Voiko laihduttaa niin syö yhden kunnon aterian päivässä
Eikä juuri muuta. Haluaisin edes kerran päivässä syödä mahani täyteen. Minulle ei ole ongelma olla nälissään välillä, jos sen jälkeen saa syödä kunnolla.
Jos syön vaan usein pieniä aterioita, niin on koko ajan vähän nälkä.
Kommentit (25)
Sehän riippuu aterian sisällöstä. Määrä ei ratkaise.
Voit laihduttaa ihan niin kuin haluat. Kokonaisenergian saanti ja kulutus on ainoa asia, jolla on merkitystä laihtumisen kannalta. Ihan sama, onko tarkastelujakso vuorokausi, viikko, kolme tuntia tai kuukausi. Kunhan ne syklit toistuvat riittävän pitkän aikaa sellaisina, että energian saanti on vähäisempi kuin sen kulutus, niin laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja on jopa suositeltavaa.
Ai jaa. Kun olen kuullut, että on hyvä syödä usein pieniä aterioita ettei pääsisi tulemaan liian kova nälkä jonka jälkeen tulee syötyä liikaa. Mutta hyvä jos se ei haittaa.
Tuo on monelle se lihavuuden syy. Syödään illalla viikon ruuat, kun päivä paastotaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on monelle se lihavuuden syy. Syödään illalla viikon ruuat, kun päivä paastotaan.
Miten joku voi syödä yhdellä kertaa viikon ruuat?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se, että jatkuvasti puputetaan jotain, vaikkakin vähän. Helposti tulee naposteltua liikaa, kun ei ole koskaan kylläinen olo. Hampaatkaan ei tykkää. Mutta jokainen tyylillään.
Minulla on juuri tämä toiminut todella hyvin. Teen myös kevyttä lihaskuntoharjoittelua 2 x viikossa.
Syön yleensä n. Klo 19 maissa kunnon aterian. Päivällä saatan syödä voileivän, mutta yleensä en mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juuri tämä toiminut todella hyvin. Teen myös kevyttä lihaskuntoharjoittelua 2 x viikossa.
Syön yleensä n. Klo 19 maissa kunnon aterian. Päivällä saatan syödä voileivän, mutta yleensä en mitään.
No niin, hyvä, jos jollain on hyviä kokemuksia. Kokeilen siis! Ap.
Ihmistä ei ole tarkoitettu syömään jatkuvasti ja paasto on hyväksi terveydelle. Eli jos osaat koostaa aterian siten, että saat siitä kaiken tarvitsemasi ja olosi on hyvä tuolla ruokavaliolla niin siitä vaan.
Joillekin sopii OMAD (one meal a day), ja joillekin ei. Kokeilemalla se selviää.
Toki siinäkin pitää syödä alle energiakulutuksen, jotta laihdut. Mutta omadissa on se mahdollisuus, että kun syö yhden kerran päivässä, suunnittelee syömisensä herkemmin paremmin ja terveellisemmäksi. Suurta plussaa on, että ei tule naposteltua pitkin päivää.
T. En harjoita omadia, koska en jaksa syödä vain yhden kerran päivässä. Olen toki kokeillut sitä. Minä noudatan väh. 16:8 pätkäpaastoa nykypainon ylläpitämiseksi.
Hyvä että ei ole säästöliekki vielä löytänyt tietänsä tänne. Se on vähän sama kuin puhuttaisiin vaikka politiikan henkilöistä ja toinen alkaa yhtäkkiä puhua tonttu-ukoista, hammaskeijusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sopii OMAD (one meal a day), ja joillekin ei. Kokeilemalla se selviää.
Toki siinäkin pitää syödä alle energiakulutuksen, jotta laihdut. Mutta omadissa on se mahdollisuus, että kun syö yhden kerran päivässä, suunnittelee syömisensä herkemmin paremmin ja terveellisemmäksi. Suurta plussaa on, että ei tule naposteltua pitkin päivää.
T. En harjoita omadia, koska en jaksa syödä vain yhden kerran päivässä. Olen toki kokeillut sitä. Minä noudatan väh. 16:8 pätkäpaastoa nykypainon ylläpitämiseksi.
Itselle taas sopii siitäkin syystä etten jaksa tehdä ruokaa kuin 1 x päivässä.
- Voi jollekin toimia mutta hyvä muistaa että paastoaminen hidastaa perusaineenvaihduntaa ja pitkä paasto voi leikata siihen kuluvasta energiamäärästä jopa 40%
- Överiksi vedettynä menetetään myös lihasta, joka vähentää entisestään energiankulutusta
- Kerralla suuri energiamäärä varastoituu rasvana ja se ei ole painonpudotuksessa optimi tilanne
- Keho pyrkii pysyvyyteen, matala verensokeri ja nopea painonmuutos kerää nälkävelkaa valtaosalla ja syömistä on vaikeampi hallita pitkään näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Kun olen kuullut, että on hyvä syödä usein pieniä aterioita ettei pääsisi tulemaan liian kova nälkä jonka jälkeen tulee syötyä liikaa. Mutta hyvä jos se ei haittaa.
Hyötyykö se taho, joka sulle on näin kertonut siitä, että olet ikuisella laihiksella?
Vierailija kirjoitti:
- Voi jollekin toimia mutta hyvä muistaa että paastoaminen hidastaa perusaineenvaihduntaa ja pitkä paasto voi leikata siihen kuluvasta energiamäärästä jopa 40%
- Överiksi vedettynä menetetään myös lihasta, joka vähentää entisestään energiankulutusta
- Kerralla suuri energiamäärä varastoituu rasvana ja se ei ole painonpudotuksessa optimi tilanne
- Keho pyrkii pysyvyyteen, matala verensokeri ja nopea painonmuutos kerää nälkävelkaa valtaosalla ja syömistä on vaikeampi hallita pitkään näin
Tässä ihminen, joka ei tiedä mistään mitään mutta kovasti kuvittelee tietävänsä. Kaikki päin vihtua.
Ikä 16-26 söin kerran päivässä. Sopi hyvin ja pysyin hoikkana. Sitten raskaus muutti ruokahalua (paha olo tuli jos ei syö usein), lasten saamisen jälkeen olen alkanut syömään kaikki samat ateriat ja kiloja kertynyt.. mulle sopi aiemmin hyvin tuo kerran päivässä syöminen.
Kannattaa se yksi ateria suunnitella tarkkaan, että saat siitä kaikki tarvittavat proteiinit, vitamiinit ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa se yksi ateria suunnitella tarkkaan, että saat siitä kaikki tarvittavat proteiinit, vitamiinit ja muut.
Se on helppoa kun panostaa lihaan ja rasvaan.