Mikä avuksi kun alan nykyisin katkeroitua vähän kaikesta?
En haluaisi, mutta niin vaan tuntuu käyvän vaikka kuinka yritän hallita ajatuksiani. Moneen asiaan ensimmäinen ajatus on sen tyylinen että huomaan olevani katkera. En siis näytä muille tai muutenkaan toimi mitenkään sen mukaan, vaan häiritsee että edes ajattelen mielessäni katkerasti. Kait se johtuu jotenkin siitä että koen jääneeni epäarvoiseen asemaan monessa asiassa ja kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta. Varmaan tarvitsisin jotain hyviä onnellisuutta ja iloa tuovia kokemuksia jotta voisin kääntää "mielen suunnan". Niin ja olen vasta 30v, kauhistuttaa ajatella minkälainen mielenlaatuni on 20vuoden päästä tätä menoa.
Kommentit (5)
Jätä lehtien luku ja some. Tee vain niitä asioita joista itse nautit. Muut voi painua helvettiin.
Sitä vain pitää askarrella positiivisten asioiden parissa niin ajatuksillaan kuin fyysisestikin.Älä kiinnitä huomiota negatiivisiin asioihin .Voit opetella ulkoa joitakin positiivisia voimaannuttavia lauseita, joita toistelet silloin itsellesi kun tarvitset niitä.
Hanki itsellesi positiivinen usko, uskot aina hyvään.Suosittelen.Se antaa mielenrauhan ja tekee onnelliseksi, että ei ihan vähäinen etu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika on sellaista että ruokkii katkeruutta. Minä lähden yleensä ulos luontoon kävelemään jos katkeruuskohtaus iskee, toinen mitä teen on muiden auttaminen, kolmas on kliseiset self-help -kirjat, joskus niistä saa oivalluksia. Kun asioita ei voi muuttaa, on yritettävä muuttaa suhtautumistaan ja asennettaan asioihin.
Kiitos, vähän ehkä lohdutti tuo että nykyaika ruokkii katkeruutta, että en olekaan pohjimmiltani huono ja paha katkeroitunut ihminen. Koska katkeruushan on yksi ihmisen pahimpia piirteitä, katkera ihminen ei ainakaan ansaitse ymmärrystä tai empatiaa ympäriltään.
Kyllä minä yritän suhtautua asioihin hyvillä mielin ja toiveikkaasti mutta välillä se ei onnistu. Tai ehkä ongelmani on tuo toiveikkuus ja sitä kautta mahdollisuus pettymyksiin ja uusiin katkeroitumisen aiheisiin. Täytyisi siis varmaan löytää se ilo ja tyytyväisyys jo niistä ympärillään olemassaolevista asioista, hmm. Ap
Minusta olet jo voiton puolella kun tunnistat tämän!
Nykyaika on sellaista että ruokkii katkeruutta. Minä lähden yleensä ulos luontoon kävelemään jos katkeruuskohtaus iskee, toinen mitä teen on muiden auttaminen, kolmas on kliseiset self-help -kirjat, joskus niistä saa oivalluksia. Kun asioita ei voi muuttaa, on yritettävä muuttaa suhtautumistaan ja asennettaan asioihin.