Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset eroavat nykyään niin helposti

Vierailija
14.03.2024 |

Näin asia näyttää olevan.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään paria, joka olisi eronnut "helposti". Minä ja muut keski-ikäiset ympärilläni erosivat vasta, kun oli ollut jo vuosia selvää, että parisuhde on tulossa tiensä päähän.

Itse erosin, kun tunsin etten enää ole aidosti läsnä lapsilleni. Parisuhteessa oleminen tarkoitti jatkuvaa sinnittelyä ja omien tunteiden hautaamista syvälle sisimpään. Siinä samalla hautautui se aito minä, jonka haluan lasteni tuntevan, 

Kuka on niin kyvytön että hautaa tunteensa? Miksi edes hankit lapsia?

En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Onko tunteiden kontrollointi sinusta aina kyvyttömyyttä? Minusta se on välttämätön taito aikuiselle ihmiselle.

En halunnut lasteni elävän negatiivisten tunteiden ja aikuisten väliseen parisuhteeseen liittyvien myrskyjen keskellä ja heidän läsnäolle

Välttämätön taito on kyky tunnistaa tunteitaan ja tarpeitaan ja kommunikoida niistä toiselle ihan suhteen alusta lähtien ja sen kestäessä. Tähän kykenemättömien ei tulisi perheitä lainkaan perustaa.

Vierailija
102/103 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta ydinperhettä on rikkoutunut ihan vaan siitä syystä että jompikumpi tai molemmat eivät ole tunnistaneet tunteitaan ja tarpeitaan eivätkä niistä toiselle puhuneet?

Tuollaiset ovat juuri niitä ketjun otsikon mukaisia helposti eroavia. He ovat aiheuttaneet sen eron täysin omaa syytään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset