Mitä juustoa/juustoja himoiset eniten?
Kommentit (70)
Mont d'Or
Siihen viillot kuoreen ja uuniin. Herkkua! Syödään kuten raclette tai fondue leivän ja lisukkeitten kanssa.
Vähän voi tökkiä pintaan rosmariinitikkuja tai valkosipulinkynsiä jos haluaa lisämakua
Münster
Hirveän hajuinen mutta herkullinen juusto! Teen tästä flammkuchenia tai gratin aux pommes de terre
Vierailija kirjoitti:
Minun himojeni kohteita ovat jotain aivan muuta kuin juustot.
Ymmärettävää kyllä, mutta mieluummin syön hyvää voimakkaan makuista juustoa kera suolakeksin ja viinirypäleitten, kun tuhlaan aikaani huonoon seksiin. Sitähän varmaan tarkoitit? Himoissasi. Ja te miehet jotka siellä tinderissä kehutte hyvällä " kielitaidolla" itseänne, niin älkää. Se ei pidä paikkaansa.
Leivän päällä Salaneuvos, muuten joku vanhempi gouda. Myös manchego, port salut, monet homejuustot maistuu. Sulatejuustoista Philadelphia, käy leivän päälle, ruuan laittoon, leivontaan ja vaikka keiton päälle smetanan asemasta. Itse asiassa pidän useimmista juustoista. Mutta en niistä, joissa alkuperäistä juustoa on yritetty muuttaa, yleensä vähentää rasvaa. Joskus oli myynnissä kevyt versio Aurasta, se oli aivan hirveää.
Niin kuin jollain jo aiemmin kirjoittaneella, mitä voimakkaampi sen parempi!
En syö juustoa leivän päällä vaan mulle juustot on herkutteluhetki. Silloin juustolautasella on sinihomejuustoa ja kovaa sekä/tai puolikovaa juustoa.
Omena muuten on hyvä pari juustoille jo mainittujen viinirypäleiden ja viikunahillon lisäksi.
Sinihomejuustoista Aura ei ole suosikkini mutta menee sekin. Stilton on pehmeää ja hyvää.
Nää juustomerkit on hankalia. Hyvät juustot on usein kausituotteita enkä enää muista mitä juustoja ostin esimerkiksi jouluksi. Jotain 18 kuukautta kypsytettyä goudaa ainakin juustotiskiltä oli mukana.
Sen lisäksi ostan herkkujuustoja Lidlin maakampanjaviikoilta. Se on aina vähän hazardi kun ei kaikista ole kokemusta, miltä ne maistuu eikä niiden kuvailut välttämättä mene ihan nappiin. Maa ja laatu kertoo jotain ja yleensä etsin vielä netistä lisää tietoa niistä. Joskus on sattunut erityisen hyvä juusto kohdalle ja harmittaa kun se viikon jälkeen jo loppuu.
Onhan ne kalliita enkä niitä alvariinsa osta. Mutta mä en vastaavasti osta mitään sipsejä, limuja, suklaata tai makeisia koskaan. Juustot on mun herkkuhetkiä.
Valion Keisarinna on suurinta herkkua, juuri ne kristallikiteet on parasta.
Tästä kannattaa tarkistaa että on oikeaa Morbieria. Suomeen tulee nimittäin juustoa johon tuhkaraita on lisätty jälkikäteen.