Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ilmavaivat olla oire jostain muusta kuin laktoosi-intoleranssista?

Vierailija
17.01.2007 |

Siis aikuisella. Piereskelen kuin äijä ja yleisillä paikoilla liikkuminen alkaa olla jo hankalaa... Oon ollut nyt pari viikkoa ilman maitoa eikä ainakaan vielä ole auttanut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on ihan päällimmäinen syy. Esim. syötkö liharuuan jälkeen hedelmiä? Liha sulaa hitaasti ja jos syö heti hedelmä, jotka taas sulaisivat nopsaan, niin hedelmät jäävät aiheuttamaan kaasuja suolistoon.

Syötkö tuoretta ruisleipää? Sipulia? Herneitä? Kaalia? Pullaa? Pureskeletko ruokasi hyvin? Juotko limpapreita? Syötkö jotain siemeniä, esim. auringonkukansiemeniä? Nämä kaikki aiheuttavat ilmavaivoja, puhumattakaan purkasta, xylitol-karkeista ym.

Laktoosi-intorelanssi aiheuttaa myös vatsakipuja aika paljon ja usein ruoka saattaa myös tulla ripulina ulos.

Mutta tuo on erittäin helppo selvittää. Sen kuin menet laktoosirasitukseen. Ihnottava litku juoda, mutta eipähän tartte miettiä.

Itselläni on aina ollut tosi paljon ilmavaivoja eikä mulla ole laktoosi-intorelanssia. Suolisto on vaan vähän herkempi. Tätä kutsutaan ärtyneen suolen oireyhtymäksi. On TODELLA yleinen. Ei siihen muuta lääkettä ole kuin niiden ruoka-aineiden välttäminen, mitkä aiheuttaa ilmavaivoja ym.

Vierailija
2/3 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivat alkoi raskausaikana. Myös äidilläni on laktoosi-intoleranssi puhjennut raskausaikana. Mulla ei ole ripulia eikä juuri muitakaan vatsaoireita.

Tällä hetkellä imetän joten en syö mitään mikä aiheuttaa ilmavaivoja noin yleensä. Syön tosi terveellisesti... vauvakaan ei juuri paukuttele mutta minä senkin edestä :/

Keliakia on mahdollinen koska isälläni on se. Hänellä kuitenkin alkanut ihottumana ja vasta yli 4-kymppisenä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän näkyy keliakia sitten samalla. Jos kerta sukurasitustakin on.