Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain joka kymmenes kesätöitä hakenut nuori vastaa puhelimeen

Vierailija
15.03.2024 |

Ylen jutun mukaan.

Onneksi osa työnantajista tajuaa laittaa viestiä perään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nykyään vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin. Järkevät ihmiset laittavat tekstarin.

No jopas oli liioittelua. Minä ainakin vastaan tuntemattomiin numeroihin, paitsi ulkomailta tuleviin. Pakko vastata kun hoidan vanhempieni asioita ja usein tulee soittoja virastoista ym. En koe ongelmaksi.

Vierailija
22/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni ovat sitten poikkeuksia kun kumpikin on vastannut kun työnantaja on soittanut ensi kesän kesätöistä.

Taitavat olla niitä harvinaisuuksia kun oikeesti haluavat töihin, fiksuja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kannata sopia puhelimitse. Parempi, että sopimuksista jää mustaa valkoiselle.

Vierailija
24/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi laittaa sähköpostia? Nykyään vain huijarit, myyjät ja vanhukset soittavat.

Soittaessa kontakti on nopea, sähköpostia eivät kaikki käytä säännöllisesti, tekstiviestiäkään ei välttämättä lueta saman päivän aikana.

Vierailija
25/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstari perään muuten ei paljo viitsi soitella tuntemattomiin numeroihin

Eivät kuulemma vastaa tekstareihinkaan, eikä sähköposteihin. Kolme päivää yrittävät tavoittaa kaikin tavoin, mutta eivät vastaa

Vierailija
26/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida työttömyydestä itkevät monikaan olla työkykyisiä, jos puhelimeen vastaaminen on liian hankalaa. Kuinka usein huijauspuheluita tulee normaalisti suomalaisesta numerosta? Markkinointikielto kehiin niin uskaltaa vastata...

Päivittäin.

Vierailija
27/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nykyään vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin. Järkevät ihmiset laittavat tekstarin.

No jopas oli liioittelua. Minä ainakin vastaan tuntemattomiin numeroihin, paitsi ulkomailta tuleviin. Pakko vastata kun hoidan vanhempieni asioita ja usein tulee soittoja virastoista ym. En koe ongelmaksi.

Virastojen numerot eivät ole kännykkänumeroita tai edes suuntanumerolla alkavia. Ne erottaa selkeästi.

Vierailija
28/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa vieraisiin numeroihin (kännykkä myös varoittaa häirikkönumeroista), mutta silloin kun tietää hakeneensa töitä, vastaan kyllä myös tuntemattomiin numeroihin. Harvoin häirikkösoittoja kuitenkaan oikeasti tulee, ellei ole laittanut numeroaan väärään paikkaan. 

Vierailija
29/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppilaitoksessa töissä. Jos yritän tavoitella opiskelijaa puhelimitse joko eivät vastaa lainkaan, vastaavat puhelimeen "Haloo" tai "Joo" tai laittavat vain tylyn tekstarin perään "Mitä?" 

Vierailija
30/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppilaitoksessa töissä. Jos yritän tavoitella opiskelijaa puhelimitse joko eivät vastaa lainkaan, vastaavat puhelimeen "Haloo" tai "Joo" tai laittavat vain tylyn tekstarin perään "Mitä?" 

Niin minäkin vastaan, juurikin häirintäsoittojen varalta.

31/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se nykyään on, kun huijarit ja myyjät soittelevat pahimmillaan monta kertaa päivässä. En itsekään vastaa tuntemattomiin ikinä. Jos on tärkeää asiaa, laita tekstiviesti jossa pyydät soittamaan. Näin toimii nykyään esim. poliisi ja lääkärit.

Molemmat soittaneet - ohis.

Vierailija
32/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka dinosaurus soittelee puhelimella vuonna 2024? Sähköpostit, somet ja pikaviestimet on keksitty ja vielä kaiken lisäksi ilmaisia. 

Vierailija
33/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virastojen numerot eivät ole kännykkänumeroita tai edes suuntanumerolla alkavia. Ne erottaa selkeästi.

Varmaankin, mutta niitä soittoja tulee myös ihan normi kännykkänumeroista. Usein työntekijällä on oma työkänny.

Vierailija
34/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väitetty, että suomalaiset olisivat olleet jotenkin juroja, epäsosiaalisia ja vähäsanaisia entisinä pahoina päivinä.

Mutta entäs nyt?

Puhelimeen vastaaminen ahdistaa.

Vierailija
35/35 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väitetty, että suomalaiset olisivat olleet jotenkin juroja, epäsosiaalisia ja vähäsanaisia entisinä pahoina päivinä.

Mutta entäs nyt?

Puhelimeen vastaaminen ahdistaa.

Mäkin jaksan ihmetellä tätä valtavaa ahdistusta jos pitäisi vastata tuntemattomaan numeroon. Mikä siinä on kamalaa? Mulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia kieltäytyä lyhyesti ja napakasti lehtien/vitamiinien/sukkien/aluuhousujen/sähkösopparien ym. ostoista kun niitä kaupataan. Mutta ehkä mä olen erikoinen ihminen, pystyn sanomaan ei kiitos ja sulkemaan puhelun.