Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helkkarissa ystäväni eivät arvosta neuvojani, vaikka lopulta päätyvätkin tekemään

Vierailija
14.03.2024 |

täsmälleen neuvojeni mukaisesti. 

Olen oikeasti hyvin järkevä, analyyttinen ihminen ja osaan nopeasti tajuta mikä ratkaisu on järkevin ja käyttökelpoisin.

Siitä huolimatta en ole kylmä jyrä, vaan otan myös tunteet huomioon ja esitän ratkaisuni lempeästi ehdottaen. 

Joka hemmetin kerta asiat kuitenkin menevät niin, että kun ystävät avautuvat ongelmastaan mulle, kuuntelen heitä tarkasti, lohdutan, ja hetken mietinnän jälkeen ehdotan mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä ja myös perustelen sen.

Tähän on poikkeuksetta reaktiona tyrmäys suoralta kädeltä, ilman miettimistä. Ei onnistu, en pysty, en voi. Eivät edes perustele, tyrmäävät vaan ja muuttavat puheenaihetta.

Sitten ajan x päästä tekevät kuitenkin juuri niinkuin ehdotin, mutta eivät yleensä muista ollenkaan, että juuri niinhän minä neuvoin. 

Ärsyttää olla vaan joku seinä, jolle itketään itkut ja odotetaan pelkkää passiivista kuuntelijaa. Eikä edes myöhemmin mitenkään kiitetä tai edes muisteta sitä että annoin hyvän ratkaisun tilanteeseen. 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvojat katsokaa sisimpäänne rehellisesti; tuleeko tarve neuvoa tunteesta "teen mitä vain auttaakseni toista, koska haluan hänelle parasta"? Vai ajatuksesta "jos hän olisi kuin minä, tuotakaan ongelmaa ei olisi koska olisin itse ratkaissut tilanteen näin tai oikeastaan en edes olisi tilanteeseen joutunut"? Ensimmäisessä toiminta lähtee välittämisestä, jälkimmäisessä muiden käyttämisestä, itsen pönkittämiseen. Ei niin avuliasta, kuin miltä äkkiä näyttää.

Onko sinulle täysin vierasta, että on ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan aivan pyyteettömästi ja hyvästä sydämestä. Aloituksessakin kyse on ystävästä, josta ap oletettavasti välittää, ja jolle siksi haluaa hyvää.

Itse pidän varsin outona noita vihjauksia, että ihmiset eivät haluaisi ystävilleen hyvää, vaan heidän auttamisensa olisi jotenkin ilkeämielistä.

Tähän täytyy vielä lisätä, että ihmiset hyvin harvoin ovat aktiivisesti, tahallaan ilkeitä tai "pahoja". Hyvin moni pahaa mieltä, väärinkäsityksiä tai ahdistusta aiheuttavista asioista syntyy tahattomasta toiminnasta. Siitä, ettei havaita oman käytöksen vaikutusta tai seurauksia muille.

Täällä on useita, jotka ovat rajanneet kanssakäymistään muiden kanssa, koska nämä muut eivät ole ymmärtäneet kuinka tärkeää olisi noudattaa heidän neuvojaan. He eivät ole kommunikoineet, että minulle merkitsisi itseasiassa todella paljon, jos tuntisin itseni merkitykselliseksi ja tärkeäksi. Siksi toivoisin, että juuri minun neuvoni olisivat niitä, joilla olisi merkitystä. Sitten ystävä voisi suhtautua niin, että koetetaan neuvoasi, ehkä se todella auttaa sekä sinua että minua. Ja maailma on rakkautta ja jakamista. Sen sijaan piilotetaan oma tarvitsevuus ja keskitytään toisen heikkouksiin ylhäältä päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän