä eroamista tämän lakkopelleilyn puoltamisen takia
Mutta liittojen ajamat edut kuitenkin kelpaavat?
Miten teillä ei mene jakeluun, että hallitus on äänestyksellä valittu eikä siihen ole puuttuminen, varsinkaan ammattiliitoilla? Seuraan mielenkiinnolla tätä tilannetta, lopputuleman tiedän jo. Lakot eivät heilauta minua mitenkään, niin että siitä vaan. Entisen hallituksen toimiin ei kukaan puuttunut ja tässä nyt on tulos. Ei se ole tämän nykyhallituksen syytä, että asiat on näin. Teidän sosialistien mielestä se oli siksi niin hyvä hallitus, koska se jakoi teille rahaa aivan tolkuttomasti.