Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran omistajat!

17.01.2007 |

Heippa,

Onko täällä ketään joka asuu kerrostalossa ja vie koiran esim. iltapissille takapihalle itkuhälyttimen turvin vauvan nukkuessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan rivitalossa ja saatan lyhkäsen lenkin tapaisen n.5min käpöttää ILMAN itkuhälytintä.

Eihän sille vauvalle voi lyhkäsessä ajassa mitään sen ihmeempää sattua kuin minun ollessa vessassa, suihkussa tms.

Pakkohan se koira on pissattaa.

Ihan hyvällä omalla tunnolla sen teen ja tee niin sinäkin :)

Vierailija
2/11 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin kipittelemme koiran kanssa talon ympäri vauvan nukkuessa sisällä. Asumme kerrostalossa joten kyllä siitä hissimatkoineen 5 minuuttia tulee. Hankin kyllä juuri äsken radiopuhelimet, niin voin sitten jatkossa vähän turvallisemmin mielin tehdä " lenkin" .

Juttelin asiasta jo sairaalassa kätilön kanssa kun oli muutenkin koirasta ja vauvasta puhetta, ja kätilökin antoi siunauksensa asialle.

Äitini sen sijaan pitää tuota riskaabelinä sen takia, että jos kaadun ulkona ja joudun vaikka tajuttomana sairaalaan, niin vauva jää yksin kotiin... Mutta yhtä hyvin kai voin sisällä pudota vaikka keittiöjakkaralta.

Yks kaveri kävi joskus ruokakaupassa kulman takana, kun pieni vauva nukkui kotona. Ei kai siihenkään juuri 5 minuuttia kauempaa mene, mutta aika hurjalta tuntuu silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus käytän koiran n. 5min pissatuksella. Pitkä lenkki heitetään päivisin. Pitempään minulla menee esim. suihkussa. Kauheinta olisi vaan, jos unohtaisi vaikkapa avaimet sisälle. Tämän takia minulla onkin lähes poikkeuksetta avaimet kädessä, kun oven laitan kiinni - en ainakaan voi muistaa väärin, että olisin ne taskuun pistänyt.. ja huollon puhelinnumero kännykässä :)

Vierailija
4/11 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan paritalossa, mutta samalla tavalla joudun tekemään iltapisu rungin kun poika nukkuu...

Onhan siinä riskinsä, mut niin elämässä ylipäätään. Ja ei oikein muita vaihtoehtoja ole kun olen yksin kotona. Kuitenkaan en viitsi poikaa roudata ulos koiran kanssa silloin kun on pojan yöunien aika...

Vierailija
5/11 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paljon yksin miehen työn vuoksi ja sitten käytin viimeisen pissityksen niin että vauva jäi pinnasänkyyn nukkumaan. Ei koskaan herännyt ja kaikki sujui niin ihan hyvin, mutta oman mielenrauhani vuoksi kirjoitin taskuuni lapun tyyliin " jos minulle tapahtuu jotain, kotonani osoitteessa xxxx on vauva yksin" , ajattelin just että jos lyön pääni ja päädyn tajuttomana sairaalaan niin kukaan ei tiedä vauvan olemassa olosta.

Vierailija
6/11 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ajoitan koirien (2 kpl) ulkoiluttamisen siten, että voin ottaa vauvan mukaan.

Aamulla vauva vaunuihin ja koko porukka ulos ulkoilemaan.

Päivällä käytän koirat ulkona, kun laitan vauvan vaunuihin nukkumaan. Lenkin jälkeen siirrän vauvan jatkamaan uniaan parvekkeelle.

Illalla käytän koirat ennen iltapuuroa / iltapesua / nukkumaanmenoa, vauva joko vaunuihin tai kantoreppuun.

Onneksi mies hoitaa osan ulkoilutuksista, mutta näin toimin jos olen vauvan kanssa kahdestaan.

Vierailija
7/11 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olishan se periaatteessa mahdollista ottaa vauva 3 x päivässä koiralenkille mukaan, mutta ainakin meidän neidille pukeminen on silkkaa kidutusta, joten en kerta kaikkiaan raaski häntä raahata ulos montaa kertaa päivässä. Varsinkin kun meillä on menoja ja harrastuksia muutenkin joihin pitää lähteä.

Etenkin aamut on hankalia. Kun vauva herää, häntä täytyisi pitää n. 1½ h hereillä ennen kuin voi alkaa nukuttaa vaunuihin päiväunille. Ja jos ei päästä ajoissa sängystä ylös, niin voi mennä luvattoman myöhäiseksi koiran eka lenkitys, kun heräämisen jälkeen pitää tuo puolitoista tuntia odotella... Mies menee seiskaksi töihin ja on niin aamu-uninen, että en raaski häntäkään patistella koiran lenkitykseen aamutuimaan.

Vierailija
8/11 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta hän vie koirat vain pissalle, väh.yks pissa on tehtävä. (tyttökoiria, uroksilla ehkä eri juttu) Siihen ei kauan mene mutta auttaa kuitenkin meitä, ettei tarvi kieli vyön alla aamulla koiria lähtä ulkoiluttaan. Ei oo sitten niin huono omatunto jos lenkki venähtääkin alkavaks klo 11 kieppeillä. Niinkuin se tämän päivän säännöttömyyden takia välillä tekeekin :D

Vierailija
9/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä omakotitalo,joten käytän koiran vain takapihalla,mutta meneehän siinäkin hetki. Jos vauva on tyytyväinen niin saatan jättää sen hereillekin,kun livahdamme koiran kanssa pihalle. Äänieristys on kyllä sen verran huono,että raivoitkut kyllä kuulen. Tavallaan sama asia kuin itkuhälytin. Sinäkin pääset su

Vierailija
10/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan luhtitalon tokassa kerroksessa ja meillä 2koirua. Mies hoitaa nopeat aamupissatukset, loppupäivä jää minun kontolleni. Meillä hankalaa kun ei pääse vaunuilla ulos kun portaita, eikä tietenkään hissiä. Ja kun vauva puetaan kolme kertaa päivässä partsille nukkumaan, ei paljon huvita pukea enää lenkityksille.Yleensä kyllä ajoitan pissatukset siihen kun vauva herää tai on menossa unille ja samoilla pukemisilla kantoreppuun ja menoksi.Tai sitten joskus tosiaan ryntäys takapihan metsikköön ja minuutin päästä takas. Mutta on tää kyllä pimeetä touhua, naapuritki päivittelee että tollaset karvapäätki ottanu vaivoikses :)

Vierailija
11/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä tuo, että kirjoittaa varalta jonkun lapun, että kotona vauva yksin, kun eniten ainakin itseäni se huolettaa. Kun mielestäni koirankin pitää päästä ajoissa (ennen kuin sillä on kamala hätä) aamulla ulos tarpeilleen, varsinkin jos iltapissalenkki on tehty illalla aikaisin.