Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia hormonikierukasta? Tuliko tiputtelua?

Vierailija
13.03.2024 |

Minulle laitetaan ensi viikolla hormonikierukksa. Miten sujui? Lähinnä kiinnostaa alku ja ekat kuukaudet? Tuliko vuotoa paljon? Häiritsikö petihommeleita?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tiputtelua. Työnsin penikseen.

Vähän sama tunne kuin työntää penispuikkoja ja dilataattoreita. Tekee höpöö.

Vierailija
22/22 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Mirena ei sopinut. Sitä ei voi yhtään tietää etukäteen. Kaikilla tuntemillani on vain hyviä kokemuksia. Eli älä suotta säikähdä.

Laittamisen jälkeen krampit alkoivat heti. Olen siis synnyttänyt ja kipu oli aivan yksi yhteen. En päässyt töihin vaan olin sairaslomalla muutaman päivän.

Kuukautiset oli minulla aiemmin niukat ja kivuttomat. Kierukka käänsi homman päälaelleen ja vuoto oli puolen vuoden ajan runsasta sekä kivuliasta. Vuodottomia päiviä oli n.kaksi viikossa. Petihommelit ei oikein kiinnostaneet (vaikka sitä vartenhan kierukan otin!) ja niillä harvoilla kerroilla kun sitä oli, se sattui.

Menin lääkäriin ja päädyin vielä sitkeilemään hetken. Lääkäri oli siis sitä mieltä, että kyllä se vuoto loppuu. Ja niin loppui joskus 8kk:n kohdalla ja sen jälkeen ei ole tullut tipan tippaa. Ei mitään. Kouristavaa kipua on ajoittain ja se kyllä häiritsee. Mutta kivaa on ollut olla täysin ilman menkkoja. Ja parisuhteen kannaltakin asiat menee nyt hienosti.

Noiden kipujen takia aion kuitenkin nyt kolmen vuoden jälkeen otattaa kierukan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla